Thomas Brouwer Afstudeerkandidaat Sportgezondheid Hanzehogeschool Groningen; Instituut voor sportstudies NHL lectoraat iHuman| zorg en welzijn.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
M EDIA AAN / GEZIN UIT ? E EN ONDERZOEK NAAR DE GEVOLGEN VAN INFORMATIE – EN COMMUNICATIETECHNOLOGIEËN ( ICT ) VOOR HET GEZINSLEVEN.
Advertisements

Doorn – 23 januari 2013 Jaap van Petegem
Commercial off the shelf games in de klas
GAMES in het onderwijs.
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
Beter presteren door Leuker Leren Meer Leertijd of Betere Leertijd? Joseph Kessels 30 oktober 2013 Rotterdam.
HET KAN… Fit & Vitaal Zorgen bij STMR. Toekomst?
ACADEMISCH SCHE VAARDIGHEDEN - C1.3 SIMONE OSKAM MSC CU C243A.
Nieuwe Spelregels.
Wijkmedia onder de loep 19 november 2010 Else Rose Kuiper | lectoraat informatie, technologie en samenleving | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool.
Onderwijspsychologie
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Serious games als ‘eyeopener’ Jan Willem van Rooij Gertjan Vriend Stichting Upact Maart 2012.
Aandacht voor taal raakt de hele school
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
Over het tentamen: Voor 3 ects: Voor 2 ects:
Auteur: Wilmar Schaufeli Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum.
Healthy Ageing Leeuwarden, 25 mei Healthy Ageing: accenten per hogeschool HG: in volle breedte actief; nieuwe focus op Leefstijl: bewegen/voeding;
‘Darfur is dying’‘Darfur is dying’ Serious game. Wat is een serious game?Wat is een serious game?  Niet alleen voor vermaak  Vaak communiceren en onderwijzen.
Branche analyse Boekhandels 2014
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Dossier Empowerment.
{ Gaming Gemaakt door Kevin scheij en Akin Tunç. Introductie.
De kwaliteit van loopbaangesprekken in de beroepsonderwijskolom De invloed van de kwaliteit van loopbaangesprekken op studiesucces en doorstroom in horecaopleidingen.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Liliane de Voogd CO1K, Fontys ACI Mei  Opdracht: speel een aantal uur een serious game  Activiteit: speel de game mee en haal een level.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Wat moeten jullie kennen?
MEE maakt meedoen mogelijk
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Games en Burgerschap Joyce Neys, MSc Erasmus Universiteit Rotterdam
Voorstellen Fenna Levenbach Tweedejaars informatiekunde
MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)
Verslaving Behandeling Mechanisme Introductie
Causaliteit bij PTSS in de context van medisch forensische rapportage R.Aarts psychiater i.o. Centrum´45 instituut voor Mensenrechten en Medisch Onderzoek.
SOCIAL RETURN SERIOUS GAME voor iedereen die social return serieus op de kaart wil zetten.
Onderzoeksvaardigheden 3
JONGEREN MET CRIMINEEL OF ANTISOCIAAL GEDRAG Effectieve of kansrijke vormen van behandeling en begeleiding Annelies Nuytten – 1BaTP B1.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
1 Project voor versterking van het functioneren en het effect van de OR met subsidie ministerie SZW Moed & Vertrouwen (MOVER)
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Inspiratiesessie Arbeidspools 12 februari 2015 Lectoraat Juridische Aspecten van de Arbeidsmarkt.
Februari 2011 SVSD Game Introductie. Februari 2011 Programma TijdOnderdeelOpmerkingen 9.30 – 10.00Ontvangst – 10.30Introductiealgemeen; SVSD Game.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Spelregels 2013 – 2017 Zie altijd voor laatste spelregels: Blijf voor correcties de nieuwsbrief goed volgen! 1.
Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Zonnecellen op water Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame.
1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?
Gino Vanherweghe. -Een aanzet tot… mogelijkheden en suggesties aanbieden, geen ‘volledigheid’. -Snel evoluerende wereld -Opkomst tablets-iPads -Focus.
Tutoraat, Mentoraat PSYCHOLOGIE UvA Waarom? Wat & HOE?
Veilig thuis 1 14/12/2012.
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
de basis voor een gamified lessenserie
De impact van de introductie van ICT op openbare scholen in Bolivia
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Gameprogrammeren: Platform-games
Nieuwe Spelregels Beschikbaar gesteld door Jeroen Bom, KHC Strawberries.
Component Gezondheid en welzijn
Het 24 spel.
Differentiatie bij computational thinking lessen van Hello Ruby
PLAATSING Solo arbitrage.
GROEP 1 – TALENT CRUSH.
De stad als sportschool
Leerling- kenmerken Motivatie
Criminaliteit in het buitengebied
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Transcript van de presentatie:

Thomas Brouwer Afstudeerkandidaat Sportgezondheid Hanzehogeschool Groningen; Instituut voor sportstudies NHL lectoraat iHuman| zorg en welzijn

- Introductie - Rol binnen iLift - Theorieën achter de iLift Serious Game - Link tussen theoretische modellen en de serious game - Conclusie - Vragen en discussie

- Literatuuronderzoek - Bewegingen nieuwe minigame ‘ontdekken’ - Adviesrol

- Raapje Schaapje (eerste minigame) - Fruit Plukken (tweede minigame)

- Gewichthefferstechniek

- Leerpyramide van Maslow - Muscle memory - Self-determination Theory (SDT)

- Autonomie - Competentie - Verwantschap

De game motiveert de individuele speler om letterlijk goed in beweging te komen - Goede beweegketens (goede uitvoering en goede onderbouwing - Geen over- of onderbelasting tijdens game - Beweegketens worden vaak herhaald

- De speler heeft direct invloed op het spel (autonomie) - De speler ervaart uitdaging en verbetering (competentie) - Sociale component - Link tussen stimulus en respons

Wat betekenen deze theorieën binnen de serious game van iLift?

Serious games zijn de boeken van de toekomst – Jörg Hofstätter