Arriva/Breng/ProRail VerbeterTeam Arriva/Breng/ProRail
Inleiding Inleiding Wat is nieuw Wat gaat goed Ervaringen van de eerste 2 weken De gevolgen voor de reiziger Welke problemen opgelost Wat is er inmiddels verbeterd Waar staan we nu Vervolgstappen
Wat is nieuw Dienstregeling landelijk fors veranderd Emplacementen en tankfaciliteiten: inrichting, depotvoedingen, diesel, AdBlue 80 Machinisten / 25 Stewards: ander bedrijf, andere trein, andere manier van werken Materieel: 47 treinstellen in 1 keer vol in operatie; uniek in Europa Werkplaats / Onderhoud Bijsturing: vele partijen samen op drukke corridor: Ah-Vlp 11 treinen, NS, Arriva, Hermes, ICI, Goederen
Wat gaat goed Dienstregeling: Zutphen-Apeldoorn, Zutphen- Winterswijk, Tiel-Arnhem Personeel begint aan materieel te wennen Reizigers zeer te spreken over nieuwe materieel: mooie treinen, Wifi, stil, comfortabel Materieel geen structurele problemen Statische reisinformatie in de trein We leren snel!
Ervaringen van de eerste 2 weken 9 t/m 21 december: Storingen aan treinen Personeel moet wennen Problemen service proces (o.a. tanken) Treeplanken blijven hangen Logistieke proces (met name te Arnhem)
wat hebben we nog meer gedaan Verbeterplan bijsturing Individuele coaching machinisten verlengd Extra begeleiding van reizigers door Stewards Extra mensen voor service proces Extra mensen op bijsturing Leiding continu op perrons Bussen stand-by voor snelle afvoer bij calamiteiten
Gevolgen voor de reiziger In de eerste week hebben we de verwachtingen niet waargemaakt Reizigers geconfronteerd met forse rituitval Verlenging reistijd Missen overstap Variërend van tientallen tot honderden reizigers Wij gaan dit ongemak op een gepast moment compenseren
Wat is er inmiddels verbeterd Problemen schuiftrede opgelost door Stadler Tankproblemen deels opgelost door ProRail Optimalisatie logistieke proces door Arriva + Breng (o.a. splitsen/combineren te Arnhem) Tankinstallaties deels aangepast door ProRail Intensiveren individuele coaching machinisten door Arriva en Breng: versnellen leercurve Resultaat: minder rituitval en hogere punctualiteit
Nog op te lossen Tankinstallaties vallen te vaak uit + debiet verhogen naar 200L/min (ProRail) Dynamische reisinformatie in treinen Verdere optimalisatie procesgang bijsturing (Arriva + Breng + ProRail) Continu verbeterteam
Waar staan we nu
Vervolgstappen Eenvoudigere bijsturingsregels ontwikkelen Onderzoek lange en korte slagen uitwisselen Onderzoek bijsturing in één hand Reizigers informatie in eigen hand nemen 9 bakken Breng reduceren i.v.m. rijtijden Tankplaten stabieler en sneller maken