BO case 2009-2010. BO case > PM vaardigheden Projectmanagementvaardigheden > manage je team in het V1project Tijdens deel 1 van de BO case maakt de student.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ontwerp - beheer - analyseer
Advertisements

College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
BattleBots The school battle.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Formatief - summatief evalueren
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
V2 Kernprojecten Kick Off. Resultaten projectenmarkt Definitieve teamindeling bekend (komt zsm op intranet) Aantal studenten niet aanwezig.
HvA IAM Projectmanagement
Een startersgids voor innovatie
Team 1. Colin Teamleider & Marketeer Pepijn Designer & Programmeur.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Projectmanagement (SBC) 19 november 2009
Programma maandag 31 januari 2011: Kick Off V1 Kernproject (blok 3) &
Workshop Testen 18 februari.
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
Kick Off V1 Kernprojecten Welkom!. “Ontwikkel het beste interactieve concept voor je projectpartner en werk dit uit tot een demo” “Wees onderzoekend,
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Using Media ’09/’10 Blok 1 Werkcollege 4. OPDRACHT 1-communicatiecampagnes (60 minutes) Vorm groepjes van 4 personen (met dezelfde case/opdrachtgever)
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
Projectmanagement Week 6 9 maart Agenda De PM deliverables van het kernproject Planning Begroting Projectverslag  kort Afronding van een project.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit module 2 Identiteit
De competente projectleider
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Projectmatig werken HvA IAM Projectmanagement Februari 2008 Week 3
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
HvA – School voor interactie HvA IAM Projectmanagement 9 Februari 2009 Projectmanagement is in het kort: Vooruitkijken tot het eind vh project Mensen en.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Kennismakingsspel, pagina12
Leiden Grip op nieuwe taken Gevolgen, risico's en sturingsmogelijkheden bij de decentralisatie van de jeugdzorg en de AWBZ.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Insights & Essentials Willem van Putten
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Competentieprofiel CMD
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Brainstorm woensdag 10 september 2014 Wat verwacht de moderne WaterScout? Alexander Haccou.
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Ali g
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

BO case

BO case > PM vaardigheden Projectmanagementvaardigheden > manage je team in het V1project Tijdens deel 1 van de BO case maakt de student kennis met aspecten die de samenwerking en de communicatie binnen IAM projecten en het contact met projectpartners/opdrachtgevers betreffen. Tal van vaardigheden en technieken die ondersteunend zijn bij het professioneel aansturen van een project-team komen aan bod, waaronder ook de financiele kant van de zaak. Thema’s: effectief onderhandelen, projectvergaderingen leiden, projectrapportages schrijven en het mondeling presenteren van de V1KP deliverables en -resultaten. Tot slot wordt ingegaan op financiele aspecten van het management-proces.

taken BO’er BO in de rol van strateeg, accountmanager en projectmanager Strategie bepalen en team aansturen/managen > groepsdynamiek waarborgen, lijnen uitzetten, randvoorwarden bepalen en bewaken Verantwoordelijk centrale projectdocumentatie > Wordpress etc Projectplanning (Waterval > Ganttproject 2.0.6) of Scrum etc Financieel verantwoordelijk Risico’s managen Prioriteiten aangeven (MoSCoW) Documentatie/informatie waarborgen en controleren > kwaliteitscontrole Persona’s maken / segmentaties maken > focus op marketing Conceptueel meedenken vanuit tijdsperspectief, expertise, risico’s, haalbaarheid SWOT analyses en bijsturen van activiteiten a.d.h.v. onderzoeken en testen Aanspreekpunt voor de klant en teamcoach LET OP: BO’ers steken hun kop in het zand als dingen dreigen mis te lopen

taken CC’er CC in de rol van concepter, tekstschrijver, redacteur Onderzoek naar doelgroep vanuit conceptueel/marketing perspectief (needs, wants,goals & behaviours) Conceptueel meedenken (de verhaallijn voor uitingen/product) Vormgevingstechnisch ( layout checken/aanpassen/consulteren op visuele communicatie aspecten) Persona’s maken / Segmentaties maken (focus op communicatie) Projectplanning (aangeven welke taken te verwachten zijn en tijdsinschatting geven) Risico analyse > aangeven waar de gevaren zitten in specialistisch cc werk, afhankelijkheden, interpretaties etc. Documentatie/informatie > consistentie van eigen huisstijl en werkwijze waarborgen LET OP: CC’ers blijven te lang hangen in discussies en slechte concepten

taken TDI’er TDI in de rol van technisch concepter, designer, programmeur, tester Naam + logo + huisstijl team Conceptueel meedenken Technische haalbaarheid toetsen en waarborgen Interaction design en wirefames Vormgevingstechnisch > interface, layout en toepassing checken/aanpassen/consulteren Persona’s maken /Segmentaties maken (focus op gebruik) Projectplanning opstellen i.s.m. PM >aangeven welke taken te verwachten zijn en tijdsinschatting geven Risico analyse > aangeven waar de gevaren zitten in specialistisch TDI werk, afhankelijkheden, interpretaties etc. Documentatie/informatie > consistentie van techniek + vormgeving en werkwijze waarborgen Testen van deelproducten middels prototyping binnen doelgroep LET OP: TDI’ers communiceren slecht

Deliverables en expertisegebieden 1. Briefing 2. Debriefing (Peter Buis, Maaike van Cruchten) 3. Onderzoek (Anton Fielmich) 4. Ideeën (André Hoogendorp en Robert Crain) 5. Concept / Design (André Hoogendorp en Robert Crain) 6. Usability / Interactie (Marjolijn Ruyg en Fons van Kesteren) 7. Presentatie en demo (Marjolijn Ruyg en Fons van Kesteren

Centrale opdracht BO case De opdracht: manage je eigen Underwear merk online Bedenk en schrijf individueel een online marketingvoorstel voor een nieuw op te richten eigen ondergoedmerk. Taken: Je bent eigenaar van een nieuw op te zetten Underwear lijn Je bepaalt je doelgroep en je merkstrategie Je orienteert je op de online marketing wereld en hoe je je merk online zou kunnen positioneren Je nodigt bureaus uit om je voor te lichten over de mogelijkheden van online marketing Je start een blog waarin je je bevindingen deelt met je vakgenoten en de Underwear branche (link naar SEM) Je probeert je Underwear blog zo hoog mogelijk te laten eindigen in de Google rankings De gastsprekers gebruiken de centrale opdracht om te illustreren hoe zij te werk gaan. Verwerk hun adviezen in je online marketingvoorstel. Search Engine Marketing (SEM) > start een blog over jouw merk en probeer zo hoog mogelijk in de Google rankings te komen. Het underwear merk is echt en wordt tevens vanaf blok 3 uitgewerkt in een afstudeerworkshop. Toetsing Evaluatie van de kwaliteit van je online marketingvoorstel voor je eigen ‘underwear’ merk en de SEM workshop resultaten.