28 juni FSE en repressief optreden 4 e nationale congres fire safety engineering 28/29 juni 2011 Dr.ir. Nils Rosmuller Lector Transportveiligheid
3 februari FSE Fire safety engineering (FSE) [EC, 2002]: is de toepassing van ontwerptechnische uitgangspunten, voorschriften en expertoordelen dat gebaseerd is op een wetenschappelijke beoordeling van het brandgedrag, de effecten van brand en de reactie en het gedrag van mensen.
3 februari FSE Doelen FSE [EC, 2002]: slachtoffers te beperken; het gevaar evenals de effecten van brand te kwantificeren; de optimale beschermende en brandpreventieve maatregelen te evalueren, die nodig zijn om de gevolgen van brand – binnen vastgelegde niveaus – te beperken.
3 februari FSE Transportveiligheid massatransport van goederen/gevaarlijke stoffen en personen –Tunnels –OV-terminals –Opslag- overslag en rangeerterreinen
3 februari FSE Branden in wegtunnels Voertuigbranden: pechbrand, letselbrand Plasbrand: klein, gemiddeld, groot
3 februari FSE Branden in wegtunnels Brandvermogen, temperatuurverloop, %rook- en roetdeeltjes, ventilatiesnelheden, reactietijden, zichtlengtes, rookproductie, toxiciteit, vluchtsnelheden, ademvolumes, ….
3 februari 20117
8 Transportveiligheid: altijd actueel altijd gedoe –Kijfhoek: 14 januari 2011 –OV-Terminal Utrecht: heden –A2 Leidsche Rijn Tunnel: heden –IVW ontevreden over noodplan gestrande treinen:19 januari 2011 –Lorelei, heden is overal