Spraakmakende campagnes
Agenda Introductie E-id E-id wervingsbeleid Case: Leaseauto’s voor afstudeerders Case: Uitgerust aan de start Vragen
Totaljobs E-recruitment Seminar 3 Introductie E-id Opgericht in 2000 als JEE Specialisten ►Winstgevend vanaf de oprichting ►Momenteel 40 medewerkers Momenteel 40 medewerkers 50% Senior 30% Medior 20% junior Doelstelling: Kwalitatieve groei medewerkers ►Doorgroeien naar medewerkers in 5 jaar
Totaljobs E-recruitment Seminar 4 Kernideologie Klanten helpen met innovatieve ICT oplossingen Prioriteiten: 1.Klanten 2.Medewerkers 3.Management 4.Aandeelhouders
Totaljobs E-recruitment Seminar 5 Klanten
E-id wervingsbeleid
Totaljobs E-recruitment Seminar 7 Marktontwikkelingen Wat zien we gebeuren? Vraag groter dan aanbod. Recruitment markt: Recruitment bureau's krijgen veel orders, maar hebben moeite met leveren. Lage betrouwbaarheid, weinig toegevoegde waarde. Welke gevolgen heeft dit? Werkzoekenden zien door de banen het werk niet meer. Kosten voor personeelswerving liggen extreem hoog en werkgevers verliezen vertrouwen.
Totaljobs E-recruitment Seminar 8 Medewerkersbeleid E-id Primaire focus: Betrokkenheid en plezier van medewerkers verhogen; Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling; Bijzondere arbeidsvoorwaarden Innovatie traject; Aandacht voor het thuisfront; Regelmatig ‘persoonlijke’ activiteiten buiten werktijd Wintersport Barbeque bij directeur Medewerkers initiatieven (poker-, gaming nights)
Totaljobs E-recruitment Seminar 9 Sympathieke acties die opvallen t.o.v. de groten Interne waarden naar buiten communiceren: E-id Wervingsbeleid
Leaseauto voor afstudeerders
Totaljobs E-recruitment Seminar 11 Leaseauto voor afstudeerders Filmpje, leaseauto voor afstudeerders Filmpje, leaseauto voor afstudeerders
Totaljobs E-recruitment Seminar 12 Leaseauto voor afstudeerders Doel: 4 afstudeerders per jaar aantrekken Marketingcommunicatie: Persberichten Nieuwsbericht E-id site Google Adwords Youtube Auto met “parkeergeld”
Totaljobs E-recruitment Seminar 13 Leaseauto voor afstudeerders Resultaat: meer dan 150 unieke views p/mWww.e-id.nl/auto Veel “free publicity”, zowel landelijk als in vakbladen 6 afstudeerders per jaar Eerste 3 zijn aangenomen Laatste is afgestudeerd met een 9
Uitgerust aan de start
Totaljobs E-recruitment Seminar 15
Totaljobs E-recruitment Seminar 16 Uitgerust aan de start Doel: Meer medior en senior medewerkers aantrekken Marketingcommunicatie: Persberichten Google adwords Flyers uitdelen bij carrierebeurzen Banners op Jobboards
Totaljobs E-recruitment Seminar 17 Uitgerust aan de start Resultaat: Minder succesvol dan verwacht 50 unieke views p/m 4 mensen hebben interesse zonder hulp van recruiters Hiervan verwachten wij 2 mensen aan te nemen
Vragen?