WIE BEZOEKT DE WEBSITES VAN DE POLITIEKE PARTIJEN?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opiniepeilingen over politiek: enkele vaststellingen Jaak Billiet CeSO.
Advertisements

Hoestemtpeelenmaas.nl Waarom kiezers stemmen of thuisblijven en wat lokale politici daaraan kunnen doen Onderzoek van de Rekenkamercommissie Peel en Maas.
Jongeren over politiek
Ato Harley Pempamsie vzw 5 October 2012
Hagelandse Bier Genieters Wie zijn wij ? In de lente van 2012, merkten twee vrienden, Jean-Marc en Kurt dat er in hun regio (Linter – Zoutleeuw – Tienen)
Emancipatie op internet in Nederland
WWW’s van ECOOM-UGent Wie Wat Waar Wanneer Waarom Waarvoor
Koninkrijk Bingo. KONINKRIJK BINGO Wie was de eerste Nederlandse koning? VRAAG.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Verkiezingen 2006 Klik op de vraag van jouw keuze Afsluiten •Wat gebeurt er op 8 oktober?Wat gebeurt er op 8 oktober? •Ben.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.
Vlaams Parlement, 28 februari 2014
Hoe belangrijk zijn verkiezingen? Een historische terugblik E. Gerard Lerarendag Vlaams Parlement 28 februari 2014.
Do’s and Don’ts presentaties
Maatschappijleer 1 Nadya Karim
Handel-en dienstenzones in Heist-op-den-Berg
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
Tim Reeskens.
Politiek draait rond macht en die krijg je niet door er lief om te vragen!
Burgerschapsconcepten in Vlaanderen: Een internationale vergelijking
Geschiedenis van de democratische rechtsstaat in Nederland
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
Breuklijnen Overzicht België.
Rapportering door ontvangers Toelichting van de bevindingen uit het survey- onderzoek ‘Management & Innovatie in Lokale Besturen’ Prof. dr. Geert Bouckaert.
Elektronisch VLD stemmen Hoe ?. Wanneer u in het “stemhokje” stapt ziet u op het computerscherm …
Societale Voorstellen Vergelijkingen Standpunten België e-Regio Vlaanderen Global e-Society Complex
Welkom Met raad en daad. Aanleiding De gemeenteraad wordt zichtbaarder voor burgers De individuele gemeenteraadsleden worden herkenbaarder voor burgers.
De allerslimste groep ter wereld!
HISPARC HISPARC: Onderzoek van kosmische straling in een samenwerking tussen universiteiten en middelbare scholen Wetenschap Techniek Educatie Outreach.
Ellen Claes.
Marc Hooghe. Inhoud Wie is Marc Hooghe? Onderzoeksprojecten Publicaties: kenmerken Publicaties Thema’s Artikel: De lege schoolbank. Het Vlaams beleid.
Auteurs : Ellen Claes Marc Hooghe Tim Reeskens. Een maatschappelijk en pedagogisch probleem.
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
VAN CAMPAGNE TOT CHAMPAGNE? 1. Gewijzigd partijlandschap CVP VLD SP VU Agalev Vlaams Blok Lokale lijsten CD&V(-N-VA) VLD(-Vivant) SP.A(-Spirit)
Ongelijkheid in toegang tot digitale systemen Twee voorbeelden Invloedsfactoren Statistieken en Bronnen Alexandre Vantomme.
Het Europees Parlement: is er nog iemand geïnteresseerd?
Kwesties rond ict verbonden
Landelijke Open Imkerijdag 12 en 13 juli 2014 Enquêteverslag De informatie in deze presentatie is samengesteld op basis van de ingezonden enquêtes. Ze.
Politieke Wetenschappen, KU Leuven
Politiek jargon Bingo.
24 november 2001Archipol1 Archief van websites van Nederlandse politieke partijen Frank den Hollander voorlichtingsfunctionaris UB Groningen.
WisFaq “Wat kan je afleiden uit gestelde vragen?” Willem van Ravenstein april 2007.
De doorbraak van de volkstaal Nieuwnederlands in de zestiende eeuw < Jan W. de Vries, Roland Willemyns & Peter Burger, Het verhaal van het Nederlands.
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Door Andrea Piombo 2 CMD-I Internet Of Things. Internet of things “LIFX” WAT IS LIFX? LIFX is een LED-lamp die je via WI-FI verbindt met je draadloze.
Personen met een arbeidshandicap als werkzoekenden
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2009.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Samenvattingen van de EU- wetgeving: een inleiding 2008.
Jongeren vandaag. - Wie zijn ze. - Wat doen ze. - Wat drijft hen
Op weg naar een eerlijker bestuur
Societale Voorstellen Vergelijkingen Standpunten België e-Regio Vlaanderen Global e-Society Complex
Nationale DenkTank 2014 De DataWijzer In één oogopslag zien wat apps en websites met je data doen.
EXTREEMRECHTS WELKE DEFINITIE IS HET BEST GESCHIKT, EEN ONDERZOEK VAN; VAN DONSELAAR.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Cordon sanitaire in de media? Wel tegen de partij, niet tegen zijn thema’s 22 maart 2005 Senaat Stefaan Walgrave.
§5: Nederland kiest! Eens per 4 jaar stemmen voor politieke organen: -Tweede kamer -Provinciale Staten -Gemeenteraad Eens per 5 jaar stemmen voor: -Europees.
Hoofdstuk 5: Wacht op onze daden! Wat hebben de Katholieken, Protestanten, Socialisten en vrouwen bereikt?
Hoofdstuk 5: Burgers en Stoommachines
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Staatsinrichting van Nederland (deel 1)
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
presentatie Geschiedenis van de computer en het internet
presentatie Geschiedenis van de computer en het internet
First voters Jongeren en de gemeenteraads-verkiezingen van 2018
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Transcript van de presentatie:

WIE BEZOEKT DE WEBSITES VAN DE POLITIEKE PARTIJEN?

AUTEURS  Marc Hooghe  Sara Vissers

HET GAAT UIT VAN DE:  Universiteit Antwerpen  Katholieke Universiteit Leuven  Federaal Wetenschapsbeleid

DOEL!  Ze willen met deze survey de rol van de partijwebsites nagaan in verkiezingscampagnes.  Ze stellen zich vragen als: -Worden deze websites hoofdzakelijk gebruikt om te communiceren met de traditioneel meer geïnteresseerde burgers, partjleden en partij- aanhangers? -Of kunnen de partijen met hun websites nieuwe groepen uit de populatie bereiken?

 Men heeft onderzocht hoeveel mensen politieke websites bezoeken. Resultaten: √ 75% van respondenten zijn mannen √ 2/3 hoger onderwijs heeft gevolgd √ Vaak zijn ze partijlid √ Ze zijn bijzonder actief op internet

WEBSITES DIE DEELNAMEN AAN HET ONDERZOEK  SP.A.  Spirit  CD&V  N-VA  VLD  Vivant  Groen!

 PS  CdH  Ecolo  Vlaams Belang Groen!  Vlaams Belang

WEETJES.  respondenten hebben de enquête ingevuld.  respondenten hebben tot het einde ingevuld.  Grootste aantal bezoekers was op 5, 6 en 7 september.  39 respondenten hebben de enquête ingevuld via een blog, portaalsite of zoekmachine  Partijwebsites vormen voor bezoekers van partijsites de belangrijkste digitale informatiebron.

WEETJES.  83.7% van de bezoekers heeft al besloten op welke partij men gaat stemmen tijdens de verkiezingen.  16.3% had nog geen beslissing genomen.  Hoogste scores voor CD&V en SP.A., gevolgd door Vlaams Belang, N-VA en Groen!

BRONNEN    20InterMob%207.pdf 20InterMob%207.pdf