huiswerk IAM competenties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Time management in het onderwijs
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
SBC blok 3 TDI 2011.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
10.1: De pluriforme samenleving Intro statistiek HC Test Onderzoekje.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Interpreteren van data
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Hang je poppetje op de muur.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
oefening Planning bespreken
MUURTJE BOUWEN. Muurtje bouwen Welke houding is nodig om de studie succesvol te doorlopen? Groepen van 5 of 6 Kies 12 bouwstenen Bouw muurtje met drie.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Opdrachten en eindopdracht
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Verschillende rollen en stijlen
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Welke verdieping geeft assessments? beeld over startsituatie capaciteiten, competenties, motivatie, achtergond aandachtspunten op papier voorafgaand aan.
Pesten Waar denk je aan bij pesten? Definitie: Pesten is het op structurele wijze fysiek en verbaal bejegenen van een ander die zich daartegen niet kan.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
DELF Junior op het Augustinianum
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Studieloopbaanbegeleiding
S/k/l interviewen.
LOB zeven stappen naar succes
Covey trainingsavond.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
ADL Les 1.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

huiswerk IAM competenties opdracht Muurtje bouwen informatie Studiedossier evaluatie SWOT huiswerk Studieregiepunten

Beschrijf en bespreek de competenties die je al bent tegengekomen, p

MUURTJE BOUWEN We gaan vandaag een muurtje bouwen. Het idee is dat je VEEL post-its meeneemt, een aantal stiften en minimaal 2 flipovervellen. Doel van de oefening is te ontdekken waarom je hier zit. Wat is je motivatie om te studeren? Welke consequenties heeft dat voor je gedrag en houding?

Muurtje bouwen Welke houding is nodig om de studie succesvol te doorlopen? Groepen van 5 of 6 Kies 12 bouwstenen Bouw muurtje met drie rijen Bekijk flappen van andere groepen uitleg bij de oefening de “bouwstenen” staan op de volgende sheet. Belangrijk Zeer belangrijk Fundament

Mogelijke bouwstenen Je bent zelfstandig Je bent meegaand Je moet soms dingen doen die je niet leuk vindt Je bent een teamplayer Je bent 'open minded' Je maakt aantekeningen tijdens colleges Je komt op voor je idealen Je hebt humor Je durft kritiek te geven Je hebt een passie voor IAM Je bent gemotiveerd Je kunt tegen een grapje Je kunt anderen inspireren Je hebt interesse in het werk van anderen Je kunt buffelen Je wilt je ontwikkelen Je hebt lef Je geeft de moed niet snel op Je neemt geen (rook-)pauzes tijdens de les Je doet actief mee in de les In de klas mag je niet eten en drinken Je stelt vragen als een opdracht niet duidelijk is Je volgt de lessen Je houdt je laptop dicht als de docent dat vraagt Je durft te falen Je hebt een oog voor kwaliteit Je ruimt je eigen rommel op Het moet stil zijn in de klas Je inspanning moet beloond worden Je maakt je huiswerk Je moet je gelijk proberen te halen Je hebt respect voor elkaar Je moet een docent op zijn fouten kunnen wijzen Je houdt je aan afspraken Je houdt rekening met elkaar Je gebruikt een agenda Je plant je werk goed Je komt op tijd Je draagt nette kleren naar school Je bent gedisciplineerd Als er iets is, vraag je zelf om hulp Je studie is je hobby Je kunt tegen kritiek RTFM (je leest je manuals, mail en het intranet) Je bent origineel Je wilt diepgang Je bent creatief Je wilt leren van je fouten Je komt niet beneveld naar de les Je luistert naar elkaar Je bereidt je voor op een les Je bent onderzoekend dit zijn de bouwstenen, maar studenten mogen uiteraard ook zelf relevante bouwstenen bedenken. Laat ze eerst bepalen welke bouwstenen ze belangrijk vinden en dan de volgorde (de meest basale onderaan en meer naar boven toe zaken die het geheel verder veraangenamen) Je bent gemotiveerd Je wilt iets leren Je kunt feedback geven en ontvangen Je wilt je ontwikkelen Je leest de manuals, mail en het intranet Je bereidt je voor op een les Je komt (op tijd) naar de les Je geeft de moed niet snel op Je doet actief mee in de lesZelf verantwoordelijk Aantekeningen maken Planning Lezen / Schrijven Informatie verzamelen Gebruik een agenda Kom naar alle lessen Maak aantekeningen Stel vragen als dingen niet duidelijk zijn Lees de manuals, intranet en mail

SWOT-analyse pag. 12 Maak een SWOT van een medestudent die je gaat interviewen In tweetallen: Vul de kwadranten van de SWOT in voor jezelf Vul dan de SWOT in voor een klasgenoot (en hij/zij voor jou) tijdsduur: 15 minuten per student Individueel: Bestudeer je SWOT. Noteer 4 aandachtspunten. Bedenk waar je prioriteiten liggen. Waar wil of moet je wat aan (zwakte verbeteren) of mee (sterkte versterken) doen? tijdsduur: 5 minuten per student de opportunities & threads zijn lastig voor een student. Niet noodzakelijk, mag wel

Studieregiepunten lees pagina 31 Huiswerk: Stel plannen op voor de studieregiepunten die je nog moet behalen (A). Evalueer het resultaat van de leerdoelen die je al behaald hebt (B). Lego Mindstorms excursie naar Moortgat: techniek of marketingopdracht objective C playing with software

Studieregiepunten in kaart lees en denk alvast over ABC-tje, p.21