Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 3 december 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rotterdam The Hague Airport, 10 februari 2010 Rotterdam The Hague Airport werd op 1 oktober 1956 als ‘gemeentelijke luchthaven Rotterdam’ geopend. Directe.
Advertisements

Bewonersvertegenwoordiger voor Castricum in het CROS
SHS Securities Holdings Statistics - Algemene Presentatie Roger DE BOECK Senior Expert Brussel, 18 december 2012 Presentatie voor kredietinstellingen en.
OBP actief! 24 november 2008 Jacqie van Stigt Projectleider LBP FNV Bondgenoten.
NORTH EAST AIRPORT. INLEIDING •Schiphol en Frankfurt •Waarom de Noordoostpolder? •Duurzaamheid en milieu aspecten •Infrastructuur •Aviation en Maintenance.
Voetgangersmodel ViSWalk
Jezus onze Hogepriester
Radboud Engbersen (SEV)
De Doorbraakmethode in de jeugd GGZ Heleen Tijink, adviseur CBO.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Haal meer uit je Hersenen masterclass wiskunde
Workshop Lars Schotel Frederique Veldman.
Uitbreiding Spuicapaciteit Afsluitdijk
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Zorginkoop 2012 portefeuillehoudersoverleg 1 december 2011.
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 26 november 2008.
Uitbreiding Lelystad Airport
Wijkbijeenkomst 22 april 2009 Bewonersoverleg Villawijk/Koekoekbos Best.
I-Wat is nu een aanwijzing voor schuivende continenten?
Wie zijn wij? ProRail is dé partner voor het aanbieden van mobiliteit op en rond het spoor en voor het oplossen van mobiliteits- vraagstukken in de randstad.
Comenius monitoring dagen 8/10/2008, Alden Biesen 13/11/2008, Brugge.
Woon-werkdynamiek in de Randstad W oningbouw in de Noordvleugel als voorwaarde voor economische groei Frank van Oort, Thomas de Graaff, Gusta Renes & Mark.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
De nieuwe werkkostenregeling
Inhoud Korte inleiding Kwantitatieve- en kwalitatieve krimp Krimp en ruimte Conclusie * Vragen na de presentatie svp.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
KAREL DOORMANPLEIN.
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
Verlaat Uden Bouwsystemen
Sarah Bastiaans, Luka Fleuren, Robin Schlechtriem, Anne Soede
Presentatie resultaten enquête
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
Informatieavond Brabantpark Vrijdag 24 mei Inhoud van de bewonersavond 1.Welkom 2. Welkomstwoord door wethouder Lavooij 3. Aanleiding van een bodemonderzoek.
Seveso III /BRZO 2015.
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Presentatie ontruimingsplan
Stimuleer het OV voor de ontwikkeling van Lelystad Airport, OMALA en Warande Airport HOV van de toekomst Bestuursovereenkomst infrastructuur Lelystad,
 A-94 A-94.
Overlegplatform asiel- en migratie 7 december
Universiteit Leiden Marc Fluttert Arbo & Milieu Dienst (AMD) Faculteit der Wiskunde & Natuurwetenschappen Universiteit Leiden RISICO’S EN PROCEDURES.
Deltaplan Veilige Spoorwegen 2003 Leersum 24 juni 2003.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Ontwerpadvies Positie zelfstandig ondernemers. Inleiding  Adviesaanvraag: Het kabinet vraagt de raad advies over “de gevolgen van de toename van het.
E. v. Kooten / L. El Hannouchi 11 februari 2011 /© Bedrijfseconomie voor de horeca 4.1 t/m 4.4 Bedrijfseconomie Horeca deel 1 Hoofdstuk 4 Constante en.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Brede school Warmond Van droom naar werkelijkheid.
Vervreemding aandelen Essent Inleiding Opbrengst Beleggingsproces ( toelichting APG ) Financiële vertaling.
Analyse Waddenfondsprojecten Bert Groffen, Pauline van Heugten, Mirte Schipper 12 september 2016.
Informatie avond Phoenix 7 juli 2011 WERKEN op “Voederheil II” in Zeeland.
Lessen uitval vitale infrastructuur Sabine van Rossenberg Coördinerend inspecteur, Inspectie Veiligheid en Justitie.
Aanvliegroutes Vliegveld Lelystad Korte historie ontwikkelingen Vechtdal en recente ontwikkelingen Jan Rooijakkers Dalfsen, 2 april 2017.
Verantwoording kosten fractieondersteuning provincie Noord-Brabant
Belang van doelmatigheid en de valkuilen
Evalueren doe je vooraf
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
WERKEN op “Voederheil II”
Presentatie serie Teken van Leegte
Presentatie serie Vanitas
SNEAK PREVIEW: ‘Verdichten in een gezonde stad’
BOUWEN AAN ‘DE TREIN BEWEGING’
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Project Luchtruimherziening
LNG pilots Vloeibaar aardgas als (transitie)brandstof voor het zware wegvervoer Almelo, 14 december 2018 Provincie Gelderland, Theo Heinink.
Over de lijn Flevoland Openingsdia
Over de lijn Flevoland Openingsdia
Seminar Luchtruim & Regelgeving
De bevordering van gelijkheid voor LGBTI's in de Europese Unie
Calamiteiteninstructie Daalse Kwint
Transcript van de presentatie:

Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 3 december 2008

Inhoud I.Inleiding II.Referentievoorbeeld III.Systeemgrenzen per deelvraag I.Werkgelegenheid II.Voorzieningen III.Gegevens zakelijke luchtvaart IV.Veiligheid V.Effecten op het milieu VI.Infrastructuur IV.Slot

Inleiding I.Conceptdatabase II.Analyse

Referentievoorbeeld Londen City Airport Capaciteit Zakelijke luchtvaart Rotterdam Airport / Eindhoven Airport

Systeemgrenzen per deelvraag I.Werkgelegenheid Aanname: Een bedrijf in de buurt van Lelystad Airport zal voor evenveel werkgelegenheid zorgen als een bedrijf in de buurt van een andere luchthaven bij gelijke omzet. II.Voorzieningen Uitgangspunt: De terminal zal uitgebreid moeten worden.

Systeemgrenzen per deelvraag (2) III.Gegevens zakelijke luchtvaart Uitgangspunt: Als uitgangspunt voor Lelystad Airport gaan wij ervan uit dat Lelystad Airport als homebase zal dienen. IV.Veiligheid en calamiteiten Uitgangspunt: Er moet een ruimte komen voor eerste hulp.

Systeemgrenzen per deelvraag (3) V.Effecten op het milieu Systeemgrens: Het gaat er om dat de aanvliegroutes naar Lelystad Airport zo liggen dat er zo min mogelijk geluidshinder is voor omwonenden en dat bestaande routes niet onveilig gekruist worden. Hoe de routes verder liggen doet er niet zo toe. VI.Infrastructuur I.Binnen het vliegveld II.Buiten het vliegveld (OV) III.Buiten het vliegveld (Wegen)

Slot I.Ontwikkelingen zijn te volgen via de wiki: II.Oliebollen presentatie 10 december 2008 III.Einde.