Reclame Reactie Onderzoek en effectonderzoek naar: De opvallendheid van en het oordeel over de advertentie van Honig (6 april 2006) Een onderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie doelstellingen
Advertisements

Merkkoppeling: Een nieuwe kijk op een jonge reclame effectmaat
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
ALV 2006 Verenigingsafgevaardigden persoonlijke leden svp melden bij de secretaris Nieuwegein 17 juni juni 2006 ALV KNAS 2006.
Wat denkt men over euthanasie in Benelux?
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Reclame Reactie Onderzoek advertentie Albert Heijn
Satisfaction survey Externe consultants 2012 Randstad Professionals.
KWALITEITSZORG november 2012
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Duurzaamheid en kosten
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Kennismaking.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
VOORBEELD Waarderingsrapport Doe-het-zelf Merken Voorjaar 2009
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Colgate-Palmolive Nederland Ajax Bloemenfestijn Reclame effectiviteitsonderzoek februari/maart/april 1998.
MMNM 2012 (Marketing) communicatie.
Tevredenheidsonderzoek 2007
Verhoging mimimumuitkeringen vanaf 1 april 2003 Frank Vandenbroucke Minister van Sociale Zaken en Pensioenen.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
24/05/20061 Wijziging werkmethodes bij de invoering van “Paperless Douane en Accijnzen” Paul Raes, programma manager
Elke 7 seconden een nieuw getal
Mondeling presenteren
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Vermelding onderdeel organisatie 14 december Zoutconcentraties in grondwaterstroming Literatuurstudie Esther van Baaren Begeleiders: Prof. Dr. Ir.
20061 Muziek:The last rose of sommer Eens één … altijd enig.
BO Zonnehart. nov Historiek 1957: Zusters van Liefde Kortemark – 2 klassen internaat 1967: Gemengde werking en semi-internaat 1988: Zonnehart: regionale.
Foto 65 – wegenis + parking + rechts G01 Foto 66 – G01.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
HR - netwerk september BUE over HR - netwerk september Waarom zouden we? (1) Belang van kwaliteitsvol leidinggeven Daarom sinds jaren.
Meten BMI Dat is in de veilige zone, want de BMI zit tussen 18,5 en 25
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Het sport- en beweeggedrag van de 50-plusser Eénmeting.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
Pillen in de media | C0653| | ©TNS NIPO | 1.
Opzet van het onderzoek Merk- en reclamebekendheid
Maatschappelijke stages Een onderzoek over maatschappelijke stages onder leerlingen, kunstencentra, amateurkunstverenigingen en stagemakelaars.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Pensioen is abracadabra voor Nederlander Een onderzoek onder werknemers In opdracht van Delta Lloyd Levensverzekeringen N.V.
Opzet van het onderzoek Bekendheidsniveau’s Bron van reclamebekendheid
Culturele Atlas 2004 Gelderland en Overijssel. Culturele Atlas, Enschede ( 76)Apeldoorn ( 92) Zwolle (121)Nijmegen
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
WAT IS MANTELZORG?.
VWS Elektronisch Patientendossier Den Haag, 16 december 2008.
Belangrijkste conclusie impactstudies
+ professionele commercial REGIOCOMMERCIAL Op maat gemaakte & professionele commercial Adverteren op websites als + REGIONAAL ADVERTEREN met een landelijke.
Transcript van de presentatie:

Reclame Reactie Onderzoek en effectonderzoek naar: De opvallendheid van en het oordeel over de advertentie van Honig (6 april 2006) Een onderzoek in opdracht van Cebuco Amsterdam, mei 2006 Erik Grimm (Cebuco) Edouard Buning (RM Interactive)

Aanleiding voor dit onderzoek: De advertentie van Honig n.a.v de ADCN-workshop. Doelstellingen: Bekendheid WK-actie te creëren Call to action om te gaan sparen Secundair: Positieve houding t.o.v. merk Honig Merkwaarden overbrengen (brand image) Doelgroep: Gezinnen met kinderen RRO Honig - 6 april 2006

1. Campagne en methode Campagne: landelijke en regionale dagbladen plaatsingsdatum: 6 april 2006 Onderzoek: methode: online, reclame reactieonderzoek en effectmeting veldwerk : 5–8 april 2006 doelgroep: hh met kinderen t/m 18 jaar projectie: 3.979.000 personen RRO Honig - 6 april 2006

2. De advertentie Formaat: 1/1 FC RRO Honig - 6 april 2006

3. Opvallendheid advertentie (1) basis: allen (n = 283) RRO Honig - 6 april 2006

3. Opvallendheid advertentie (2) Pagina open: bijna negen van de tien (86%) van de lezers heeft pagina met advertentie geopend, d.w.z. 3,42 mln personen Pagina bekeken: zeven van de tien lezers (72%) heeft de pagina bekeken, d.w.z. 2,87 mln personen Advertentie bekeken: bijna zeven van de tien lezers (67%) bekijkt advertentie, d.w.z. 2,67 mln personen Advertentie gelezen: ruim vier van de tien (43%) hebben de advertentie gelezen, d.w.z. 1,7 mln personen RRO Honig - 6 april 2006

4. Performance scores (1) RRO Honig - 6 april 2006

4. Performance scores (2) Advertentie Contact Score: 78%, acht van de tien respondenten met de pagina open hebben ook naar de advertentie gekeken hebben. Product performance: 61% Merk performance: 73% Artikel performance: 75% RRO Honig - 6 april 2006

4. Performance scores (3) Benchmark RRP 1/1 fc Honig Index 1/1 fc Advertentie Contact Score 80% 78% Product performance Soepen, sauzen en maaltijdmixen 82% 61% Merk performance 76% 73% Artikel performance WK-actie 70% 75% 107 Conclusie: hoge artikel performance (WK-actie!) RRO Honig - 6 april 2006

5. Boodschapoverdracht Respondenten kunnen in open vraag aangeven wat volgens hen de boodschap van de advertentie is: “Oranje shirt bestellen met eigen naam” komt goed over. Honig WK actie 60% Algemene boodschap van Honig 29% RRO Honig - 6 april 2006

6. Likeability (1) RRO Honig - 6 april 2006

6. Likeability (2) In vergelijking met andere 1/1 fc ads: Is opvallend Benchmark RRP 1/1 fc Honig Index Is opvallend 72% 96% 133 Is origineel 51% 86% 168 Is geloofwaardig 58% 71% 122 Spreekt mij aan 46% 156 RRO Honig - 6 april 2006

6. Likeability (3) Rapportcijfer: Allen 7,4 Benchmark 1/1 fc 6,7 Advertentie Honig in de top-3 (van 400 metingen) Motivatie onvoldoendes (12%): geen interesse in advertenties in het algemeen geen interesse in Oranje en het WK advertentie is niet aansprekend genoeg RRO Honig - 6 april 2006

7. Honig WK actie (1) RRO Honig - 6 april 2006

7. Honig WK actie (2) Bekendheid WK actie nul meting effect meting bekend met WK actie 58% 66% (+14%) interesse in WK actie 33% 31% actie hoort bij Honig 79% 81% 1e keer in krant gezien 6% 28% 1e keer op TV gezien 36% 35% Conclusies: Actiebekendheid is fors gestegen en flinke push door dagbladen. Ondanks dat campagne op tv en verpakking al liep, weten dagbladen toch nog 22% mensen voor het eerst te informeren. RRO Honig - 6 april 2006

7. Honig WK actie (3) RRO Honig - 6 april 2006

8. Extra: TV commercial gezien Basis: allen, effect-meting RRO Honig - 6 april 2006

8. Extra: uitspraken over TV commercial commercial advertentie op TV in krant . Is opvallend 50% 96% Is leuk 48% 84% Is informatief 28% 42% Brengt me op een idee 28% 55% Stimuleert tot kopen 26% 59% Wekt mijn interesse voor Honig 24% 42% Roept gevoel van voordeel op 24% 40% Is irritant 8% 5% Basis: allen, effect-meting RRO Honig - 6 april 2006

8. Extra: brand image Honig Basis: allen, effect-meting RRO Honig - 6 april 2006

9. Conclusies Honig advertentie Campagnedoelstelling: Actiebekendheid is fors gestegen: +14% Flinke push door dagbladen: 22% voor het eerst geïnformeerd Merklading: Merkwaarden (reputatie, familie, kwaliteit) goed overgebracht Merkbekendheid (hoogst) Hoge score op opvallendheid, originaliteit, leuk en duidelijkheid Verder: Advertentie (-pagina) goed bekeken Boodschapoverdracht is goed, zowel spontaan als geholpen Advertentie past goed in een dagblad Aanzet tot kopen via dagbladadvertentie hoger dan via TV commercial Advertentie krijgt een (uitzonderlijk) goede beoordeling. RRO Honig - 6 april 2006