VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 02 maart 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse van incidenten
Advertisements

Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters Versie sept 2013.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
“ - een platform voor ICE in Vlaanderen” Dries Van Den Broucke – 14/09/2012.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
ATLANT CATERING WERK MET MEERWAARDE Opleiding Atlant WEL. Thema: Een werkdag.
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving maandag 5 mei 2014 VAC Hasselt Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Anders Werken: “Aanpak en methodologie”
Clean desk voor dummies
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep ICT/Facilities 24 oktober 2011.
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving dinsdag 11 maart 2014 VAC Hasselt + verslag werkgroep Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 02/03/2012.
Platform Duurzame Digitale Toegankelijkheid Vlaanderen Bart De Nil (FARO) Rony Vissers (PACKED) 16 november 2011 | Archipel eindevent.
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
VAC BRUGGE JACOB VAN MAERLANTGEBOUW “ANDERS WERKEN”
WG archiveringVAC Brugge 17/01/ juli Op te volgen afspraken Aanduiden van coördinatoren per entiteit Contact opnemen met de beleidsdomeinarchivarissen.
Efficiënt archiefbeheer in een AW-omgeving
Werkgroep ICT Issues. WG ICT De werkgroep ICT behandelt volgende items : –ICT uitrustingen van verhuizende diensten (pc, copier, plotter, …) voor aansluiting.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Projectstuurgroep 31 augustus 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Facilities 17/1/2012 Aanwezigheidslijst:
Werkgroep ICT VAC Gent Issues.
VAC Brugge - Stuurgroep 09 maart 2010
Werkgroep verhuis VAC Brugge Rode Poort Brugge 16/03/2011
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 1 december 2011.
VAC Brugge Werkgroep ICT Dinsdag 13 september 2011.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 17 januari 2012 Aanwezigheidslijst:
Tellen van het aantal personen uit de kansengroepen in het personeelsbestand vrijwillige registratie Kaat Matthys.
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG Facilities / Stuurgroep 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 15 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 16 november 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw WG-Facilities 1 december 2011.
VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Werkgroep Technieken-ICT 15 december 2011 Aanwezigheidslijst:
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Welkom!.
1 BOTTOM UP FEEDBACK - WERKJAAR Infosessie BUE werkjaar Intro BUE-kader Verloop BUE-traject en technische instructies Rol als BUE-begeleider.
Info- & discussiesessie m.b.t. het BUE-project 2004 over werkjaar 2003
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Doelstellingenmanagement
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving donderdag 2 oktober, VAC Hasselt + verslag Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Werkgroep netbeheer en decentrale productie Werkvergadering 13 december 2010.
Het Nieuwe Werken in VAC Brugge maandag 29 september verslag
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Werkgroep personeel / HNW-kantooromgeving woensdag 6 juni 2014 VAC Hasselt aangepast Eerstelijnsondersteuning: uw eigen entiteit Tweedelijnsondersteuning:
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Donderdag 29 oktober 2015 Gerda Serbruyns P&O-adviseur Vlaamse overheid AGENTSCHAP OVERHEIDSPERSONEEL M 0490.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Wendbaar werken in Vertrouwen PTOW en Waarden: interactieve sessie Doe-Dag Waarden in Actie maandag 29 februari 2016 Vlaamse.
Past telewerken / PTOW bij mijn functie ? Workshop + verslag Zin?Ja!-netwerk Donderdag 16 april 2015
W … WE ZONDER PRIKKLOK WERKEN ? Breakoutsessie 22 maart voor leidinggevenden VAC Brussel.
Algemeen PTOW: een verhaal van … 7 B’s Bricks Bytes (Brains &) Behaviour Bills Business Buy-in Benefits.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Agenda 1.Onthaal en begeleiding 2.Denkmodel risico-evaluatie en analyse 3.Evaluatie VGM-antennes Pauze 4.Procedure zwangerschap 5.Ventilatie 6.Keuzemodule.
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Samenwerking Wave 0.
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Transcript van de presentatie:

VAC Brugge Jacob van Maerlantgebouw Stuurgroep 02 maart 2012

Page 2 Slide 2 VAC-Brugge Stuurgroep:  Agenda: Anders Werken – check-up (Gerda Serbruyns) Bijkomende Afspraken Bouw en IWH – Status Dossiers Fase 2: status en planning Officiële opening VAC Brugge op 16-apr-2012_VM Varia

Page 3 Slide 3 P&O werkgroep – Anders Werken: Gerda Serbruyns:  Anders werken (afk. AW): verplichting van minister Bourgeois voor alle nieuwe gebouwen van de Vlaamse overheid.  Voorbereiding VAC Brugge: samenwerking tussen aFM, dBZ (archivering en digitalisering) en AgO (P&O-aspecten):  Anders Werken train de trainer: algemene info: Vormingsweb Van A tot Z Anders Werken train de trainer  Instrumentendoos Anders Werken: algemene en specifieke info: Atelier Anders werken  P&O-werkgroep Anders Werken: specifieke voorbereiding: Atelier Anders werken  Het invoeren en opvolgen van AW is de verantwoordelijkheid van elke organisatie apart.  Het is de eerste keer dat er voor een VAC ook algemene opvolging voorzien is voor Anders Werken.

Page 4 Slide 4 Anders Werken – principes: Elke organisatie kan zichzelf scoren op het toepassen van elk van de volgende principes (wel / gedeeltelijk / niet):  Delen van werkplekken  Keuze van werkplek naar gelang van het werk  Clean desk  Groepsklassementen: papier en digitaal  Paper poor werken (= digitalisering)  Open feedbackcultuur  Afsprakenkader Anders Werken

Page 5 Slide 5 Anders Werken – toepassing:  Delen van werkplekken: mede afhankelijk van gebruik van VOIP-telefoons; wordt als niet hygiënisch ervaren (clean doekjes?) en van desktops (in transitietraject op te nemen).  Clean desk: redenen om wel toe te passen: flexibiliteit van werkplekken; vertrouwelijke info; gezamenlijk gebruik van dossiers; ordelijke indruk; schoonmaken… Omdat de bureaus tijdens de werkuren worden gepoetst zijn ze nooit helemaal clean.  Papiergebruik: wordt bevorderd door groot aantal printers.  Opvolging principes AW: blijvende opvolging; ook in trashen van papier.  Suggestie om te gaan kijken hoe goed anderen Anders Werken toepassen.  Te combineren met werkgroep Welzijn? Bezoek voorafgaand aan de werkgroep?  Op de officiële opening op 16 april?  Algemeen: contact bevorderen tussen de verschillende diensten, bv. ook via een Yammergroep voor VAC Brugge. Gerda informeert.

Page 6 Slide 6 Anders Werken - opvolging en ondersteuning: Mogelijkheden: Algemeen: wordt als vast thema besproken in werkgroep Welzijn. ad hoc advies en ad hoc-ondersteuning op vraag en op maat van 1 organisatie blijven mogelijk. Contactpersoon AgO:

Page 7 Slide 7 Bijkomende Afspraken (1/2):  Verlichting  Wat: alle ndz. maatregelen om aan vereisten te voldoen (o.a. inregeling)  Timing: klaar tegen 09-dec-2011  Dit is nog niet helemaal in orde  SWW – Sanitair Warm Water productie  Wat: Vervangen productie-eenheid & circulatiepomp, legionella-attest  Timing: klaar tegen 09-dec-2011  Dit was klaar en goed bevonden per 23/12/2012  GBS – Gebouwbeheersysteem  Wat: alle besteksmatige functies operationeel in GBS  Timing: klaar tegen 09-dec-2011  Dit is nog niet helemaal in orde

Page 8 Slide 8 Bijkomende Afspraken (2/2):  CZ – Computerzaal  Bij poging 7 is het gelukt om dit alles end-2-end succesvol te testen  Fysieke beveiliging  Wat: Controle en evt. aanpassing alle aspecten van de binnenperimeter.  Kleine restopmerkingen nog te controleren.  Algemene restacties  Wat: lijst van opmerkingen bij voorlopige aanvaarding (algemeen)  Timing: Klaar tegen 13-dec-2011  Dit is nog niet helemaal in orde

Page 9 Slide 9 Dossiers Fase 2, status en planning:  Inhuizing van de Klanten:  Voltooid  Meubilair:  Kasten  Voltooid  Tafels & bureaus  Leverancier heeft vertraging met afwerking.  Rondgang aFM (solo) in wk10, daarna met leverancier.  Stoelen  Nazorg – structureel ontbreken van stoelen  structureel probleem met groene en rode restaurantstoelen; wordt onderzocht door Bene  alle slechte stoelen worden vervangen tegen eind maart  Modulaire kastenwanden en lockers (gebruikers)  Nazorg – folie op kasten tegen eind maart (idem 1 beschadigde kast).

Page 10 Slide 10 Dossiers Fase 2, status en planning:  Meubilair:  Rolarchief  Uitvoering niet voor iedereen tijdig klaar (planning): tijdelijk rolcontainers gebruiken  Zie planning zoals eerder, afzonderlijk doorgestuurd: deadline: 23-mrt-2012  Trolleys  Dossier vertraagd, raamcontract afsluiten  RC in wording, gepubliceerd, sluiting gepland tegen eind mrt  Algemeen zitmeubilair  Uitvoeringsdossier wordt samengesteld: Q  Uitvoering: Q  Vast restaurant meubilair  Dossier vertraagd – opgevangen d.m.v. extra stuk-meubilair  Alternatieve (deel-)oplossing (losse tafels) wordt bevraagd  Timing: Q1-2012: voorbereiding; Q2: uitvoering.

Page 11 Slide 11 Dossiers Fase 2, status en planning:  Facilities:  Signalisatie  Voltooid  Nazorg  Warmedrankautomaten  Dossier vertraagd  Tijdelijke oplossing voor koffie en thee in kitchenettes beschikbaar  Bestek wordt aangepast n.a.v. feedback IF en afd. OO  Toestemming IF voor onderhandelingsprocedure wordt gevraagd, dd. eind wk10  Warme maaltijden VAC-Brugge  Sectoraal akkoord: samenwerkingsovereenkomst met Fedorest = OK  Modaliteiten: dagelijks doorgeven v.d. behoeften in de VM  Er zal gewerkt worden met authenticatie via een restaurantkaart  Verder communicatie door aFM

Page 12 Slide 12 Dossiers Fase 2, status en planning:  Technieken-ICT:  Telefonie  Voltooid – nazorg via Siteverantwoordelijke  Basisdossiers elektriciteit en bekabeling – bijkomende behoeften:  Behoeften (verder) verzamelen via Siteverantwoordelijke: dd. 30-mrt-2012  Reeds gecommuniceerde behoeften hoeven niet herhaald  Slechts één beweging  WAN (Vlaamse Fiber)  Primair pad voltooid.  Secundair pad nog steeds onduidelijk – EMT & stad Brugge.  ICT – zie slides HB:  LAN-GID  Voltooid.  WLAN  Dossier vertraagd – geen conforme offerte ontvangen, risico op afstel.

Page 13 Slide 13 VAC-Brugge: Officiële Opening  Officiële opening van VAC Brugge – van Maerlantgebouw:  16 april 2012 – voormiddag (v.a. 10h00)  Aanwezigheid aanmelden via Sjabloon:  Aanmelden mogelijk tot 09-mrt-2012  VO-interne aangelegenheid  We brengen hiermee in kaart wie er allemaal op de opening uitgenodigd kan worden: leidend ambtenaar, algemeen directeur, leidinggevende West-Vlaanderen of Brugge, lid stuurgroep of lid werkgroep.  Het sjabloon is bedoeld voor het aanmelden van personen van de eigen entiteit maar werkzaam buiten het VAC (b.v. Brussel).  Ook de lokale medewerkers zijn van harte welkom! Zij hoeven niet aangemeld te worden via het sjabloon.  Belangrijke kanttekening: dit geeft ons een maximale, theoretische lijst. Indien het aantal genodigden beperkt moet worden uit logistieke of budgettaire overwegingen, dan kunnen we beslissen om bepaalde groepen toch niet uit te nodigen.

Page 14 Slide 14 VAC-Brugge Stuurgroep – Varia:  Stuurgroep VAC Brugge zal overgaan in Werkgroep Welzijn.