User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkschop In four easy steps… 20. Werkschop 1/4 • Bedenk twintig, soms vreemde, locaties (situaties) • Druk of stil, romantisch, spannend, bewegend •
Advertisements

Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Team Creja’s Christopher, Renske, Eliel, Jill, Amber, Sjef
User Centred Development
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
SQL & datamodelleren.
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Schrijf een inleiding over verschillende vormen van mobiele toepassingen. Geef extra aandacht aan: Interactie met de app./widget Interactie tussen gebruikers.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Les 6 een goed 2010 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap ik en startformulering HKI > bedenk.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst ‘Werken aan een pro-plan’ 18 april 2013.
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Het presenteren van het onderzoek
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
De dag van het solliciteren Blok 1
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Medmec04 les 1 Engagement.
Medmec04 Engagement.
Kennismakingsspel, pagina12
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
15 feiten die u nog niet wist of waarover u nog niet nagedacht heeft.
Presenteren en communiceren
Studieadviesregeling
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Introductie ICT ICT Introductie.
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Presenteren en Etaleren
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Les 5: Het marketingplan
Gebruik van het annotatiesysteem
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Direct Uitwerken concept DEM
Loopbaan en burgerschap les 2
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Zichtbaarheid Creëren
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Transcript van de presentatie:

User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5

Agenda Advies Persona’s Huiswerkopdracht Desk Research oefening

Adviezen

Persona’s

Huiswerkopdracht

Je bent gevraagd door de HVA om advies te geven over de HVA site. Ze willen graag dat potentiele studenten makkelijker informatie kunnen vinden. Door middel van Desk Research geef je antwoord op deze vraag: – Wat zijn de manieren waarop de doelgroep graag zijn informatie krijgt – Wat doet de concurrentie – Wat is er fout/slecht aan de HVA.nl site – Hoe kan dit worden verbeterd Verslag op basis van screenshots voorzien van commentaar. Duidelijk aangeven wat de bron is, waarom die bron, en of hij betrouwbaar is. Korte conclusie met wat je zou veranderen en waarom.

Hoe ga je dit doen Bespreek samen de opdracht Beperk je tot een bepaalde groep potentiele studenten Bepaal een zoekstrategie Voer onderzoek uit Trek conclusies Bereid je presentatie en advies voor

Inleveren – vergeet niet! Maak een pdf met jouw persona en advies aan hyves Zet je naam op alle documenten! Mail het naar Deadline: maandag 23.59! Presenteer je advies in volgende werkcollege Lees je verplichte literatuur! Zie manual

Desk Research Questions

Desk Research Answers