Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals.
Tips en praktijk opstellen businesscase
Hoe blijf ik gemotiveerd
Edushock leerfestival
Menno Karres Lead Auditor
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Employer Branding Rabobank
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
De arbeidsmarkt in Zuid-Limburg (in de techniek)
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
NOtalenttowaste Dichtbij.nl en Cammio. RecruiterRecruiter Dichtbij Hardlopen Accountmanager Sales Redactie Vacatures Culinair 4 kinderen Prince Film.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
FNV SAMEN IN BEWEGING VOOR KOOPKRACHT EN ECHTE BANEN! 30 NOVEMBER IN DE JAARBEURS, UTRECHT 1.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
> Zoekt u personeel? En wilt u  goed zichtbare vacatures?  gekwalificeerde kandidaten?  een vlot wervingsproces?  tegen lage kosten? Kies voor MKB.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Info Support Max Cornelisse
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
Personeelsbeleid en personeelszaken in de dagelijkse praktijk
3 interactive marketing communications.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Loopbaancentrum Zwolle
PROGRAMMA 13:15 Welkom (Roy) 13:20 Presentatie Nationale Roadmap Lighting (Nils) 13:55 Presentatie Internationale Roadmap & China (Henk) 14:30 Laatste.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
de werkgever van de toekomst
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Angeli Hagoort-Mulders
Elke 7 seconden een nieuw getal
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Schitterende Organisaties®
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
MetrixLab © april Presentatie E-Recruitment Monitor 2008 t.b.v. totaljobs.nl P07893 © april 2008 Onderwerpen 1.Opzet & doel onderzoek 2.Belang van.
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
Introductie WerkeninGelderland.nl
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Rudy Stroink. De andere aanpak van de verkoop van een omvangrijke hoeveelheid Rijksgebouwen en wat je anders kunt doen als je eigenlijk het verlies al.
Van werk naar werk trajecten
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Mentoren JobRotary : Guus Hoefsloot, Jan Manders en Anne Broekema
VanDoorneHuiskes en partners 11 november 2004 Loopbanen van vrouwelijke en mannelijke geowetenschappers SYMPOSIUM GENDERDYNAMIEK IN DE GEOWETENSCHAPPEN.
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
1 Workshop: bewustwording loyalty Workshop loyalty, bewustwording en eerste stappen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Voor u en uw medewerkers!
Transcript van de presentatie:

Spraakmakende campagnes

Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen

Totaljobs E-recruitment Seminar 3 Introductie E-id  Opgericht in 2000 als JEE Specialisten ►Winstgevend vanaf de oprichting ►Momenteel 40 medewerkers  Momenteel 40 medewerkers 50% Senior 30% Medior 20% junior  Doelstelling: Kwalitatieve groei medewerkers ►Doorgroeien naar medewerkers in 5 jaar

Totaljobs E-recruitment Seminar 4 Kernideologie Klanten helpen met innovatieve ICT oplossingen Prioriteiten: 1.Klanten 2.Medewerkers 3.Management 4.Aandeelhouders

Totaljobs E-recruitment Seminar 5 Klanten

E-id wervingsbeleid

Totaljobs E-recruitment Seminar 7 Marktontwikkelingen Wat zien we gebeuren?  Vraag groter dan aanbod. Recruitment markt:  Recruitment bureau's krijgen veel orders, maar hebben moeite met leveren.  Lage betrouwbaarheid, weinig toegevoegde waarde. Welke gevolgen heeft dit?  Werkzoekenden zien door de banen het werk niet meer.  Kosten voor personeelswerving liggen extreem hoog en werkgevers verliezen vertrouwen.

Totaljobs E-recruitment Seminar 8 Medewerkersbeleid E-id  Primaire focus: Betrokkenheid en plezier van medewerkers verhogen;  Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling;  Bijzondere arbeidsvoorwaarden Innovatie traject;  Aandacht voor het thuisfront;  Regelmatig ‘persoonlijke’ activiteiten buiten werktijd Wintersport Barbeque bij directeur Medewerkers initiatieven (poker-, gaming nights)

Totaljobs E-recruitment Seminar 9  Sympathieke acties die opvallen t.o.v. de groten  Interne waarden naar buiten communiceren: E-id Wervingsbeleid

Leaseauto voor afstudeerders

Totaljobs E-recruitment Seminar 11 Leaseauto voor afstudeerders  Filmpje, leaseauto voor afstudeerders Filmpje, leaseauto voor afstudeerders

Totaljobs E-recruitment Seminar 12 Leaseauto voor afstudeerders  Doel: 4 afstudeerders per jaar aantrekken  Marketingcommunicatie: Persberichten Nieuwsbericht E-id site Google Adwords Youtube Auto met “parkeergeld”

Totaljobs E-recruitment Seminar 13 Leaseauto voor afstudeerders  Resultaat: meer dan 150 unieke views p/mWww.e-id.nl/auto Veel “free publicity”, zowel landelijk als in vakbladen 6 afstudeerders per jaar Eerste 3 zijn aangenomen Laatste is afgestudeerd met een 9

Uitgerust aan de start

Totaljobs E-recruitment Seminar 15

Totaljobs E-recruitment Seminar 16 Uitgerust aan de start  Doel: Meer medior en senior medewerkers aantrekken  Marketingcommunicatie: Persberichten Google adwords Flyers uitdelen bij carrierebeurzen Banners op Jobboards

Totaljobs E-recruitment Seminar 17 Uitgerust aan de start  Resultaat: Minder succesvol dan verwacht 50 unieke views p/m 4 mensen hebben interesse zonder hulp van recruiters Hiervan verwachten wij 2 mensen aan te nemen

Vragen?