De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

Autisme en Mindmap Thuis en op School
Interactieve content van websites
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
In deze dienst zal Ds. R. Tigelaar voorgaan. Voor de dienst zingen we Ps. 48 : 4 Schriftlezing: Exodus 13 vers Tekst: Zondag 1.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Een lessenserie van drie lessen
Marketing Werkgroep 6.
De strategie van een webconcept
Strategie en Indelingsprincipes
W E B C O N C E P T 6. Visuele en tekstuele structuur van een pagina:
De strategie van een webconcept
concept en indelingsprincipe
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
W E B C O N C E P T 6. Visuele en tekstuele structuur van een pagina:
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Medmec04 les 3 Engagement.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet. Agenda Tijdschema van nu tot eind module Wat komt er in de procesmap Creatieve vaardigheden Startformulering.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Huiswerk voor vandaag les 4
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Al doende leren training docenten
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
MedMec01-2 Les schema per week
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Concept, Structuur en Schrijfstijlen
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Structuur op Microniveau
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Les 6 Toetsbespreking Introductie eindopdracht. toets  Download goede antwoorden en vergelijk met je eigen score.  Cijfer < 5.5 = herkansing week 4.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Activerende teksten.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
TOOL MEDIA DESIGN Onderwerp van de les.
Van Opdracht tot Website
Schoolgroepbijeenkomst
Inleiding beoordelen.
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
Schrijven Zakelijke brief.
Toedienen meststoffen
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Workshop duikcomputers
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
ontwikkelingspsychologie
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Transcript van de presentatie:

De sitemap

Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !

Dus onze volgende uitdaging WEES CREATIEF!! Wat maakt jouw bedrijf/vereniging goed, bijzonder, uniek, onderscheidend…. en waar vind ik dat terug in de content (in de sitemap)!

Zie je sitemap als conceptvoorstel voor de content die het bedrijf aan kan bieden op de site! Gebruik je sitemap om content te bedenken die de site positief onderscheidt van anderen door –De usp’s van het bedrijf/de vereniging duidelijk naar voren te laten komen in de sitemap; –Te werken met triggers op de homepage! Zorg dat de bezoeker getriggerd wordt om je site in te gaan! Dit kan ook (al) een interactieve toepassing zijn! –Te zorgen dat de belangrijkste info bovenin staat, als hoofdlink (en niet als sublink onder een hoofdlink). –Andere ‘ingangen’ en ‘invalshoeken’ te vinden dan de meest voor de hand liggende!

Zorg ook dat… Er geen overlap is bij de (sub)links. Klopt het dat iedere sublink niet past onder een andere hoofdlink? Zo ja…wijzigen! Zorg dat alle links/buttons duidelijke titels hebben, zodat de bezoeker een zo goed mogelijk beeld krijgt van de inhoud ervan (dus geen hoofdlink met ‘info’).

De opdracht Maak samen met een klasgenoot een mindmap voor de content van jouw site en zijn/haar site(wees creatief, neem andere invalshoeken, kijk naar usp’s, gebruik juist die ook als ‘triggers’). Bedenk daarna een passende structuur (wees creatief en pak ook andere invalshoeken!) Werk niet samen met iemand die hetzelfde type dienst aanbied (dus niet 2 x basisschool of voetbalvereniging).

Feedbackronde Neem een invulformulier Geef in tweetallen feedback op het voorstel voor de homepage. 10 minuten per site!

Volgende week N.a.v. de oefening en feedback van vandaag: Pas je sitemap en je homepage aan en neem deze mee naar de les!

LesweekLesonderwerpOpdracht in de lesInleveren opdracht voor AVV 1 31 aug Strategie: zender en ontvangersdoelen van een site-onderdeel Werk de strategie van een webconcept uit 2 7 sept Strategie Structuur van een website op macro- niveau Indelingsprincipes Behandelen uitgewerkte strategie Start opdracht indelingsprincipes (sitemap maken) Opdracht 1. Uitgewerkte strategie inleveren sept Structureren op pagina-niveau Opdracht uitwerken strategie en structuur op paginaniveau. Opdracht 2. Uitwerking van een sitemap inleveren sept Structureren op pagina-niveau en Schrijfstijlen Oefening sitemap maken! Opdracht 3. Uitgewerkt voorstel t.a.v. de visuele en tekstuele structuur van een homepage of verdiepingspagina inleveren sept Interactie Interactie! Tekststijlen! Peer beoordelingen homepage en sitemap Opdracht 3b: Aangepaste homepage en sitemap meenemen! 6 5 okt Interactie!. Interactievoorstellen bespreken Schrijfstijlen Interactievoorstel (3 interacties die passen bij de site) okt Peer beoordelingen teksten Uitgewerkte verdiepingspagina inleveren (in tekst en beeld) 8 19 oktober Herfstrecess 9 26 okt. en 2 nov. Eindgesprekken Definitieve eindopdracht inleveren.