Michel Visser Founder EesySoft

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Advertisements

> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Learning Analytics SURF | Seminar Tools voor Learning Analytics
Digitale leer en werkomgeving Office 365 in het onderwijs
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
UvAnalytics learning analytics voor de UvA Sijo Dijkstra
Oplossingen in Training & Opleidingen voor ons distributie kanaal.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Semantic wiki’s voor Semantic web onderwijs NIOC 2011, 8 april 2011 Lloyd Rutledge en Harold Pootjes Open Universiteit.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
27 januari 2011.
Testen Blackboard Marjana Rhebergen.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Vak voor Vak een Learning Analytics dashboard. het Learning Analytics dashboard  Visueel  High-Level  Dynamisch  Data-driven: gebaseerd op (historische)
De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.
ICT in het Onderwijs bij TBM
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Relationele Databases
Back-up.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
BlueDolphin To facilitate progress through organized knowledge Wilko Visser VIAG kennissessie 23 mei 2014.
Meer aandacht voor zorg van studenten? Wij zijn er al mee begonnen! Online platformdag passend onderwijs, 22 mei 2014 Lilian Zuiderwijk.
Cornelie den Otter en Miranda van der Veere
Beheer van digitaal onderwijsmateriaal
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Duurzaam duurt het langst bij Hogeschool Leiden
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
PIA vs Big Data Bob Hulsebosch.
I am and … a teacher a teacher educator. I ampassionate learning unique caring online understanding discovering curious not alone inspired creative.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
SQL Performance Analyzer Inschatten performance impact van wijzigingen Bram van der Vos
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Analyse Analyseren van sociale media
What is the meaning of? Student centered learning
Grip & Controle op digitalisering
If it doesn’t spread……it’s dead
Cornelie den Otter en Miranda van der Veere
Resultaten ICT monitor 2002
Learning Content Management Systeem
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Richard West University of Georgia
Center for e-Learning, RSM
Kennisclip Web toepassingen
Blackboard Testproces
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Nederlands / Vlaams Platform Taalbeleid Hoger Onderwijs Platformbijeenkomst n.a.v. Adviesrapport ‘Vaart met taalvaardigheid. Taalbeleid in het hoger.
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Open Universiteit Nederland
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
The Future Teacher 3.0.
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Michel Visser Founder EesySoft EesyAnalytics™ Michel Visser Founder EesySoft

Onze focus Learning analytics: betreft het “verzamelen, analyseren en rapporteren van data van studenten en hun omgeving ten behoeve van het begrijpen en verbeteren van het onderwijs en de omgeving waarin dit onderwijs plaatsvindt” (SolAR, 2011). De analyse van deze gegevens kan hogescholen en universiteiten onder meer inzicht verschaffen in:  •    het studiegedrag van studenten •    de kwaliteit van het gebruikte onderwijsmateriaal •    het gebruik van de digitale leer- en werkomgeving •    de kwaliteit van toetsitems •    de studievoortgang

EesyAnalytics™ gebruikers And more….

Voor de meeste onderwijsinstellingen DLWO = Blackbox

Wij open de Blackbox! EesyAnalytics™

Hoe werkt het? Wij doen meer dan Google Analytics: for web -applications Wij doen meer dan Google Analytics: We analyseren het gebruik van de DLWO op ‘named user’ niveau Rapportages van gebruik obv faculteit, student/docent, cursus, etc.

Dashboard DLWO Studentregistratie-systemen Document Management Electronische leeromgeving Toetssystemen Student-volgsystemen Online samenwerking

Heeft gebruik impact op studieresultaat? 48.1% 29.6%

Gratis 30-dagen trial Blackboard

Questions? What to demo: Some examples of reports Communication tool – Systray about new functionality

Blackboard Analytics vs EesyAnalytics