Passend onderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zelfsturing en executieve functies.
Advertisements

Fashion and Trends Webquest. The assignment 1.Zoek op internet naar een aantal bekende ontwerpers. Kies er vier (minimaal 2). Zoek over deze ontwerpers.
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
‘WERKEN MET EEN ONTWIKKELINGS PERSPECTIEF’
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
Te slim om veters te strikken
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
Werkgeheugenproblemen bij jongeren met niet-aangeboren hersenletsel
Medmec 1 herfst Les 3.
De opdracht Maak een constructie die zo ver Mogelijk reikt.
Z I NNAI Wat kan jij concreet doen als Zin?Ja! ?.
Train de coach PMGG-bijeenkomst 19 april Doel van de training Echte kwaliteit bij handhavers bevorderen door: – Senior HH-ers coach-vaardigheden.
[Hier titel van boek] [Hier plaatje invoegen] 1 van 6 Rehabilitatie en niet-aangeboren hersenletsel (NAH) Hoofdstuk 14.
Lezen gaat (bijna) voor alles in Groep 3
Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012.
ASS in de levensloop: onderzoek
WELKOM Programma GC: gevolgen voor de eigen organisatie Drie manieren: presentaties discussie broodje.
Deel anders, mijn organisatie
Visie op zorg Algemeen didactisch model
Presentatie Executieve functies
Executieve Functies (in vogelvlucht) Monique Hartman
PBS bij START.Deltion.
Executieve Functies en Passend onderwijs
Martin de Boer en Anne-Lise Kamphuis AVANS
Jeannette van Nieuwkoop
Algemene ouderavond dolfijngroepen TriVia
Je bent toch niet op je achterhoofd gevallen. Hester Herweijer
Workshop Executieve Functies
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
MID-Year Assessment Zoë Tabak GAR1-B. Inhoud Ontwikkeling en toepassing o Onderzoekend o Technisch o Artistiek & Conceptueel Zelfreflectie o Studiehouding.
Coping Scholing NAH i.s.m. Hilverzorg. Coping  Uit het Engels ‘to cope with’  omgaan met…  De manier waarop iemand met stress, problemen en veranderingen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Cognitief trainen: gamen? arend de kloet orthopedagoog, gz-psycholoog Sophia Revalidatie lector Revalidatie De Haagse Hogeschool.
Talent stimuleren en ontwikkelen
Neuropsychologisch Onderzoek
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Voorspellende factoren voor een verandering van gezondheid gerelateerde kwaliteit van leven gedurende 6,7 jaar in vrouwen met overgewicht Achtergrond:
Talentregio / KWTO 9 JUNI 2016 HAND-OUT OP
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Dalton in 3.
Executieve Functies.
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
BOSK Landelijke dag Cerebrale parese
GEEN METHODE MAAR HET ONTWIKKELEN VAN EIGEN AANPAK.
Startbijeenkomst Monitor BoekStart in de kinderopvang meting 2017
Coaching in regioleren
Onderzoek in het kader van masterscriptie Eveline Persoon
Verzorgingsstaat pargf.4
Bepaal jouw SuperPowers!
Executieve functies Marije Ruben.
Coping.
Spel en executieve functies
“Maar het huis blijft staan, want het is stevig gebouwd.”
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Diepteverwerking Vragenlijst Modern Leerlinggestuurd Onderwijs
Executieve functies Bijeenkomst 2 Dinsdag 7 maart
Executieve functies versterken middels denkspellen.
Bewegen en Cognitie Chris Visscher Esther Hartman
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Leidinggeven Communicatie.
Prestatiegedrag.
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
WELKOM CBO Meilân MR en GMR 8 juni 2017.
NOA; Goede afbouw begint met goed onderhoud!
Wat leer je allemaal op school?
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Passend onderwijs

Executieve functies

Leertheorie

Executieve functies Reactie inhibitie Cognitieve flexibiliteit Emotieregulatie Volgehouden aandacht Taakinitiatie / initiatief nemen Doelgericht doorzettingsvermogen Werkgeheugen Plannen Organisatie Gedragsevaluatie zelfreflectie Timemanagement

Marshmallow experiment Timemanagement Marshmallow experiment Tot 1.18

Cognitieve flexibiliteit / taakinitiatie Alles anders Per rij op alfabetische volgorde gaan zitten….

Emotieregulatie Opdracht a4tje

Reactie inhibitie The Wave

Werkgeheugen Knoop maken na afloop van filmpje

Plannen en organisatie Stellingen gaan staan als je jezelf herkent

Volgehouden aandacht

Vragenlijst uit Hogrefe boek Gedragsevaluatie Vragenlijst uit Hogrefe boek

Executieve functies Reactie inhibitie Werkgeheugen Cognitieve flexibiliteit Emotieregulatie Volgehouden aandacht Taakinitiatie / initiatief nemen Doelgericht doorzettingsvermogen Executieve functies Werkgeheugen Plannen Organisatie Gedragsevaluatie zelfreflectie Timemanagement

Terugkoppeling vragenlijst Welke scores waren hoog? Kwaliteiten Welke scores waren laag? Ontwikkelpunten Wat kun je met de informatie over jezelf?