5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inhoud Methodologie Theorie Onderzoeksresultaten Verbanden
Advertisements

Cawar Consumer Awareness. Doelstellingen  Bepalen wat de omvang van de problemen rond consumptie is.  De kwaliteit evalueren van de informatie die wordt.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
“Hoe kom ik aan klanten?”
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres. Want onze AOV vergelijking resulteert niet alleen.
Marktonderzoek Danneels
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Risico’s en gevaren van techniek
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Wij zouden u erg graag de hypotheekrente tarieven van de Rabobank willen tonen, maar dat is helaas niet mogelijk omdat elk Rabobank kantoor zijn eigen.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Lesplanning Binnenkomst
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Kunnen we leren kiezen? Jan Bransen Alumnidag 2006.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Algemene vergadering Team Fortuna
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Belgen en diabetes kennis in 2004 en 2008 Wat is er veranderd? Nobody’s Unpredictable.
Optellen en aftrekken tot 100 TE + E = TE mb
1. Johannes 5 39 Gij onderzoekt de Schriften, want gij meent daarin eeuwig leven te hebben, en deze zijn het, welke van Mij getuigen, 2.
Uitkomsten ledenenquête Toekomst van preventie 8 februari 2007.
Blz Prioriteiten stellen betekent dat je de belangrijkste dingen eerst koopt/ betaalt. Huishoudelijke uitgaven zijn producten die je vaak koopt,
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Uitkomsten Onderzoek Goed Geregeld Uitgezet onder 47 adviseurs van vrijwilligerscentrales en -steunpunten en onder 58 lokale vrijwilligersorganisaties.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Ik wil de laagste rente voor mijn hypotheken! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek rente site kunt u de maximale hypotheek berekenen en vindt.
Enquête.
Voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering vergelijken met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres, want onze.
ASSOCIATION DES ETATS GENEREAUX DES ETUDIANTS DE L’EUROPE ENQUÊTE RESULTATEN.
Sportonderzoek in Almere
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Gemeenschaps Enquete JULI Inhoud Hoe mensen over onze school denken –Resultaten van enquete –Opsomming – Gemeenschaps Visie van onze school Wat.
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Presenteren en communiceren
Openbaring 3:14-20 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: “Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: Ik.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Workshop Peer Review audit Kennisdag 5 juni 2014 Meta Peek.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Welkom Havo 5..
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Welkom Havo 5..
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Welkom Havo 5..
Les 5: Het marketingplan
Het probleem definiëren en de onderzoeksdoelstellingen
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Actieonderzoek.
Transcript van de presentatie:

5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:

5 juni 2007 De Powder Navigator

5 juni 2007 Voornaamste Voordelen Powder Navigator Optimale poederkeuzeOptimale poederkeuze Onafhankelijke testresultatenOnafhankelijke testresultaten Verhoging van het kennisniveauVerhoging van het kennisniveau Inzicht in ProcesvoeringInzicht in Procesvoering

5 juni 2007 Methode van gegevensverzameling Aanleiding: Marktonderzoek nodig om interesse te peilen voor de Powder NavigatorAanleiding: Marktonderzoek nodig om interesse te peilen voor de Powder Navigator Methode van gegevensverzameling: enquêteMethode van gegevensverzameling: enquête Enquete breed uitgezet met Responspercentage van 10,9%Enquete breed uitgezet met Responspercentage van 10,9%

5 juni 2007 Hoe wordt op dit moment de poeder voor een product bij u gekozen ? klant looncoater/ directieinkoper Andere manier 89,47%73,68%26,31%0%

5 juni 2007 Op welke manier probeert u een poeder optimaal te laten aansluiten op de aspecten: Installatie, coater en wensen van een klant?

5 juni 2007 Door welk(e) aspect(en) krijgt u afkeur? MensenInstallatiePoederAnders 100%15,78%47,36%10.52%

5 juni 2007 Kunt u in procenten aangeven hoeveel gespoten producten worden afgekeurd?

5 juni 2007 Denkt u uw afkeurpercentage te kunnen beinvloeden door middel van de Powder Navigator?

5 juni 2007 Hoe wilt u gezien worden door uw klanten op het gebied van prijs en kwaliteit?

5 juni 2007 Hoe denkt u dat uw klanten u zien op het gebied van prijs en kwaliteit?

5 juni 2007 Vindt u dat er op dit moment voldoende en betrouwbare informatie over de kwaliteit van de aangeleverde poeders wordt vrijgegeven door de poederleveranciers?

5 juni 2007 Welke informatie mist/is onbetrouwbaar van Poederleveranciers? Enkele citaten: “Info over de kwaliteit van de poeders zelf, dus niet de eindkwaliteit”“Info over de kwaliteit van de poeders zelf, dus niet de eindkwaliteit” “Dekking en laagdikte”“Dekking en laagdikte” “Info wordt pas volledig na het stellen van gerichte vragen”“Info wordt pas volledig na het stellen van gerichte vragen” “Verwerkbaarheid en visuele eigenschappen”“Verwerkbaarheid en visuele eigenschappen”

5 juni 2007 Heeft u voor een optimale procesvoering behoefte aan informatie over eigenschappen van poeders om uiteindelijk zo veel mogelijk aan te sluiten op de wensen van de klant?

5 juni 2007 Bent u van mening dat door gebruik van de Powder Navigator het kennisniveau binnen uw bedrijf zal toenemen?

5 juni 2007 Bent u van mening dat de kwaliteit van de poeders toe zal nemen door gebruik van de Powder Navigator?

5 juni 2007 Bent u van mening dat de kwaliteit van de poeders toe zal nemen door gebruik van de Powder Navigator?(2) Enkele citaten: - “Ja, er wordt nu teveel gerommeld om een lage prijs in de markt te kunnen zetten” in de markt te kunnen zetten” - “Ja, want controle van leveranciers” - “Ja, iedereen gaat delen in de kennis over de praktische verwerkbaarheid van de poeders” praktische verwerkbaarheid van de poeders” - “Ja, want eerlijk vergeleken” - “Nee, ga ervan uit dat leveranciers zelf de kwaliteit willen verbeteren” - “Nee, ik denk dat fabrikanten hun eigen koers varen”

5 juni 2007 Vindt u de adviesprijs van 300 euro per jaar voor de Powder Navigator aanvaardbaar? Enkele Citaten: - “Nee, want is mede afhankelijk van mogelijke besparingen” - “Nee, onderscheid tussen leden en niet leden van de Visem en de VOM bij de prijs ” - “Nee, want ik zal hem waarschijnlijk niet gebruiken”

5 juni 2007 Heeft u naar aanleiding van deze enquête interesse in meer informatie en/of contact over de Powder Navigator?

5 juni 2007 Conclusies 1 Poeders vooral door klant gekozen(89,47%) Poeders vooral door klant gekozen(89,47%)  PN Richten op klant? PN Richten op klant? 100% zegt: afkeur door mensen  52% zegt: afkeur onbeïnvloedbaar door PN  PN leidt werknemers op!100% zegt: afkeur door mensen  52% zegt: afkeur onbeïnvloedbaar door PN  PN leidt werknemers op! 78,90% heeft afkeur < 3%  47,40% denkt afkeur met PN te verlagen78,90% heeft afkeur < 3%  47,40% denkt afkeur met PN te verlagen 63,20% denkt dat het kennisniveau wordt verhoogd door PN63,20% denkt dat het kennisniveau wordt verhoogd door PN 61,50% denkt dat de kwaliteit van de poeders verbetert door PN61,50% denkt dat de kwaliteit van de poeders verbetert door PN

5 juni 2007 Conclusies 2 Veel ondervraagden zien PN alleen als poederkeuzeinstrument, ook andere aspecten als kennisniveau, informatie over poeders en inzicht in procesvoering worden door PN positief beïnvloedt Veel ondervraagden zien PN alleen als poederkeuzeinstrument, ook andere aspecten als kennisniveau, informatie over poeders en inzicht in procesvoering worden door PN positief beïnvloedt