Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Marketing Marketingmix
3.3 Nigeria in de wereldeconomie
•Wat is spinning? (foto van de fiets laten zien) •Wat is Spinningevent 2009? (foto van de zaal laten zien) •Waarom Spinningevent 2009? •Wat is Villa Joep?
H1 wikken en wegen Paragraaf 1+2.
Machtige internationale bedrijven
Marketing 1.2 de consument 19 november 2012.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
De Slippertjes.
Kopen en verkopen les 74.
Omzet.
Een van de medewerkers legt uit over het bedrijf.
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Lesplanning Binnenkomst
Spreekoefening: rollenpatronen
Agenda  Les 44 tm 46  wkn 04 en 05  hs 13 vreemd vermogen op korte termijn  bestuderen par 13.1 tm 13.5 maken wb vragen 13.1 tm
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Kolonialisme Kolonialisme is eigenlijk een kolonie, dat is een stuk grondgebied buiten het oorspronkelijke grondgebied soms overzee. West Europese landen.
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3 Uitgedeelde stencil Rekentrainer!
Reclame.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Fase 1 Ken de (detail)handel
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Hoofdstuk 2.
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 2-4.
Visie & Strategie.
Economie.
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Hoe ver is jouw moestuintje?
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Webshop Jul’s juwels. Verkoop Jul’s juwels is een webshop gespecialiseerd in leuke juweeltjes voor een betaalbare prijs, deze zijn bestemd voor dames.
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Op zoek naar antwoord.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
EIGEN WEBSHOP: ‘SIMPLE CAR’ Vandenbussche Bryan, 1 MEBD.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 2 De winstmarge
De gemeente moet mensen zelf laten kiezen naar welke dagbesteding ze gaan.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Vmbo 2 economie Goede producten?
What will you do to change the
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Internationalisering
Vmbo 2 economie Goede producten?
De koffieketen Producten en gewassen worden meestal geteeld op plaatsen die gunstig zijn voor dat gewas. Bijvoorbeeld: koffie en cacaobonen groeien het.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economie Basis Examentraning 2018 Wat kun je allemaal doen:
Nederland en de rest van de wereld
De koffieketen 3de graad SO
Transcript van de presentatie:

Paragraaf 3+4

Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële mogelijkheden  Reclame  Kennis van zaken bij de consument  De gezinssamenstelling

Vroeger had men maar 2 paar schoenen, een voor door de week en een voor in het weekend. Tegenwoordig heeft men veel meer paar schoenen. Het koopgedrag is dus veranderd. Hoe kan dit?

 Stijging van inkomens  Technische ontwikkeling van producten

 Hoe zorgen bedrijven ervoor dat ze zoveel mogelijk producten aan jou verkopen? Marketing: 4 p`s Javier Guzman - Marketing_2.mp4

Bedrijf start met het kiezen van een doelgroep : dit is de groep mensen waarvoor het product bedoeld is. Het gaat er om dat de doelgroep je product gaat kopen. Bedrijven doen er alles aan om dit voor elkaar te krijgen, dit is marketing.

 Marketing bestaat uit de 4 p`s: - Plaatsbeleid - Productbeleid - Promotiebeleid - Prijsbeleid

Plaatsbeleid In welk gebied ligt deze winkel vaak? En waarom? Plaats waar veel auto`s kunnen parkeren, plaats waar een groot pand kan staan. Plaats waar bevoorrading makkelijk plaats kan vinden. Hoe zal de schapindeling zijn? En waarom? Dure producten op ooghoogte, goedkope producten onderaan, producten voor kinderen op hoogte van kinderogen en impuls aankopen bij de kassa.

Productbeleid Welke producten verkopen we zodat de doelgroep ze koopt? Verkopen we meer dan een product? Hoeveel verschillende merken verkopen we? AH verkoopt van een soort product (bijv. chips) meerdere merken.

Promotiebeleid Hoe zorgen we ervoor dat de mensen weten welke producten we verkopen? Of we acties hebben? Hoe maken we reclame? AH maakt reclame via reclamespotjes (link), reclamefolders, grote spandoeken, sponsoring.link

Twee soorten reclame:  Commerciële reclame: men wil geld verdienen  Ideële reclame: men wil een boodschap overbrengen of mensen waarschuwen, hier wordt geen geld mee verdient.

Prijsbeleid Producten tegen de juiste prijs aanbieden. Soms met veel actieprijzen en aanbiedingen.

Opdracht