© mei 2013 – versie 00 Technieken 1: de juiste maat Je kunt een boodschap overdrijven, te hoog van de toren blazen, doorschieten in een gevoel. Je kunt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Advertisements

De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Spotprent Humoristische tekening waarin iemand of een situatie bespot wordt. De tekenaar heeft een boodschap.
Hoe schrijf ik een recensie
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
toolbox deco-procedure
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Tekst, het stoffelijk overschot van de gedachte (vrij naar Eric van der Steen)
Technieken 3: de-escaleren
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
22 en 24 mei 2013 Monica Wijers, Vincent Jonker Freudenthal Instituut
Wie is wijs en verstandig?
Sociaal ondernemen Studiemiddag “Herstel en Winst” Netcliënten 17 mei 2013.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
TOEZICHT Onderdeel 1.
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Geachte meneer Heijn. Zoals U wenstte hebben wij Uw winkelkarretjes aangepast aan Uw eigen wensen en zullen Uw complete voorraad zo snel mogelijk omruilen.
Innovatie bij psychotherapie online
Woord van Leven December
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
© mei 2013 – versie 00 Technieken 2: goed opdrachten geven wees specifiek (wat, hoe, wanneer,...) ga er niet zomaar vanuit dat een ander begrijpt wat je.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Overdragen van de Informatica, 2006 Het schrijven van een krantenartikel Jan Broersen / Gerard Vreeswijk, 2006/7.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Reisgenoten dragen elkaars lasten
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Schrijven met een strategie
Opstel schrijven.
Geloof in jezelf.
Experimentele kans javascript.
Godsdienst 1.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
Wachtwoorden. Waar gebruik je een wachtwoord voor? Hyves Msn Nog meer?
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Kenmerken van een stad Een kenmerk is een eigenschap waaraan je iets of iemand kunt herkennen.
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Lezen: doe het goed voor
Opdrachten en eindopdracht
Klokkenspel Overeenkomst piano Melodie uitzoeken en instuderen
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
ZESC – Situationeel leiderschap
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
“Maar het huis blijft staan, want het is stevig gebouwd.”
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Een instructie schrijven
Hoofdstuk 5 Afronden. Hoofdstuk 5 Afronden Paragraaf 5.1 In het midden.
A1 Thema: Hoge nood Onderwerp: Waar vind ik de toiletten?
Hoe maak ik een goede mindmap?
De schrijver mee op Reis
De schrijver mee op reis
A1 Thema: Hoge nood Onderwerp: Waar vind ik de toiletten?
Ieder is anders. Woordenschat 2..
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

© mei 2013 – versie 00 Technieken 1: de juiste maat Je kunt een boodschap overdrijven, te hoog van de toren blazen, doorschieten in een gevoel. Je kunt ook tekortschieten, een kwestie te veel wegcijferen of je eigen gevoel te klein maken. Wat is het juiste midden?

© mei 2013 – versie 00 Bedenk een werksituatie waarin je je tot iemand wil richten met een (moeilijke) boodschap. Schrijf de boodschap op. herschrijf de tekst als ‘te fors’ en draag deze aan elkaar voor herschrijf de tekst als ‘te zwak’ en draag deze aan elkaar voor herschrijf de tekst als ‘precies goed’ en draag deze aan elkaar voor Technieken 1: de juiste maat

© mei 2013 – versie 00 Technieken 1: de juiste maat wat zijn de kenmerken van de te forse, te zwakke en de precies goed geformuleerde boodschap? hoe beleef je ‘het juiste midden’? moet de woordkeus aangepast worden als je de boodschap uitspreekt?