dé Action Learning business school

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Eindwerk zesde jaar.
Medezeggenschap en de Benchmark
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Dé Action Learning Business School Champion: B BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BSN nederland De Action Learning MBA
Welkom bij Projectmanagement
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Professionele ontwikkeling
BSN nederland De Action Learning MBA
Business School Nederland
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Het einddoel. Het einddoel Doel 1e start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met: Business School Nederland medestudenten/subsetgenoten.
Het einddoel Doel eerste start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met:  Business School Nederland  medestudenten/subsetgenoten  hun.
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
Al doende leren training docenten
Strategische samenwerking
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst ‘Werken aan een pro-plan’ 18 april 2013.
WELKOM OP PLEINCOLLEGE NUENEN
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
BSN nederland De Action Learning MBA
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
ontdek wat jij kunt bereiken
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Project Proceshuis Road show
Module Communicatie 3de dag
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Transcript van de presentatie:

dé Action Learning business school BSN Nederland dé Action Learning business school

EINDDOEL

Doel start up dag (1) Nader kennismaken met: BSN Nederland, set, en set adviser Studieopzet en studiemateriaal Action Learning, leerstijlen Functie set adviser

Doel start up dag (2) En: Subsets: kennismaken door presentatie subsetdeelnemers en hun bedrijf Ontvangst studiemateriaal Eerste huiswerkopdracht Alle subsetafspraken maken Afsluiting met diner

Kennismaken (1) Structuur Stel jezelf voor adhv een tekening Interview in tweetal (15 – 20 minuten per tweetal) Interviewer presenteert verkregen informatie aan set Zie opdracht kennismaken

Structuur bijeenkomsten (EX) A OM-2 HRM-1 S T R U P OM-1 ALP’EN M O MM-1 MM-2 HRM-2 OM-3 MM-3 HRM-3 3 weken 5 weken 5-15 weken

Voorafgaand en tussendoor m Snel lezen: 7 april 09.30-17.30 uur Veranderkunde 1 dag 9 mei 09.30 – 17.30 uur 1e subset bijeenkomst (in Buren) 22 maart 09.30 – 12.30 uur O M A m O M ALP (RFC) uitleg 13 juni 19.00 – 22.00 uur plenair

Majors Plenair met andere sets: De kleurentheorie van Leon de Caluwé Sales (26, 27 okt 2006), Leiderschap (30 nov 1 dec 2006), Veranderkunde (7, 8 dec 2006), Insurance (11, 12 jan 2007) Verzwaart het studieprogramma niet. 2 dagen les Managementpaper betreffende vakgebied Managementpaper Strategisch Management (geen ALP, wel lessen volgen en voorbereiden) Dissertation: gericht op majoronderwerp

Smart Reading 7 april 2006 (evt. 18 april 2006) 1 dag (Schouten en Nelissen) Facultatief 350 Euro

Studiewijzer / opbouw materiaal Visie Het bereiken van een algemeen perspectief van het onderwerp. Instrumenten Bepaalde methoden, instrumenten of werkwijzen aanreiken. Integratie Onderwerp niet langer als geïsoleerd beschouwen: in samenhang brengen met andere onderwerpen

Subsetbijeenkomsten Voorzitter/notulist Bespreek huisactiviteiten Subsetopdrachten Vertaalslag eigen organisatie Vragen/thema’s voor docenten Gebruik eigen praktijk (stellingen) Zelf plannen op de eerste na!

7 Action Learning Projecten Operations Management (concept + definitief) Marketing Management HRM Informatie Management Financieel Management Strategisch Management International Management MWM2

ALP-voorbereiding Vandaag erg algemeen Tijdens OM; zeker bij dag 2: Instrumenten (methodologie) Tijdens MM en HRM: Projectrapportage W. Egberink RFC (na blok 2):10 januari 2006, 19.00-22.00 uur ALP intervisie set 54-A: 2 februari 2006 15.00-18.00 uur

ALP-Inhoud Plan van aanpak Onderzoek en analyse Genereren en beoordelen alternatieven Implementatie Reflectie

ALP-voorstel Is het onderwerp niet te breed? ( kaderen ! ) Is het waarschijnlijk dat het knelpunt door de student opgelost kan worden (niet te hoog gegrepen) Is het waarschijnlijk dat de oplossing geïmplementeerd gaat worden voorstel is NIET een plan van aanpak Probleemstelling is geen doelstelling voorstel is huiswerk 3e CC

ALP-procedure ALP voorstel toezenden aan docent en set adviser Goedgekeurd ALP-voorstel met aanwijzingen docent gaat naar: - set adviser jwestrum@bsnnederland.nl en - administratie abentum@bsnnederland.nl ALP digitaal sturen naar: - info@requestforcomment.nl (=RFC ) en - abentum@bsnnederland.nl of cfranken@bsnnederland.nl (= adm. BSN) code: Hofstra240450HRM (hard copy mag ook zowel naar RFC als BSN ) Goedgekeurd ALP voorstel opnemen in de bijlage van de ALP Beoordeling RFC via BSN naar student

Producties derde fase Organisatieanalyse - cultuur, structuur, hrm EML 2: leerervaringen; leren te leren Dissertation - literatuuronderzoek en - master’s project

Logboek Action Learning Reflectiedocument Wat wil je leren Wat heb je geleerd Obstakels Hoe daarmee omgegaan Hoe te veranderen Leerstijlentest/kleuren denken – kleuren doen/Belbin

Rol set adviser (1 ) Praktische zaken, proces begeleider en beoordelaar: Openen / sluiten setbijeenkomst / aan- afwezigheid Praktische zaken aanspreekpunt / doorverwijzen Voorlichter studieaangelegenheden Alert op proces van individu en set qua voortgang / kwaliteit / relatie docent Aandacht voor: proces van inleveren PvA en Alpen Bespreking voortgang studie

Rol set adviser (2) Voorzitter bijeenkomsten: 1e subset, intervisies 2e en 3e fase Beoordelaar EML1 en EML2, OV en OA, Adviseur proposal OA, Dissertation en EML Adviseur / coordinator internal-external Voorzitter examen: Viva Voce

Rol set adviser (3) Wanneer/hoe: Vaak via informele momenten, zoals lunch, diner en op afspraak Lage drempel Primaire verantwoordelijkheid ligt bij student. NB: Wisseling na 2 1 / 2 jaar en geen proposal

Bekendmaking subsetindeling (concept) Kennismaking

Action Learning (1) Kennis opdoen is onvoldoende (L = P + Q + I + R) Al doende leert men Gezamenlijk leren Docent in andere rol Persoonlijk netwerk: set + subset

Action Learning (2) Tijdens studie werken aan echte problemen Risico’s durven nemen Verantwoordelijkheid organisatie Voorkomen “bekwame onbekwaamheid” Reflection in Action

Leerstijlen Activist Opdoen van nieuwe ervaringen Observator Nader beschouwen van die ervaringen Theoreticus Onderzoek en conclusies Pragmatist Geleerde in de praktijk brengen

Subset bijeenkomst (1) Kennismaking met subsetleden Action Learning (tekst) Leerstijlen (H2 en H3) Vragen stellen/discussie na presentatie 2 uur Naast leerstijlen kun je als subset ook naar rolverdelingen kijken op basis van bijv. de teamrollen van Belbin of de kleurentheorie van De Caluwé

Subset bijeenkomst (2) Bedrijfspresentaties Max 30 minuten per persoon in subset Groepspresentatie per subset Vragen stellen/discussie na presentatie

Bedrijfspresentaties (1) Individuele presentatie binnen de subset : Opbouw organisatie, historie, missie, visie,beleid, Aard van het product, dienstverlening of levensbehoefte Aktuele thema’s Ontwikkelingen binnen de organisatie of markt Knelpunten

Bedrijfspresentaties ( 2 ) individuele presentatie binnen de subset : Cultuur: formeel, informeel, macht-, taak-, rol-, personencultuur Human Resource Management Eigen plek/eigen rol, (on)mogelijkheden Uitdagingen voor organisatie, student als werknemer of als individu (persoonlijk) Mogelijkheden voor ALP’en Wat haalt en brengt de student bij BSN

Bedrijfspresentaties Plenair Plenaire Inhoudelijke subset-presentatie: Verschillen tussen de bedrijven Grootste gemene deler Algemeen beeld/drives/karakteristieken/commitment Tijd presentatie: 5 minuten Vragen stellen/discussie na presentatie

Huiswerk Lezen: artikel: “What is IMC’s philosophy?” artikel: AL, een moderne visie op Management Development Lezen: boek over leerstijlen Voorbereiding OM1 (visie): huisactiviteiten ( artikelen lezen / vragen maken ) In subset: Formuleren vragen/casuistiek op format subsetbijeenkomsten (site BSN Nederland) Mailen naar docent, set adviser en subset Kwaliteit vragen Eén week van te voren

Websites (1) www.bsnnederland.nl Inloggen: - gebruikersnaam: mbaBSNnl - wachtwoord: VoorStudenten www.devraagbaak.nl www.scholar.com (google) www.the-art.nl

Websites (2) www.kb.nl www.menscentraal.nl (HRM) www.managementsite.net www.requestforcomment.nl (modellen / gratis inschrijven) www.managementboek.nl www.managementexecutivebase.nl

Evaluatieformulieren: - elke lesdag; nu niet Wat heb je nog gemist? Evaluatie start up dag Evaluatieformulieren: - elke lesdag; nu niet Wat heb je nog gemist?

Bij vragen Jolanda Westrum, set adviser BSN Nederland “De Raadskamer” Herenstraat 25 4116 BK Buren Tel: 0344 – 579049 E-mail: jwestrum@@bsnnederland.nl

EINDDOEL