Van mediatypes naar mediastrategie Werkcollege - Using Media week 1
Agenda Even voorstellen Weekplanning doornemen Groepen maken voor presentaties Kiezen individuele case Voorbereiden debat Opdracht voor volgende week
Planning Wat? Wk 2 Wk 3 Wk 4 Wk 5 Wk 6 Wk 7 Wk 8 Wk 9 Wk 10 Schrijf een mediastrategie voor een bestaande campagne naar keuze Keuze campagne & Debriefing opstellen Doelgroep onderzoeken & doelgroep visualiseren Mediagebruik van doelgroep in kaart brengen Selecteren media (inclusief argumentatie) PICNIC Budget & Effectiviteit van de mediastrategie PITCHES Feedback HERFST Expositie Individueel assesment Eind- beoordeling Presentatie 1 Mediatypes What’s new & original in medialand? NVT TV / Radio Presentatie Team 7-TV 8-Radio Dagbladen/ Tijdschriften 5- Dagbladen 6-Tijdschriften Out of Home Internet 3-Out of Home 4-Internet Mobiel 1-Internet 2-Mobiel Herkansing Presentatie 2 & discussie over een mediastrategie van een campagne . 1 & 2 Mediastrategie 3 & 4 5 & 6 7 & 8 Voorbereiden Debriefing uitschrijven Beeld/plaatjes verzamelen over de doelgroep -Doelgroep visualisatie -Media-opties voorbereiden Mediakeuze uitschrijven -Keuze maken PICNIC programma Info over budget effectiviteit van mediatypes verzamelen 4 Mediatypes uitwerken & visualiseren Pitches
Cijfersamenstelling Teamopdracht 30% Individuele opdracht 40% Tentamen 30% Alles moet minimaal een V zijn
Groepen van 4/5 personen
Kiezen individuele case
Voorbereiden debat Sloop de deportatiemachine Bedenk een stelling en lever in op een blaadje
Bedenk nog een voorbeeld van een ethisch vraagstuk rondom mediagebruik Bedenk nog een voorbeeld van een ethisch vraagstuk rondom mediagebruik. Presenteer met je groep