Van mediatypes naar mediastrategie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
Advertisements

Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
SBC Opleveren Materiaal uitdelen Introductie Voorstellen Opstellen
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Cross Media.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Les 7 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk = keuze keuze.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
ENGAGEMENT MEDMEC 04 Les 5. Weekplanning Lesweek 1: Urban Studio Lesweek 2: Kick off en spelopdracht deel l Lesweek 3: hoorcollege gaming, geen lessen.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Huiswerk voor vandaag les 4
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Presentatie productvoorstellen
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Toelichting module: Les schema per week
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Medmec04 Engagement.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
Media en creativiteit Identiteit les 7
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Les 6 Toetsbespreking Introductie eindopdracht. toets  Download goede antwoorden en vergelijk met je eigen score.  Cijfer < 5.5 = herkansing week 4.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
PRESENTATIE ONLINE LEERDOSSIER Het proces. Hoe heb ik het aangepakt?
KRW-doelafleiding SGBP Wensen voor een werkwijze.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
De driehoeksverhouding
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Anatomie en Fysiologie
Transcript van de presentatie:

Van mediatypes naar mediastrategie Werkcollege - Using Media week 1

Agenda Even voorstellen Weekplanning doornemen Groepen maken voor presentaties Kiezen individuele case Voorbereiden debat Opdracht voor volgende week

Planning Wat? Wk 2 Wk 3 Wk 4 Wk 5 Wk 6 Wk 7 Wk 8 Wk 9 Wk 10 Schrijf een mediastrategie voor een bestaande campagne naar keuze Keuze campagne & Debriefing opstellen Doelgroep onderzoeken & doelgroep visualiseren Mediagebruik van doelgroep in kaart brengen Selecteren media (inclusief argumentatie) PICNIC Budget & Effectiviteit van de mediastrategie PITCHES Feedback HERFST Expositie Individueel assesment Eind- beoordeling Presentatie 1 Mediatypes What’s new & original in medialand? NVT TV / Radio Presentatie Team 7-TV 8-Radio Dagbladen/ Tijdschriften 5- Dagbladen 6-Tijdschriften Out of Home Internet 3-Out of Home 4-Internet Mobiel 1-Internet 2-Mobiel Herkansing Presentatie 2 & discussie over een mediastrategie van een campagne . 1 & 2 Mediastrategie 3 & 4 5 & 6 7 & 8 Voorbereiden Debriefing uitschrijven Beeld/plaatjes verzamelen over de doelgroep -Doelgroep visualisatie -Media-opties voorbereiden Mediakeuze uitschrijven -Keuze maken PICNIC programma Info over budget effectiviteit van mediatypes verzamelen 4 Mediatypes uitwerken & visualiseren Pitches

Cijfersamenstelling Teamopdracht 30% Individuele opdracht 40% Tentamen 30% Alles moet minimaal een V zijn

Groepen van 4/5 personen

Kiezen individuele case

Voorbereiden debat Sloop de deportatiemachine Bedenk een stelling en lever in op een blaadje

Bedenk nog een voorbeeld van een ethisch vraagstuk rondom mediagebruik Bedenk nog een voorbeeld van een ethisch vraagstuk rondom mediagebruik. Presenteer met je groep