Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Belangen en dilemma’s bij het nieuwe werken “Proeve met dilemma’s” Door: Cecile van der Velde.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WEERWOLVEN IN WASSENDAM!
Advertisements

Flevokans II Presentatie deelproject Scholing Anja Veelenturf
Uiterlijke structuur aanbrengen
1.  ° 17 november 1963 te Poperinge 2  Hoogleraar aan de universiteit van Gent in psychologie en pedagogie 3  Schreef verschillende boeken zoals ‘Digitaal.
We gaan uitleggen hoe je een bus moet nemen!
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Kandinsky College Malderburchtstraat

Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Lokale coördinatie: de onmisbare schakel Marian van der Klein 20 oktober 2011 NOV: Samen sterk voor vrijwilligerswerk.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Hogescholen in Dialoog
Gokverslaving.
Werk-privé balans.
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Een ouderavond over veiligheid en grenzen stellen
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Pasen 24 april 2011 Ontmoeting in de tuin
Doop Friso Sake Looij en Bastiaan Mike van Noordenne Zondag 10 Mei 2009 Jesaja 49: 15 Zou het mogelijk zijn dat een moeder haar kind zou kunnen vergeten,
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
Kennisdelen - 7 februari 2013
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Sociale innovatie, samen doen.  Human Resources Development  Mensen in relatie tot hun context  Wonen en werken in Afrika  Social Return on Investment.
2. Communiceren met pubers
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Een theoretische verkenning
Wat als er geen geld in je portemonnee zit? Bron:
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Thema (digi)pesten 4 november 2014 Praktijkschool
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Jij en de wereld om je heen
Oog voor emotionele kant van verandering Gevolg:  nieuwe methodieken  nieuwe visie: organisatie = communicatieve gemeenschap 1.
Wij, Jij & Ik! Een veilige school voor iedereen!.
Zondag 6 maart 2011 Doop Iris Joke en Marius Marinus Vos Jullie zijn een parel in Gods hand! Vier lieve kleine voetjes: “Ga er maar op staan. Wij zullen.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Wat te doen bij (vermoeden van ) dementie?
Prikkelverwerking bij kinderen
Mijn gemeente Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Dagdeel 3 conflicthantering
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Socio-economische actualiteit Hans Denruyter
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Waardebonnnenactie PBC/ provincie SESAM academie |
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
ALS KLEINE KINDEREN GROOT WORDEN
Inzicht krijgen in Ethiek
Hoe krijg je ze mee? Annemarie Mars.
Psychologie Conditioneren
Wat Usain Bolt kan leren van het jachtluipaard
Inspiratiemoment ‘Kinderen Baas’ Participatieve trajecten tussen jeugd en cultuur Dinsdag 6 juni ARGOS.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Burgerschap Samenwerkend leren
Zwart wit denken in de klas
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Iedereen heeft z’n eigen locker om
E-learning E-health & Domotica
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
KWT.
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Belangen en dilemma’s bij het nieuwe werken “Proeve met dilemma’s” Door: Cecile van der Velde MWO

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Dilemmaspel  Een groepje van drie is de directie met het dilemma  Voor…ga in de zaal bij groen staan  Tegen…ga in de zaal op rood staan  Weet niet..ga in het midden staan bij wit Dilemmagroep verwoordt haar standpunt Deelnemers kiezen opnieuw

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Dilemma 1 Van 8 uur per dag naar 24/7: de grens tussen werk en privé vervaagt ?

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Dilemma 2 Stress- en schuldgevoel neemt toe t.o.v. het thuisfront en t.o.v. de baas?

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Dilemma 3 Verschillende generaties reageren verschillend op HNW?

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Dilemma 4 HNW voorkomt burn-out.

Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen Nabespreking  Hoe belangrijk is het om het eens te zijn?  Helpt het dat je goede argumenten hoort?  OMA thuislaten?  Beïnvloedt dat jouw mening?  Wat is jullie opgevallen? Tip voor een korte test:

Tip1: doelgroepen  Jongeren (onderzoek)  Mensen met belemmeringen  Draagvermogen/belastbaarheid  Belasting Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen

Tip 2: Leiderschap

Tip 3/4: Soort werk/organisatie  Verbinding  Structuur  Innovatie  Besturing Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen

Tip 5: maatwerk  Situationeel (levensfase)  Kinderen of geen kinderen  Zelfontplooiing  Veiligheid Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen

Tip 6: de juiste aanpak Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen

Tip 7: emoties Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen

 Bedankt!! Cecile 2011Nederlandse Academie voor Arbeidswetenschappen