Branding en Design Een ‘brand’ is een ‘trust mark’ (vertrouwens stempel) “Tom Peters” Robert Crain Andre Hoogendorp.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G1 What en Which.
Advertisements

I love you.
Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Interrogative sentences
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
Branding & Design jT7xlFTinIw.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Branding en Design Een ‘brand’ is een ‘trust mark’ (vertrouwens stempel) “Tom Peters” Robert Crain Andre Hoogendorp.
De Zegen in het Lijden. Oh, what I would do to have the kind of faith it takes, to climb out of this boat I'm in onto the crashing waves Ik zou alles.
LEESVAARDIGHEID Tips & Tricks.
Woordvolgorde met woorden van tijd
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Psychology of Courage Frustratie Tolerantie
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!” Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!”
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Nieuwjaarssonnet 2011 Geven en Nemen New year‘s sonnet 2011 Give and Take © paul verstraete 2011.
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Hillsong Publishing 1/5 FAITH (I'm reaching) (Rueben Morgan) I'm reaching for the prize.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
De Betekeniseconomie.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Justice Gerechtigheid
Presteren onder druk.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
KRITISCH DENKEN 11 Co-premissen II © Kritisch Denken.
Samenwerken & lobby Harde lessen & hoe nu verder.
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
MAKING A BAND.
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
ACTmodel van psychopathologie
KWADRATEN EN WORTELS Waar wortels woeden en varkens wroeten koester ik mijn sproeten in algebraïsch vergelijk wis, mijn kunde en leven lieve lusten en.
English 23 April 2018.
Vreugde Joy.
Who knows something about scenarioplanning?
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Past simple vs present perfect
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Branding en Design Een ‘brand’ is een ‘trust mark’ (vertrouwens stempel) “Tom Peters” Robert Crain Andre Hoogendorp

Branding Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?

Branding Merkidentiteit: bron van unieke symbolen, boodschappen en producten Wat zijn de onderliggende waarden? Aan welke symbolen is het merk te herkennen? Imago vs identiteit Shell ten tijde van Brent Spar, DSB nu!

Branding Prisma van Kapferer –Een merk heeft een stem (nodig) > je moet ‘communiceren’ –Elementen die uiterlijke aspecten bepalen (Visueel merkbeeld) –Karakter (mentaal merkbeeld) –Cultuur : vaak door oorsprong > waarden/normen –Relatie met klanten (structureel, incidenteel)

Branding Prisma van Kapferer –De klanten geven ‘lading’ aan het merk en dit reflecteren herken je aan de ” dikke buik” in de Mercedes (in de 90-jaren) of de “hooggehakte dame” bij Lancome –Het zelfbeeld van de klanten, ik ben geschikt voor dit merk (‘forever young’) dus Diesel jeans in nog mogelijk voor 40-plus

Branding Attributen: fysieke kenmerken Functionaliteit van het merk: wat kan je ermee, gevolgen van omgang met het merk Instrumentele waarden –Stabiele cognities vb Harley en vrijheid (ik pak de motor en ben weg) Eindwaarden –Dieper gelegen waarden (verzet tegen MIJ. rebellie)

Branding Waarden: meerdere normen kunnen leiden tot 1 kernwaarde. – Veiligheid > gordel om, maximale snelheid 100km, overal zijn camera’s om te controleren. What is the next step? –Zorgzaamheid > de overheid weet wat goed voor je is > socialistische heilstaat > iedere burger wordt gecontroleerd > de burgers, familie en vrienden controleren elkaar > angst

Branding Waarden: kijk op Wikipedia –Christelijke waarde: naastenliefde –Calvinistische waarde: spaarzaam leven –Kapitalistische waarde: Get rich or die trying (quote 50 ct )

Branding Vragen die je nu stelt: –Heb ik al een half a4-tje aantekeningen? –Imago –Identiteit, hoe zit dat? –Wat zijn waarden? > Wikipedia –Wat zou ik willen verbeteren in de wereld? Op basis van welke denkbeelden en/of overtuigingen?

Branding Creëren van de Merkexperience? –Touchpoints –Een beleving (een gebeurtenis die emoties oproept) –Een ervaring (een betekenisvolle, som van alle interacties die mensen hebben met hun merk, omgeving en andere personen

Branding EMOTIES: Boos, blij, verdrietig, melancholisch, woedend, jaloers, enfin zie blz 32 Welke emoties spelen een rol bij jouw merk?

Branding Ga naar kijk even naar de verzameling merken en kies er 3 die op jou van toepassing zijn. –We gaan NIET daten Schrijf bij de merken minimaal 5 kenmerken/eigenschappen/woorden op die bij je opkomen!

Branding Schrijf je naam in een elips: neem 5 woorden die op jou van toepassing zijn over uit de verzameling Sterke relatie > korte lijn, minder sterk langere lijn Voila, een mentaal merkbeeld van het merk: IK

Branding Positioneringsmatrix –Eenvoudigste: prijs en product –Assen: hoog/laag en functioneel/expressief

Branding In je briefing 10 voetnoten (bij begrippen uitleg enz.) en bronvermeldingen (pag nr van boek) om je argumentatie kracht bij te zetten. Volgende week: onderdelen briefing, eisen aan doc. En noodzakelijk: –Designing Brand Identity

Branding The value of the brand lies in its capacity to generate such cash flows as awareness, image, trust, and reputation, are the best guarantees of future earnings (Kapferer, 1997).

Branding A Brand is a name, term, sign, symbol, or design, or combination of them, intended to identify the goods or services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of competitors ” (Kotler, 1997). A brand is not just a logo or a product name that happens to have a high consumer awareness. Mentioning the brand should trigger a series of expectations not only about the product, about what the product would do or would never do, about its history and the kind of line extensions it could have, or those it could never have.

Branding These images when associated with symbolic values with which the target consumer identifies with, can give the brand a personality (Hankinson and Cowking, 1999).

Branding To establish a brand requires consistent behavior over a period of time and this makes it so difficult to achieve, nor is a product necessarily made a brand by lots of advertising. But few brands know who they are, what they stand for and what makes them unique, and therefore IAM is an outstanding institute that teaches their students what they need to know Robert Crain, Andre Hoogendorp