 Zoon van Ariston en Perictione  Athene  Invloed van Socrates.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Philosopher’s Index Combineren van zoekacties met Booleaanse operatoren Klik met muis = verder gaan.
Advertisements

Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
Muziek: ‘Time to said goodbye’ (Sarah Brightman y Andrea Bocelli)
PLATO.
Waar staan we voor met ons onderwijs?
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer
VOORSTELLEN Wie ben ik?.
Paragraaf 2.3 Geloven en weten..
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
De plaats van cultuur- en erfgoededucatie in de school.
Schijn en Werkelijkheid
De mens is de maat van alle dingen
Als we nou een definitie van rechtvaardig-
Dialoog Onderwerp Datum:
Interculturele communicatie
Filoleeuwenhorst.wikispaces.com.
Onderwerp Filosofie 1BaMV
Muziek: ‘Time to said goodbye’ (Sarah Brightman y Andrea Bocelli)
Van Gennep bijt ….
Catalogus van de UvA Persoon als onderwerp Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Hoe vind ik Kamerstukken digitaal met Statengeneraaldigitaal.nl
Tijd van Grieken en Romeinen 3000 v Chr- 500 n Chr
Verhalen over God, mens en de wereld Deel 1. Verhalen over God, mens en de wereld De bijbel bestaat uit twee delen Oude testament en Nieuwe Testament.
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Paragraaf 2.1 Vorige les: ontstaan landbouwsamenleving
Het denken van Plato.
De grieken en hun nieuwe manier van denken.
Echt klassiek! Tijd van Grieken en Romeinen
Dialoog gaat online verder
Homo Universalis.
Van exotische inspiratie tot cultuurrelativisme
Inhoud presentatie - doel van de presentatie - aanleiding onderzoek
Rechtspraak.nl Zoekresultaten uitbreiden Verder = klikken.
De Vrije Wil Gaby Mevissen, Anouk Wassenbergh, Esmée Dohmen en Lena van Iterson.
VRIENDSCHAP SOCRATISCH GESPREK WAT IS VRIENDSCHAP?
Vrijheid, gelijkheid, burgerschap politiek in de griekse polis vakcode 5772IOW11 studiejaar Docent: Dr F.G. Naerebout
Griekse mythen en wetenschap
Het bestuur van de stadstaat
Plato.
Hoofdstuk III: Griekenland Les 5: Par 3B, Weten
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Spel- en vertel Broeders Nieuwstraat. Stap 1: Spel- en vertel in de refter.
Literaire bouwstenen 1 Vertelperspectief.
Van de berg naar de bron HC zondag 45 / Johannes 4.
Gaby Mevissen, Anouk Wassenbergh, Esmée Dohmen en Lena van Iterson.
een impressie In de vroege ochtend komen er overvolle boten aan.
Het wonder van de mens Wat is de mens?.
VOORLICHTING STAGE Sociaal Pedagogische Hulpverlening Instituut voor Sociale Opleidingen.
Les 12 voor 19 december Gedalia was tot gouverneur aangesteld over Juda (Jeremia 40:6-12). Ishmaël doodde Gedalia en nam het overblijfsel gevangen.
Spaans theater in de 17e eeuw enorm succes grootste uitstraling in 1 e helft 17e eeuw ong comedias zijn bewaard en zo’n autos sacramentales.
7.2 Plato en zijn voorgangers in de wijsbegeerte
H2.1 De Griekse Democratie
Democratie in Nederland Ja, het werkt, maar zou het (nog) beter kunnen? 6 april 2016, Outger Baron.
VAN PAMPUS & FILOSOFIE. 17 september Aristoteles 1 oktober Sophocles 15 oktober Lao Zi EEN DRIELUIK Catharina de Haas / Jan Flameling.
Samenspel RvB en RvT moet professioneler: belang van diversiteit Rienk Goodijk Hoogleraar Governance in het semipublieke domein GITP/TiasNimbas Business.
Ontvangen = geven Thema: 4G (gratie, genade, gunst, geven)
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
NTL-module ‘Proeven van Vroeger’ Daan Wegener
mijn hart en leven zoekt, die mij gevonden heeft;
Paulus' optreden in Thessalonika
Hoofdstuk 3 De Grieken.
Levensboek Format.
Dialogen in het boek en in de film
Interreligieuze dialoog Jodendom
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Els Enhus 25/12/2018 | pag. 1.
Leerlijn actief burgerschap
‘Sapere aude’ V6 'Sapere aude' lesweek 2.
Hoofdstuk IV: Griekenland Par 4: Het nieuwe denken
Filosofie en wetenschap
Transcript van de presentatie:

 Zoon van Ariston en Perictione  Athene  Invloed van Socrates

 Dialogen  Diversiteit aan onderwerpen  Gebruik van mythen

 Vroege dialogen  Midden-Periode  Late dialogen

 Ethische onderwerpen  Socrates zoekt definities  Definities worden niet gevonden: negatief  Sofisten: negatief afschilderen

 Metafysische opvattingen  Ideeën  Ziel kende alle ideeen → anamnese=herinneren  De idee ‘Rechtvaardigheid’  Eros: dynamische component

 Minder idealistisch  Minder literair  Meer filosofisch