Verkoopsterke en –zwakke plaatsen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kassawerkzaamheden Niveau 4 Kerntaak 3 Blz. 5.
Advertisements

Optimaliseren van het assortiment
Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Derving Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 67.
Fun of functie in Haarlem?
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Markthal Dedemsvaart.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
Opslag H3 Magazijn Logistiek teamleider.
Goederen H2 Goederenopslag Verkoper.
Goederen H2 Goederenopslag Eerste verkoper.
Opslag H1 Goederen opslaggereed maken Logistiek medewerker.
Goederen en inkoop H2 Goederenopslag Ondernemer detailhandel.
Etalages.
Goederen H2 Goederenopslag Filiaalmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
En rekenen met variabelen Bijzondere producten. Variabele: rekenen met variabelen een variabele is een letter die een getal voorstelt. de letters a, b,
Distributie kengetallen
Assortiment dat wat er te koop is.
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.
Goederen en voorraadbeheer
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Dit is onze bedrijfsnaam
Coördineren logistiek proces
Overzicht Bezittingen (debet =links) en Schulden (credit=rechts)
Goederenstroom Goederenopslag.
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 2 Goederenopslag
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Supermarkt De supermarktbranche.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Supermarkt De supermarktbranche.
Manufacturing A3; Reduceren van de levertijd
Boodschappen doen.
Logistieke werkzaamheden coördineren
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Hoofdstuk 2 Indeling van het magazijn
Project display Julia obdeijn.
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Verkoopsterke en –zwakke plaatsen Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 45

Winkelinrichting Rekening houden met: Lay out Artikelgroep Routing

Lay-out Dit is de plattegrond van de winkel met hierop: - Verkoopruimte (winkel) - Operationele ruimte (magazijn) - Serviceruimte (looppaden, kinderhoek) - Kassaruimte

Artikelgroep Artikelen zo logisch mogelijk bij elkaar zetten. Family grouping: Artikelen die bij elkaar horen of verwant zijn, zet je zoveel mogelijk bij elkaar. Op basis van: - Merk - Kleur - grootte - prijs - materiaal

Routing De routing wordt gebruikt om klanten zo lang mogelijk in de winkel te houden en zo de hele winkel te laten zien en zo veel mogelijk producten meenemen (impulsaankopen). Twee soorten: Vrije routing Gedwongen routing

Verkoopzwakke plaatsen sterker maken Verkoopzwakke plekken moeten ook aan de omzet bijdragen door: Inrichten als actieplaats Als themapresentatie inrichten Demonstraties laten plaatsvinden Bewegwijzering plaatsen Moetartikelen plaatsen (zuivel, brood) Magneetartikelen plaatsen (biersoorten, artikelen met grote aantrekkingskracht en hoge aankoopfrequentie)