Fairfood International

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Advertisements

Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Onderwijs van nu voor de wereld van morgen.
Deelgebruik monumentale kerken
Second Life David de Nood Programma-manager EPN. EPN ICT-denktank met speerpunten: • Keteninnovatie • Gezondheidszorg • Virtuele werelden en interrealiteit.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Workshop IMCORE - CLIMAR 21 April 2009 “De mogelijke gevolgen van klimaatsverandering in het mariene milieu en de kustzone”
Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Over consumenten, gedrag en marketing
Welkom.
Jongeren, internet en seksualiteit
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Het wereldvoedselvraagstuk brengt je zeer snel op het vlak van wereldhandel en duurzame ontwikkeling. Met het softwarepakket ‘Dashboard’ op de cd-rom kun.
De omgekeerde wereld 31 januari 2008 Dinand Jansen.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
WWf Door Wouter En Omar.
Cross Media.
Goede campagne - De domste student van nederland
Media en creativiteit module 6 Identiteit
1 Wat is duurzaam Provincie Zuid-Holland 16 april 2008 Prof.dr.ir. Taeke M. De Jong, chair Technical Ecology And Methodology, sharing a chair Regional.
EVC en duurzaam beoordelen Welkom!
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Hoofdstuk 6. Een duurzame aarde..
Hoofdstuk 6. Een duurzame aarde..
Hoofdstuk 6. Een duurzame aarde..
1 De wereld aan je voeten ! Kiezen voor wetenschap, technologie en ondernemen in “a global world”
Persconferentie.
Social media versterkt eigen kracht ouders! Astrid van Lieshout.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Wetenschappelijk en Technisch Centrum voor het Bouwbedrijf Workshop Buitenschrijnwerk – Oplossingen voor Toegankelijkheid Jan Desmyter.
Leren ondernemen en ondernemend leren
Vrije Universiteit amsterdam FSW/werkgroep Filantropie DBL 859 De Boelelaan 1081c 1081 HV Amsterdam Het nieuwe geven in de praktijk.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
Kwalitatieve Leadgeneratie
Naar een eerlijke voedsel- voorziening duurzame kleinschalige landbouw en fair trade als deel van de oplossing Oxfam-Magasins du monde, Oxfam Solidariteit.
Samenvatting  Sociaal-economische verschillen in ongezond gedrag  Voor een verklaring moet aan twee voorwaarden worden voldaan: 1.Een relatie met het.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Potverdorie, eet normaal!
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Het leven heeft zijn donkere periodes.
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
Abel Malschaert. PARTICIPATIESAMENLEVING DECENTRALISATIES Meer taken komen bij gemeente te liggen op gebied van sociale zekerheid, werk en maatschappelijke.
Met lokale handelsnetwerken een nieuwe economische orde ontwikkelen
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Liliane de Voogd CO1K, Fontys ACI Mei  Opdracht: speel een aantal uur een serious game  Activiteit: speel de game mee en haal een level.
Inhoud deze les Kort herhalen vorige les
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Goede tijden & Slechte tijden. T-Mobile - Wendy’s wereld Doel: T-Mobile is een cross media campagne begonnen om het mobile internet gebruik onder jongeren.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
Les : Van oude naar nieuwe markten Groen Ondernemen Sieme Luijckx Coen van Wetering.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
3 vwo 3 Draagkracht : tussen hoop en vrees § 1-5
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Duurzame ontwikkeling
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Sociale Media.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Transcript van de presentatie:

Fairfood International Tessa Adelaar & Janneke van Riel Communications department versie 0.1

Fairfood? Wat is Fairfood? Wat doet Fairfood? versie 0.1

Waarom Fairfood? Omdat 963 miljoen mensen niet genoeg te eten hebben om een menswaardig leven te leiden. 90% door structurele redenen 10% door rampen etc. Dagelijks sterven 25.000 mensen van de honger. Dat is een persoon per 3,5 seconde. versie 0.1

Welvaart in kaart gebracht versie 0.1

Duurzaamheid? Definitie van duurzaamheid op wiki: Duurzame ontwikkeling is een concept waarin ecologische, economische en sociale belangen bij elkaar komen, voor zowel de huidige als de toekomstige generaties. Duurzame ontwikkeling is de eis om een evenwicht tussen deze drie basisconcepten te vinden. Het is een breed begrip, en omvat alle ontwikkelingen - op technisch, economisch, ecologisch of sociaal vlak - die bijdragen aan een wereld die efficiënter, zuiniger en op lange termijn meer continu omgaat met de aarde. versie 0.1

Mens, milieu, economie Mens: kinderarbeid en chocola Voorbeelden: Mens: kinderarbeid en chocola Milieu: pesticiden en soja Economie: lage prijzen en koffie

Dus… productenlijst van Fairfood

En…. De Boed eitjes

En… De kindjes van Verkade

Fairfood stijl Logo gebruik:

Fairfood stijl: Graffiti achtig onderdeel: Handgeschreven element: Collage effect:

Fairfood stijl Collage effect:

Fairfood stijl Met een knipoog:

Dus… Fairfood stijl Veel variatie, maar: Jong maar niet kinderachtig!! Terugkerende stijlelementen: Graffiti achtig onderdeel, handgeschreven element, knipoog, vintage effect, collage effect  stoer en jong Jong maar niet kinderachtig!!

Campagne 2008 Play it Fair! Doel: Target group: Media: naamsbekendheid, traffic website, nieuwsbrief Target group: 18-40 Media: print, online  hyves versie 0.1

Play it Fair! http://www.fairfood.org/doen/ik-speel-het-spel/ versie 0.1

Waarom online? Online media wordt steeds belangrijker internet biedt veel mogelijkheden, interactie, bereik versie 0.1

Hyves versie 0.1

Eat fair, beat hunger! Vragen? Bedankt! Succes met de opdracht! Meer info over Fairfood: www.fairfood.org