Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De vier knagers in het wilde westen. Gemaakt door Marrit de Haan
Advertisements

Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Leerlingbemiddeling / mediation
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
door: Roderick Juffermans
Dolfje weerwolfje Weerwolfgeheimen
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Wensen Van het 6de leerjaar.
Doel: rekening met elkaar houden
Gemaakt door: Fardau Kleefstra
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Wat gaan we leren in groep 5
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
Gemaakt door:Lisanne de Haan
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Machtsstrijd in de Middeleeuwen
Weet je wie ik ben ?.
De breuken-quiz.
KROKETTEN Voorzitter; Senem Ontwerper; Devin Notulist; Dianne Materiaal; Fabian.
Tweede wereldoorlog.
Een werkstuk maken.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Project “Horizon Verbreden”
Altijd online!.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Liefde en relaties.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Les 2: Mijn beeld Schrijf je verhaal en maak je eigen beeld …
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 6: Presenteren Doelen: Zorg dat jullie het hele programma op 1 USB-stick hebben staan zodat de ouder- avond zonder.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Ontwerp je eigen kwartet
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
V eenlab Alles over, en meer.
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Liefde en relaties.
Vis in het water Genesis 1:20-23
Week 1, les 3.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Les 1: Introductie Marketing
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 2.
SEL Les 2: normen en waarden.
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Presentatievormen.
Kleurrijke eenheid 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Transcript van de presentatie:

Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed. Maak de ansichtkaartpuzzel compleet. Ga op zoek naar kinderen die de andere stukjes van jouw kaart hebben. Kinderen die samen één ansichtkaart hebben, vormen een groepje.

Tekenopdracht Groepjes van 4 kinderen Samen 1 tekenvel Opdracht: Teken samen één mooie, grote caravan (of bedenk zelf 1 voorwerp dat met de vakantie te maken heeft).

Paar vraagjes: Hoe zijn jullie begonnen? Wat hebben jullie als eerste gedaan? (bijv. eerst gaan tekenen, eerst afspraken gemaakt, taken verdeeld) Hoe hebben jullie de kleuren gekozen? Hebben jullie goed samengewerkt? Waarom wel of niet? De tekening wordt aan het einde van de les afgemaakt.

Doel: afspraken maken

Kringvragen Wie kan een afspraak noemen die je maakt met een vriend(in) Wie kan een afspraak noemen die je maakt met je ouders? Waarom maak je afspraken met elkaar? Welke afspraken zouden we in de klas kunnen maken zodat we het leuk houden of nog leuker maken? (schrijver = ……..) Welke afspraken zijn niet voor iedereen even leuk? Hoe kunnen we elkaar aan deze afspraken houden? Wat doen we als iemand zich niet aan een afspraak houdt?

Je maakt met jouw groepje de tekening af Je maakt met jouw groepje de tekening af. Daarna gaat hij in het portfolio van degene die het beste vandaag kon samenwerken (bewijsstukje).