Arriva/Breng/ProRail

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kort Volgen Vincent Weeda.
Advertisements

Regionale opzet van een Fietsdepot
Wat er verder bij komt kijken Arie-Jan Arbouw
RILA Mechanical development by CE Masters for Raildata BV Presentation PTC User Event 22 april 2009 by Dennis Vervoorn.
1 MINIMALE IMPROVISATIE DOOR MAXIMALE VOORBEREIDING.
Versie 101 reageren | informeren | controleren : Otis Elite TM service.
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Fietsparkeren bij stations
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
21 november 2013Divosa najaarscongres1 De decentralisaties: een uitdaging tot innovatie Uitkomsten enquête Werner van der Linden, manager gem. Zaanstad.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Financiële sturing van het sociale domein in Eindhoven
Bert van Mourik Stationsmanager Kennemerland & Schiphol Fietsparkeren bij stations Verdeling verantwoordelijkheden en bevoegdheden in het stationsgebied.
Logistiek management: begrippen en principes
3.5 Kloppen de alcoholpercentages op de verpakkingen?
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Railgoederenvervoer Vlissingen – Venlo
Scouting Pottenberg Lord Baden Powell groep. Geschiedenis Oprichting door ervaren leiding in een huiskamer van een buurtbewoner in 1971 Oorspronkelijk.
Nijmegen - Kleve Decision time! Martijn Post – 5 december 2013.
1 Vervoersprestaties HSL
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Onthaal en service.
A B C D. 1 Arnhem A B C D 2 Apeldoorn A B C D.
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Producten & Werkprocessen
De politiek en de Nederlandse spoorwegen Er was eens een regering Die had verstand van spoor.
Incidentmanagement Spoor
Aansturen logistieke werkzaamheden
1 Presentatie voor de kaderleden van de Noord-Hollandse ouderenbonden en de werkgroepen van de SBO-NH 8 november 2013 Door Wiebe de Haan (voorzitter Rocov-NH)
WORDEN VROUWEN BUITENGESLOTEN?. CIJFERS 82% vrouwen: wij worden buitengesloten 92% mannen: wij sluiten vrouwen niet buiten 50% van rechtdiploma’s in VS.
Presentatie Railforum 14 september 2015 ir H.J.M. Bovenlander Versnelling Benelux 2017 HENK BOVENLANDER Rail Advies.
Gaan/blijven dialyseren? Wachten op een postmortale nier?
Wat houdt dit in? Hoe lang houdt dit aan? Wat kan hier aan gedaan worden?
ARRIVA.NL Pilot Touch&Travel Arriva Nederland Bas van Weele | 26 september 2014.
Afspraken, instrumenten, systemen en resultaten
Inleiding Wij zijn Zuidwester Aankondiging decentralisatie, wat nu? Proces van pionieren en verbinding zoeken Stappenplan transitiebureau Positionering.
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Uitwerking kadernotitie afvalbeleid Rob Slaats.
STATION GOES. Het station door de jaren heen Het was 1867 toen de Ganzestad aangesloten werd op het spoorwegnet. In juli dat jaar werd de lijn Bergen.
Voor bibliotheken. De Bibliotheek op het station 2.
Van dozen schuiven tot regisseren. NedTrain Inkoop & Logistiek Service Logistics Summit 19 oktober 2011 “Hoe een witte winter ons hierbij hielp”
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
M.M. Boldingh SCHOOLJAAR Wat hebben we gedaan ?  Invoering Kleuterplein  Invoering werkvormen ontdekkend en ontwerpend leren  Invoering.
De trein als motor van een vlotte mobiliteit sp.a-spoorplan 30 augustus 2016.
SpoorWeb Workflow, Vervanging van de ISVL com- en meldkaarten Versie September 2016.
Parkmanagement Veghel & Arriva Nederland
Leren van dingen die goed gaan
Succeservaringen voor en door NT2 vrijwilligers
Het V3B-spel: vinden, binden, boeien en bloeien
Centrum Inclusieve Kinderopvang Zorgregio Aalst
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
reageren | informeren | controleren: Otis EliteTM service
reageren | informeren | controleren: Otis EliteTM service
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Centrum Inclusieve Kinderopvang Zorgregio Aalst
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Toolbox Ongunstige werkhouding
Proeftuin Duaal leren ruwbouw
Slim tellen.
Qbuzz nieuwe vervoerder in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Slim tellen.
over hoe je handen en voeten kunt geven aan de
Oisterwijk trilt al 1 jaar Stand van zaken
Transcript van de presentatie:

Arriva/Breng/ProRail VerbeterTeam Arriva/Breng/ProRail

Inleiding Inleiding Wat is nieuw Wat gaat goed Ervaringen van de eerste 2 weken De gevolgen voor de reiziger Welke problemen opgelost Wat is er inmiddels verbeterd Waar staan we nu Vervolgstappen

Wat is nieuw Dienstregeling landelijk fors veranderd Emplacementen en tankfaciliteiten: inrichting, depotvoedingen, diesel, AdBlue 80 Machinisten / 25 Stewards: ander bedrijf, andere trein, andere manier van werken Materieel: 47 treinstellen in 1 keer vol in operatie; uniek in Europa Werkplaats / Onderhoud Bijsturing: vele partijen samen op drukke corridor: Ah-Vlp 11 treinen, NS, Arriva, Hermes, ICI, Goederen

Wat gaat goed Dienstregeling: Zutphen-Apeldoorn, Zutphen- Winterswijk, Tiel-Arnhem Personeel begint aan materieel te wennen Reizigers zeer te spreken over nieuwe materieel: mooie treinen, Wifi, stil, comfortabel Materieel geen structurele problemen Statische reisinformatie in de trein We leren snel!

Ervaringen van de eerste 2 weken 9 t/m 21 december: Storingen aan treinen Personeel moet wennen Problemen service proces (o.a. tanken) Treeplanken blijven hangen Logistieke proces (met name te Arnhem)

wat hebben we nog meer gedaan Verbeterplan bijsturing Individuele coaching machinisten verlengd Extra begeleiding van reizigers door Stewards Extra mensen voor service proces Extra mensen op bijsturing Leiding continu op perrons Bussen stand-by voor snelle afvoer bij calamiteiten

Gevolgen voor de reiziger In de eerste week hebben we de verwachtingen niet waargemaakt Reizigers geconfronteerd met forse rituitval Verlenging reistijd Missen overstap Variërend van tientallen tot honderden reizigers Wij gaan dit ongemak op een gepast moment compenseren

Wat is er inmiddels verbeterd Problemen schuiftrede opgelost door Stadler Tankproblemen deels opgelost door ProRail Optimalisatie logistieke proces door Arriva + Breng (o.a. splitsen/combineren te Arnhem) Tankinstallaties deels aangepast door ProRail Intensiveren individuele coaching machinisten door Arriva en Breng: versnellen leercurve Resultaat: minder rituitval en hogere punctualiteit

Nog op te lossen Tankinstallaties vallen te vaak uit + debiet verhogen naar 200L/min (ProRail) Dynamische reisinformatie in treinen Verdere optimalisatie procesgang bijsturing (Arriva + Breng + ProRail) Continu verbeterteam

Waar staan we nu

Vervolgstappen Eenvoudigere bijsturingsregels ontwikkelen Onderzoek lange en korte slagen uitwisselen Onderzoek bijsturing in één hand Reizigers informatie in eigen hand nemen 9 bakken Breng reduceren i.v.m. rijtijden Tankplaten stabieler en sneller maken