Audiovisueel materiaal in de klas BOA 4 februari.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Mediawijsheid.
Educatief videomateriaal in het voortgezet onderwijs
Educatieve videotoepassingen in het voortgezet onderwijs Behoefte en beoordeling van onderwijsprofessionals.
Project Roemenië via ThinkQuest.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Mediawijsheid.
Internet OBS de Klimop Mediawijsheid. Mediawijsheid staat voor ‘het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch.
Kleve, 26 mei 2010
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Update nodig? test je eigen mediawijsheid. Wat is‘bloggen’?
Havo week 44/2010.  Doel: Problemen van de rechtstaat verkennen.  Veranderende regels.  Grondwet.  Discussiepunten in rechtstaat  Actualiteit  Opdrachten.
Mediawijsheid - Cultuureducatie een happy match John Leek –
Patrick Stoop 1MCTa Projectwerking. ICT Webdesign Audio en video Creativiteit.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Sociale media op school
In de les Waarom video? Hoe te gebruiken? Bronnen Tips en trucs.
Definitie Mediawijsheid
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Online Video in de onderwijspraktijk Gebruik van video via internet Pieter Varekamp 23 januari 2008.
Hét expertisecentrum voor Oplossingsgericht Werken in het MW
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Het werken met portfolio
Workshop “Begrijpend kijken”
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
OPZOEKENEVALUERENOPSLAAN van informatie van op INTERNET door Bart Coene.
Voor praktijkonderwijs
Media en de massa.
Gebruikersgerichte digitale zorg Wat willen gebruikers zelf?
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Opdracht: Hoe geven we nu zaakvakonderwijs? Inventarisatie Hoe willen we zaakvakonderwijs gaan onderwijzen? Visie ontwikkeling.
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Les 3 – Zullen we delen?.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
Kunstmap Riemke Jentink VR1A.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
PESTEN JULIANASCHOOL.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Jongeren en informatieverwerking. Informatie en de ‘generatie Einstein ‘ Een hardnekkige misvatting: Jongeren zijn voldoende ict-vaardig want ze zijn.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
Doelen realiseren met media
Presentatie EduCheck SOML
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Vakgroep Frans.
Lessen in social media Voorbeeld 1
Samenwerken en communicatie
Digitale geletterdheid
Onderscheid maken tussen typen films
Transcript van de presentatie:

Audiovisueel materiaal in de klas BOA 4 februari

pagina 2 van 15 Titel Een overzicht Leerlingen van nu Wat is AV- vorming Cultuureducatie Media-educatie/ Filmeducatie Drie categorie: als introductie, als creatief producerend, als informatiebron

pagina 3 van 15 Titel Leerlingen van nu Onderzoeksresultaten ‘Mijn kind online’ 52% krijgt af en toe les over internet In de computerlessen gaan meestal over zoeken op internet en veiligheid. Bijna de helft van de leerlingen wil weten hoe je filmpjes, websites en games maakt 7% geeft aan dat zij hun internetkennis hebben opgedaan dankzij hun docent. De meeste internetkennis steekt men op van vaders en moeders (41,5%)

pagina 4 van 15 Titel Wat is AV-vorming? Met AV-vorming leren leerlingen bewust kijken naar de wereld om hen heen en de manier waarop andere deze in beeld en geluid weergeven. AV-vorming is het bevorderen van inzicht en de taal van beeld en geluid. Audiovisuele vorming geeft leerlingen de mogelijkheid om: -Kritisch te kijken -Informatie uit beeldmateriaal te krijgen -Het zelf produceren van beeldmateriaal

pagina 5 van 15 Titel Cultuureducatie Cultuureducatie is geen schoolvak maar een aandachtsgebied. Het is een verzamelbegrip voor kunsteducatie, erfgoededucatie en media-educatie.

pagina 6 van 15 Titel Media-educatie/Filmeducatie Film en andere media kritisch te kunnen beoordelen, beelden kunnen begrijpen, een iegen smaak ontwikkelen en zelf mediatechnieken toepassen zijn vaardigeheden die onder filmeducatie vallen. Media-educatie wordt omschreven als het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch en actief kunnen bewegen in een complexe, veranderlijke en fundamentael gemedialiseerde wereld.

pagina 7 van 15 Titel Drie vormen Als introductie Als creatief producerend Als informatiebron

pagina 8 van 15 Titel Als introductie Teleblik Beeldbank KlasseTV You tube

pagina 9 van 15 Titel Teleblik 866/promo.wmv

pagina 10 van 15 Titel KlasseTV

pagina 11 van 15 Titel Als creatief producerend Cinekid Sketchstudio FFzoeken! Digitaal vertellen Movie Maker NIF

pagina 12 van 15 Titel Cinekid

pagina 13 van 15 Titel Sketchstudio

pagina 14 van 15 Titel FFzoeken!

pagina 15 van 15 Titel Als informatiebron Teleblik Beeldbank You tube Samsam