CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Een blog waarop je allemaal dingen kan posten (filmpjes, foto's, muziek enz.) Beetje overrated + wordt heel snel saai, maar het kan voor een tijdje leuk.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Een verhaal over web 2.0. Web 2.0 & Business Consultants.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
Jongeren, internet en seksualiteit
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
User Centred Development
Marketing Werkgroep 6.
SKIMDOC Week 8.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Mus verpakkingen bv 2008 Naam: Rafael Klas: A6a Jaar: 2oo8 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Echt of nep?.
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december Experience: Prijs en Story Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Gebiedende wijs 1.Cross Victoria Street. 2.Sit still, please. 3.Read the article on this page. 4.Watch out! Als je tegen iemand wilt zeggen dat hij/zij.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Interpreteren van data
SKIMDOC Week 7. Video Vortex Verwachtingen Praktijk Wie is er naar de conferentie geweest?
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
 Laura Elsman  E-see Video  Bedrijfsvideo zakenvrouwen  Camera Coaching  Styling, visagie, haar  Authentiek, aantrekkelijk, geloofwaardig.
Snel op gang met brainmapping
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Noelle Aarts, WUR / Universiteit van Amsterdam
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
GEMAAKT DOOR: Jay,Jeffrey en Thomas
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Imperium Romanum.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
© UNIEK IN DE KLAS.
English 23 April 2018.
Who knows something about scenarioplanning?
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best

Producten zijn tastbaar Diensten zijn ontastbaar Experiences zijn memorabel

Kaospilots (nu Knowmads)

Create the unexpected Chip Conley: joie de vivre hotels

Maar dan is het wel “pay time” Nachtclub ? Casino? Zwembad?

Storytelling Storytelling is niet alleen voor kinderen of voor bij het kampvuur

Tribal stories Tribal stories Apache Indian Story Teller, Curtis, 1903

Storytelling Mensen zoeken vertrouwen, geen feiten, feiten geven alleen maar meer onrust. Dus vertel verhalen, net zoals dat gebeurde op de vroegere muurschilderingen of zoals de koopman op de markt doet. Focus dus niet op een product feature, focus op de story

Storytelling Echte consumenteninzichten Ben anders - Sloggi Geloofwaardig -RVS Thrilling? Betrekken NikeID

Storytelling

How to tell a great story Een goed verhaal: is waar (niet zozeer feitelijk, maar consistent en authentiek) belooft iets (remarkable) wordt vertrouwd (vertrouwen komt te voet, gaat te paard) is subtiel (kunst van het weglaten) gaan snel (eerste indruk belangrijk) kunnen elke vorm hebben (als men maar wil luisteren) appelleren niet aan logica maar aan gevoel zijn niet voor iedereen (maar met name gericht op sneezers) ….en vooral... Seth Godin

Seth Godin, Most of all, great stories agree with our world view. The best stories don’t teach people anything new. Instead, the best stories agree with what the audience already believes and makes the members of the audience feel smart and secure when reminded how right they were in the first place.

Behalve storytelling is co-creatie belangrijk Selector Zo heeft bijvoorbeeld de ANWB haar leden betrokken bij het kiezen van een logo Personaliser Zoals destijds de postbankpas Inspirator Denk hier aan iets als pimp my pudding van Mona. Mensen konden hun eigen desserts ontwikkelen, elke maand werd het beste idee in productie genomen.

Participant Bij BMW connected drive werden consumenten betrokken bij de ontwikkeling van online services en driver assistance systems.Consument en producent werken samen op basis van gelijkwaardigheid. Creator Het bekende voorbeeld hier is Lego Factory Mensen kunnen hun eigen producten ontwikkelen en de verpakking thuis krijgen.

EN.... Joseph Pine t_consumers_want.html t_consumers_want.html

Prijs/Businesscase Let op, ga niet alles tot achter de komma doorrekenen Probeer een “acherkant van de sigarendoos berekening te maken Maak aannemelijk waarom het interessant is jouw concept commercieel te introduceren

Prijs/Businesscase In het laatste kwartaal leer je uitgebreid over businessmodellen voor nu moet je wel een mini mini businesscase kunnen maken 1.Wat is het concept? 2.Waarom is het concept aantrekkelijk, uniek en onderscheidend? 3.Wat is de doelgroep? 4.Wat is de positionering? 5.Wat levert het op 1 -3 jaar na introductie (aantal klanten, omzet, winst)? 6.Wat kost het?

Vragen ?