© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar was; een stijging van 26 procentpunt. Voor 42% van de organisaties geldt dat zij niet weten hoe ze zich goed vindbaar moeten maken. bron van alle cijfers : Top100 Online vindbaarheid, Checkit, 6 september 2007 zie ook
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: 63% van internetgebruikers leert nieuwe aanbieders kennen via zoekmachines
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: Consumenten besteden 25% van hun tijd online, en slechts 3% van het mediabudget wordt aan internet besteed.
© BeSite B.V www.besite.nl 1 Verbetering op de website
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website Geen frames er is dan een betere samenhang tussen de pagina's. Top 100 : 45% gebruikt frames.
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website Voldoende relevante tekst er moet immers iets te “vinden zijn” voor Google. Top 100 : 25% minder dan 150 woorden per pagina.
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website Top 100 : 44% geen keywords / 43% geen description.
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website Tekst niet in Flash Google kan een Flash bestand niet lezen. Top 100 : 50% minder dan 4 pagina's zonder Flash.
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website URL van een pagina wie zoekt er op “index.php?id=456&subid=54” ?
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website Menu-items als tekstlink dan weet Google ook waar de link over gaat.
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website Gebruik gemaakt van dan weet Google ook dat het een titel is. Top 100 : 64% maakt hier geen gebruik van.
Top 100 : 55% heeft geen sitemap. © BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website
© BeSite B.V www.besite.nl voorbeeld
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website
© BeSite B.V www.besite.nl Verbetering op de website
© BeSite B.V www.besite.nl 2 Adverteren bij Google
© BeSite B.V www.besite.nl Adverteren bij Google Bepalen (niche) zoekwoorden dus niet “bloemen” maar “bloemen achterhoek”
© BeSite B.V www.besite.nl Adverteren bij Google Opstellen zoekadvertenties geen bedrijfsnaam noemen, maar zoekwoorden van de gebruiker.
© BeSite B.V www.besite.nl Adverteren bij Google Bepalen bedrag per click laag beginnen en dan langzaam verhogen tot het optimale resultaat.
© BeSite B.V www.besite.nl Adverteren bij Google Bepalen doelgroep uit de provincie, uit meerdere regio's, uit heel Nederland, uit meerdere landen?
© BeSite B.V www.besite.nl Adverteren bij Google Meten = weten continue bijwerken op basis van analyse van resultaten AdWords en Analytics.
© BeSite B.V www.besite.nl 3 Analyseren = Incasseren
© BeSite B.V www.besite.nl Analyseren = Incasseren Analytics?
© BeSite B.V www.besite.nl Analyseren = Incasseren
© BeSite B.V www.besite.nl Analyseren = Incasseren
© BeSite B.V www.besite.nl Analyseren = Incasseren
© BeSite B.V www.besite.nl Analyseren = Incasseren
© BeSite B.V www.besite.nl Kortom Vindbaarheid is nodig en een prachtig instrument om je klanten een extra dienst te leveren!
© BeSite B.V www.besite.nl Huiswerk:
© BeSite B.V www.besite.nl Dank! Jurgen Rutgers