Project “De Babbelladder” INHOUD wat aanpak methodiek thema’s slotmoment
Doelstellingen project “De babblelladder” taal te stimuleren voor kinderen met taalachterstand allochtone en autochtone kinderen (1ste leerjaar) kinderen op een creatieve speelse manier taalvaardigheid bij te brengen
Aanpak project “De babblelladder” positief stimuleren en aanmoedigen bv: wat doe je dat goed, je kan dit op deze manier doen… een warme veilige sfeer creëren bv: om ook de timide kindjes te bereiken leren door instructies bv: doestapjes, visuele voorbeeldjes Noem hier de locatie of de contactpersoon voor specificaties (of andere relevante documenten)
Aanpak project “De babblelladder” (vervolg) draaiboek Hier werd een stappenplan in krijtlijnen opgezet takenlijst Wie doet wat bugetlijst Lijst materialen
Methodiek project creatieve invalshoek via spel: Schilderen Knutselen: bv poppenkastpoppen, plakboek via spel: Gezelschapspel Sprookjesquiz Poppenkastspel Noem hier de locatie of de contactpersoon voor een concurrentieanalyse (of andere relevante documenten)
Thema’s project “De babblelladder” boeken: bezoek aan de bibliotheek, Prentenboeken, leesboeken sprookjes: quiz vuur: bezoek aan de brandweer
Besluit project “De babblelladder” Positieve aanpak & stimuleren zelfvertrouwen Duidelijk taalgebruik kansen op allerlei vlak Beeld & taal begrijpbaar voor iedereen