‘Een Spraakmakend Project’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
seminar lerende politie organisatie 11 september 2007 Apeldoorn
Appreciative inquiry:
De Humanistische Uitvaartbegeleiding
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Ouders en Kinderen Centraal
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
stiI staan bij project en pmw Wat gedaan is en nog wacht...
Aedescongres 2007 Meedoen in de samenleving Samenwerking in het publieke domein Van goede bedoelingen naar harde resultaten Inleider: Leo Lenssen.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
ELISE DENHAENE 1BaSWB VRIJWILLIGERSWERK INPASSEN IN DE STRUCTUUR VAN EEN ORGANISATIE.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Sjoerd Kooiker (met dank aan Josje den Ridder)
Innovaties in de zorg een evaluatie van 17 kleinschalige projecten
Waar wilt u doodgaan. Keuzen en overwegingen Katrien Luijkx i. s. m
Validiteit, betrouwbaarheid en casemixcorrectie
Readiness Inactiviteit binnen een rehabilitatietraject
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Tja wat zal ik zeggen… Zorgmedewerkers leren omgaan met levensvragen
Pilot-project uitvoering kpi’s highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 22 november 2012.
Kennis is macht? De rol van informatie
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
Mindfulness.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
Denken in mogelijkheden Een Rijnlandse aanpak voor het aannemen en behouden van arbeidsgehandicapten.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Visie & Strategie.
Overheidsparticipatie in een energieke samenleving - Leren door Doen
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
SAMENWERKING CORPORATIE EN BEWONERS INVLOED EN ZEGGENSCHAP Resultaten van onderzoek onder 6 klantenpanels (3302 deelnemers)
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Gespreksvaardigheden
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Welkom ik maak me sterk.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Presentatie analyse interviews 4VWO RSG.  Stap 1: Wat is armoede?  Stap 2: Interviews uitwerken & analyseren  Stap 3: Gezamenlijk analyseren  Stap.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Project Onderzoek e-depot: een update Koplopersoverleg 29 juni 2016.
Mondzorg - persoonsgericht
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Module 3 Het leven gaat door …
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
De nieuwe professional ‘Wijkwerker informele zorg’ in de WIJ-teams
Beleid en regelgeving Les 3.
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
5 valkuilen & Tips.
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

‘Een Spraakmakend Project’ Stichting Humanitas Rotterdam Sven van Eijnsbergen & Wybe Goodijk

Inhoud van de presentatie Uitwerking van de vraagstelling en het project. Vraagstelling Werkwijze Bevindingen op de vraagstelling Antwoord op de vraagstelling

Vraagstelling Welke spanningsvelden worden door de zorgbemiddelaars van Humanitas Akropolis op de werkvloer ervaren en welke aanbevelingen kunnen gedaan worden aan C. van Oort, huisdirecteur van Humanitas Akropolis op basis van de probleemanalyse die samen met de zorgbemiddelaars is geformuleerd?

Werkwijze Inventariseren van de spanningen / verhalen Interview Analyse van de interviews Wat wil ik Wat kan ik Wat doe ik Formuleren van de aanbevelingen Social Photo Matrix (aangepast)

Gesprekspuntenlijst Rollen Hoe bent u gekomen tot deze baan, de keuze van dit type werk? Wat houdt uw werk in? Dagelijkse routine Als u een goede / slechte dag heeft hoe ziet deze dag er dan uit? Wat is het belangrijkste in uw routine / werkdag? Belangrijkste productieve rol Vertel eens iets over de plaats waar u werkt? Met welke mensen heeft u het meest contact op uw werk? Activiteiten / rolgebonden keuzen Als u obstakels of moeilijkheden tegenkomt, hoe gaat u daar dan mee om? Wat is op dit moment de grootste uitdaging in uw werk volgens u zelf?

Social Photo Matrix (aangepast) Wat is het Wat kun je ermee Wat hebben wij ermee gedaan

Enkele genoemde associaties Zieke bureaucratie Regels, dossiers, procedure Gaat niet om cliënten Weg uit de zorg Ouderwets Indicaties veranderen Digitaal achterhalen Tastbaar We kunnen niet zonder papier

Enkele genoemde associaties Tot elkaar veroordeeld; collega’s Niet de ruimte om te doen wat je wilt Hulpstukje Vechtend verzet Niet open staan m.b.t. oplossingen Vrijwillig Vertrouwen 100% Spelregels

Antwoord op de vraagstelling (1/2) ‘Welke spanningsvelden worden door de zorgbemiddelaars van Humanitas Akropolis op de werkvloer ervaren?’ Geen representatieve functiebeschrijving; slechte samenwerking met het CIZ, het Zorgkantoor en het Bureau Zorgtoewijzing; weinig gesprekken met / informatie van leidinggevenden; visie van de politiek op zorg; visie van Stichting Humanitas op zorg.

Antwoord op de vraagstelling (2/2) ‘Welke aanbevelingen kunnen gedaan worden aan C. van Oort, huisdirecteur van Humanitas Akropolis op basis van de probleemanalyse die samen met de zorgbemiddelaars is geformuleerd? Bureaucratie Interne bureaucratie Externe bureaucratie Visie

Bureaucratie Interne bureaucratie Externe bureaucratie Deze heeft betrekking op het verhelderen en heroverwegen van de positie van de zorgbemiddelaars binnen Stichting Humanitas en binnen Humanitas Akropolis. Externe bureaucratie Deze richt zich op het zoeken naar mogelijkheden om de samenwerking te verbeteren met het CIZ en het Zorgkantoor.

Visie De huidige functiebeschrijving is niet in overeenstemming met het huidige takenpakket van de zorgbemiddelaar. De zorgbemiddelaars willen met de organisatie in gesprek over de visie op zorg en op de functie van de zorgbemiddelaar.

Vragen?