Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op praktijk zó moet het!.
Advertisements

IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.
OUDERINFORMATIEAVOND
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Integraal onderwijs met ict
Informatieavond groep 8 20 SEPTEMBER 2011 Inhoud van de avond  De dagelijkse gang van zaken / afspraken  De nieuwe website  Wereld in getallen  Agenda.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Wat komt er zoal bij kijken?
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Dag SO 3 febr Dag SO 3 febr Werkwinkel Brede eerste graad.
Voorlichtingsavond IS3 WELKOM. Voorlichtingsavond Opening Terugblik Kiezen Gevraagd Arbeidsoriëntatie Afsluiting.
Van idee tot digitaal materiaal
Vijf-gelijke-dagen model
Innovatie voor kwaliteitskringen
VTB Technasium Vakcollege
Probleem gestuurd onderwijs
Vakcommunities, Vakwijzer en Kennisnet
Welkom op de Ouderavond klas 4
18 september 2012 Aanbesteding Verdiepingsdiagnostiek Voorlichtingsbijeenkomst.
Informatiebijeenkomst Triple P Alice van Beers en Nicole Smits 13 november 2013.
Elleke Verwaijen Oktober 2011
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
wiskunde in vernieuwd vmbo
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Verdien jij meer zakgeld? Havo/Vwo-onderbouw VMBO-bovenbouw
WELKOM OP DE INFORMATIE-AVOND VAN:
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Al doende leren training docenten
Voorlichting lio 7 april Agenda 1. Welkom en opening 2. Routes en sollicitatietraining 3. Lint of fulltime? 4. Wanneer ‘op lio’? 5. Sollicitatieprocedure.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
1 Project “volkstuinen” bij VLM 2010 Behoeftebepaling buiten de steden 2010 Handleiding voor gemeenten 2011 Prefinanciering grondaankoop 2012 Projectsubsidies.
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
Informatie- avond groep 6
De gezonde school en genotmiddelen
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Welkom welkom.
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
moderniseren van het curriculum.
Cultuurprofieldoelen;
Projectgroep “andere tijden” (MR, ouders, team, directie)
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Workshop ‘visieversneller’
Beoordelen leermiddelen
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Informatiebijeenkomst Woensdag 22 april Nieuwe subsidieaanvraag 1.Verhoogde bedragen € 9,50 per leerling per jaar Minimaal € 760 (bij minder dan.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
De nieuwe school Impressie.
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen
Informatieavond 3 havo september 2018 Welkom
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
Transcript van de presentatie:

Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1

2 Welkom en opening Doelen en werkwijze voor deze bijeenkomst Terugblik op de bijeenkomst van 18 september 2012 Reflectie over 21st century skills Teamcoaching Selecteren, beoordelen en invoeren van software, websites en apps. Game-ificatie Workshop: Daniëlle en Nicolette Het ABC’tje Evaluatie en afronding Agenda

Even nog …. 3

Doelstelling 4 Aanreiken van informatie, zodat daarmee een schoolspecifieke keuze-procedure ten aanzien van ICT toepassingen kan worden opgesteld en ingevoerd.

Opdracht 5 Inventariseren van de huidige praktijk ten aanzien van het selecteren, beoordelen en kiezen van ICT toepassingen in de school.

Keuzeproces Doel Voor welk aspect van het onderwijs is kwaliteits- verbetering nodig door middel van het inzetten van software? Wat moet het software- pakket oplossen?  Visie  Schoolplan  Trendanalyses  Onderwijsinspectie  Kwaliteitssysteem  Actieplan(nen)

Keuzeproces Groslijst opstellen (3 tot 5 programma’s) Welke programma’s zijn gericht op bovengenoemd doel?   Websites van uitgeverijen  Beurzen en congressen  Demo’s

Keuzeproces Globale beoordeling van softwareprogramma’s uit de groslijst  Beoordelingsformulier (zie verder)  Sluit het programma aan bij de doelstellingen die zijn geformuleerd? Lijkt het programma die kwaliteitsverbetering te realiseren die gewenst is? Past de prijs/licentie van het programma binnen het beschikbare budget? Is de opbouw van het programma geschikt voor school? Is de layout van het programma geschikt voor de kinderen die er mee gaan werken?

Keuzeproces Selectie (maximaal 2 programma’s)

Keuzeproces Gedetailleerde beoordeling van geselecteerde programma’s  Zorgvuldig bekijken van demo’s  Referenties opvragen  Softwarebeoordelingen  Technische specificaties controleren (o.a. beveiliging / licenties)  Bekijken van volledig pakket  Kosten  Tijdschriften (COS, Vives)  Handleidingen  Internet  Kennisnet  …….

Keuzeproces Eindadvies  Inhoudelijk eindadvies  Technisch advies Besluit

Game-ificatie 12 Meer te denken vanuit gameprincipes: - Kleine (concrete) doelen - Een persoonlijk proces dat de leerling begrijpt en waar hij de baas over is - Eigen progressie laten zien - Wat er geleerd wordt meteen relevant maken - En vooral: duidelijk maken dat fouten maken goed is Het onderwijs wordt daardoor leuker en effectiever.

Opdracht 13 Geef een gedetailleerde beoordeling van één of meerdere van de volgende programma’s: Op pad met haas (onderbouw) Bloon (midden-bovenbouw) Tech Ed (Bovenbouw)

Diner

Daniëlle Nicolette Workshop 15

Groot ICT project Ontwerp voor school een standaardprocedure voor selectie, beoordeling en invoering. Plaats deze voor 11 november 2012 op Maxclass. Voorbereiden van de workshop Huiswerk 16

Evaluatie opleidingsdag 8 Vooruitblik volgende bijeenkomst d.d. 18 november 2012 Afsluiting 17