Consumentengedrag H 1, 4 HOM.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Summerschool Social Media WEB 2.0 Serious & Educational games Social Netwerksites.
Advertisements

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
E-touroperating E-business & branding
Instructie grammatica
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
Interrogative sentences
Informatievaardig bij Trendanalyse: M eer dan Google Jaroen Kuijper, informatiespecialist
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Grammar Chapter 6 G 3 Some en Any. Some en Any In klas 1 heb je al iets over some en any geleerd, nl dat beide woorden te maken hebben met een onbepaalde.
Woordvolgorde met woorden van tijd
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
PASSEND WONEN For me it’s a great honor to be on this international stage, and that I have the opportunity to present for this interesting audience my.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Sociale Media – Best Belangrijk Daniel
IA – ORGANISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
English and IPC How to teach content through English.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Cursus Bijbelverklarende Prediking Zaterdag 8 oktober 2016
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Processing Structured Hypermedia
De taaltaak
Digitaal toetsen – DBC experiment
Verlangen naar God Longing for God
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
ACTmodel van psychopathologie
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
Rob Heyman and Ilse Mariën
Vreugde Joy.
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Transcript van de presentatie:

Consumentengedrag H 1, 4 HOM

...dit gaat echter niet om aanleren, maar om afleren!

Traditionele communicatiemodel: veranderingen zender feedback ...nu de zender nog... consumenten krijgen meer en andere boodschappen (korter en interactiever) boodschap steeds meer andere media, die elk hun eigen functie hebben & elkaars functie overnemen media leest en kijkt op andere manieren en via andere media, ontvanger is ook verzender geworden ontvanger

Veranderingen Ratio wordt emotie Realisatie wordt inspiratie Push wordt pull Bereiken wordt beraken Monoloog wordt dialoog Commercie wordt content

...do something that matters... Seth Godin: “Consumers have more power than ever before. Treating them like they don’t matter doesn’t work” “Multiple channels of information mean that it is impossible to live a lie. Authentic stories spread and last” “The ability to change fast is the single best asset in a world that’s changing fast” ...do something that matters...

De nieuwe consument... ...is een prosumer; consumenten beïnvloeden het productieproces. ...is een crowdsourcer; het creëren en gebruik maken van user generated content

“I come to this discussion not as an expert with all the answers, but as someone searching for answers to an emerging medium that is not my native language. Like many of you in this room, I’m a digital immigrant. I wasn’t weaned on the web, nor coddled on a computer. Instead, I grew up in a highly centralized world where news and information were tightly controlled by a few editors, who deemed to tell us what we could and should know. My two young daughters, on the other hand, will be digital natives. They’ll never know a world without ubiquitous broadband internet access”. Rupert Murdoch

E-marketing E = elektronische kanalen Vervangt traditionele marketingmiddelen niet, maar versterkt de werking van gewone marketing; Crossmedia De combinatie tussen traditionele en ‘nieuwe’ marketing biedt meer mogelijkheden. Overgang van massamarketing naar direct marketing (DM) vereist segmentatie Content en platforms/media raken meer los van elkaar

Presentie: informatie bieden

Interactie: inspireer en reageer

Transactie: koop/aanschaf

De eerste generatie (web 1.0): het ‘visitekaartje’ v.a. +/- 1996: internet begon tot de consumentenmassa door te dringen (inbelverbinding) Soort bibliotheek met informatie Afwezigheid conventies en ‘online design patterns’ Voor bedrijven was website visitekaartje: je moest er één hebben

De tweede generatie (web 2.0): ‘sharing web’ (user generated content) va. +/- 2002: barsten internetbubbel, internet geen dure speeltuin, maar iets wat je serieus moest nemen. Google won aan terrein. Veel meer aandacht voor ‘corporate websites’, content en ontwerp Bedrijven realiseerden zich dat website een serieus kanaal was geworden, website werd gezien als startpunt van alles wat met bedrijf/producten te maken had. Veel meer aandacht voor genereren van traffic naar corporate portal. SEO en SEA zijn hierbij zeer belangrijk. Social media, blogs, communities, crowdsourcing, user-generated content

De derde generatie (web 3.0): de website als ‘realtime web’ ‘Location based services’ Uitwisselen van data, bijv. bol.com verlanglijstje op hyves Massale aanbod van content gestructureerd op basis van relevantie Semantische web: Het doel van semantiek is het zo uitdrukken van informatie dat niet alleen mensen, maar ook software er goed mee om kan gaan. Dit kunnen we zien als een verandering van een periode waarin machines websites 'lezen' naar een periode waarin machines websites 'begrijpen'. Gevolg is dat een machine (bijvoorbeeld een zoekmachine) een grotere rol van betekenis krijgt voor de gebruiker en dat resultaten gerichter worden en beter aansluiten op de zoekopdracht.

Consumentenbeslissingsmodel aanbod internet stijgt, zoektechnieken steeds beter, consument leert slimmer zoeken behoefte vindbaarheid voor marketeers essentieel, inleven in zoekgedrag consument cruciaal info zoeken vergelijkingssites, mening van andere consumenten, macht van consument groeit, wees transparant! evaluatie aanbiedingen, garanties, goede navigatie, tekst en argumenten, responsformulieren etc. keuze

Tot volgende week H 10 & 12 HOM