Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Klachtherkenning
Advertisements

Verlichtingsdenker: vertrouwen in de rede
H1 wikken en wegen Paragraaf
Optimaliseren van het assortiment
Kopen en verkopen les 74.
Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Rien Boskeljon.
Service en Garantie Niveau 2 Kerntaak 2.
Bestellen Niveau 2 Kerntaak 2.
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Training Omgaan met service
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
Training Omgaan met service Les 3: klachten
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
WELKOM !! 4 maart 2014 Alleen ga je sneller, Samen kom je verder!
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
2.3 Vreemde valuta.
Verbonden met …. Gebonden door ...
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Klinische psychologen en hun aansprakelijkheid
Fase 1 Ken de (detail)handel
Regels en afspraken.
Fase 1 Ken de (detail)handel
De wet op de marktpraktijken en bescherming van de consument
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
Vraag 1: 5x6x9= Vraag 2: De meester koopt 5 schriften. 1 schrift kost 1,20 euro. Hoeveel moet de meester betalen? 6,00 euro 5,80 euro 6,20.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Slim en veilig online winkelen [Naam Presentator].
HOOFDSTUK 3 Wat koop je ervoor?. Consumentenorganisaties Komen op voor de belangen van de consument (klant) Voorlichting geven Waarschuwen tegen misleidende.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
De grondwet Paragraaf 4 politiek.
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Help!!!!! Een klacht.
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Goederenontvangst
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Verkoop Service.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Klachtenbehandeling.
Transcript van de presentatie:

Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2

Introductie Koefnoen: Hondje

Goede klachtenbehandeling als service Ontevreden klant door: - artikel is uitverkocht - klant voelt zich onprettig behandeld - Klant werd verkeerd geïnformeerd - Artikel is niet compleet, beschadigd - Artikel is na aankoop kapotgegaan

Waarom klachtenbehandeling Klachten behandeling is service! Waarom: - Winkelier kan vertrouwen herstellen van de klant, komt dus weer terug in winkel - Winkelier is blij met klagende klanten, hij kan er iets van leren

Klantenservice: Aparte balie waar klant terecht kan met vragen en klachten Vaak worden klachten door de leidinggevende afgehandeld Komt er een klant met een klacht, schakel je leidinggevende in

Klantenvriendelijk handelen Blijf altijd vriendelijk Neem de klant serieus Noteer de klacht Volg de klachtenprocedure van de winkel Vraag door Leg de schuld niet neer bij een ander Ga niet in discussie Houd je aan de afspraken Haal de leidinggevende er bij

Soorten klachten Fabricage fout (gegronde klacht) Winkelfout (gegronde klacht) Verkoopfout (gegronde klacht) Fout van de klant (ongegronde klacht)

Oplossing zoeken Geld terug gegeven Zelfde maar een ander exemplaar meegeven Repareren Tegoedbon geven (alleen als de klant er mee instemt)

Rechten en plichten van de consument Rechten (voorbeelden) - de consument hoeft nooit meer dan 50% van een aankoopbedrag aan te betalen - de kwaliteit van een gekocht artikel mag niet minder zijn dan de kwaliteit die bij de koop werd gegarandeerd - een gekocht artikel moet compleet zijn

Wetten De warenwet De colportagewet Wet misleidende reclame

- Bescherming van de gezondheid en veiligheid (VWA) Doel van de wetten is om de rechten van de consument de beschermen. Daarbij gaat het om 5 fundamentele rechten: - Bescherming van de gezondheid en veiligheid (VWA) - Bescherming van de economische belangen van de consument (redelijke prijs) - Beschikking over betrouwbare informatie (misleidende reclame) - rechtsbescherming (consumenten autoriteit, geschillencommissie) - vertegenwoordiging

Plichten van de consument - moet zich aan de regels houden - moet betalen als de hij een artikel koopt

Algemene voorwaarden Leveringsvoorwaarden en levertijd Regels die gelden bij een (te late) betalen Garantie voorwaarden Servicevoorwaarden Klachtenregeling