De kritische succesfactor voor de optimalisatie van bedrijfsprocessen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het nieuwe Vrouw Kind Centrum (VKC)
Advertisements

ziekenhuisinformatiesysteem ter ondersteuning van de
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
Digitale Toegankelijkheid Trends, ideeën, (on)mogelijkheden Peter Horsman.
Corporatiedag 28 mei Van lijstwerk tot dashboard •Hoe het wasWas niet slecht •Hoe het isIs een basis •Hoe het kanKan nu ook.
Hoofdstuk 4 - Systems Onderscheid naar systemen en processen Systemen
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Justitie IdM Forum, 19 juni 2008 Leon Kuunders – Trusted-ID ( ) (Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Sharepoint als werk- en leeromgeving
met vallen en opstaan naar een mid-office
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Facility management en inkoop
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Innovatie Radar Installatiebranche
De Monsanto logistieke ketting en de synergie met PLDA Antwerpen
Logistiek management: begrippen en principes
Centrum voor proces- en productontwikkeling Samenhang taxonomie XBRL-NL met Auditfile en Winstaangifte.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
22 november 2011 Kwaliteit door meten Josje Everse En hoe de zelfevaluatie daarbij kan helpen…
Partner meeting V-ICT-OR - 3xI Consortium Woensdag 27 juni ’12 - Sint-Niklaas.
Deze demo geeft u een kijkje in het zelfdiagnose-instrument voor de jeugdzorg. Een zelfdiagnose-instrument wordt op maat gemaakt voor de betreffende sector.
Presentatie 20/20 vision Elektronische factuurverwerking.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Voeg hier het organisatie onderdeel in
De mogelijkheden van het Kulturhus-concept Doorontwikkelen van een succesverhaal Presentatie Jeroen Geerdink adviseur Variya 21 november 2008.
Implementatie van een service georiënteerde architectuur
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
PACT Plekken en ACTiviteiten dd 13 februari 2008 presentatie: Karel Dekker, Nora van Klingeren, Anca Hartjes.
Samenhang taxonomie XBRL-NL met Auditfile en Winstaangifte
KCC4ALL.
Enterprise Document Management Fase
Vorming E-zorgplan.
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
1e gebruikersgroep, 6 januari 2015
© Copyright Dragon1 - Alle rechten voorbehouden.
Hoofdstuk 7 ERP-systemen: human resources Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Company overview 2015 Founded 1954 Privately owned 1 st Tier system supplier m 2 high tech manufacturing space 100% subcontractor > 400 FTE Revenue.
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Afdelingsbelevering in de Apotheek van het Erasmus MC anno mei 2008 t.b.v. leveranciers 19 mei 2008.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Protopics Samenwerkende zorgverleners Rondom patiënten in zorgnetwerk
Het verwijzingsrepertorium Implementatie van het project "Hubs-Metahub" 1.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
Het E-depot van Rotterdam
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Referentiedomeinenmodel GGZ versie 1.00
Transcript van de presentatie:

De kritische succesfactor voor de optimalisatie van bedrijfsprocessen Jubileumcongres 35 jaar bouwcollege – 25 september 2007 H. van Laarhoven, Projectdirecteur Orbis Medical Park

ORBIS MEDICAL PARK

Relatie tussen gebouw, ICT en processen Ziekenhuis processen ICT en logistiek als belangrijke enabler Architectuur Conclusie

Het ziekenhuis van de 21e eeuw Focus niet alleen op het gebouw maar begin met de “herdefinitie” van de werkprocessen als onderdeel voor de zorgketen (patiënt gecentreerde zorg) Sleutelrol van de huisarts in de zorglogistieke keten De ontwikkeling van de Nieuwe Manier van Werken ondersteund door geavanceerde ICT toepassingen en modern facility management

Begeleiding van de pati:ent in de zorgketen door zorgplanning Nieuwe Manier van Werken Nieuw besturingsmodel: Patiëntenstromen als ontwerpparameter voor logistiek Consult huisarts Screening & diagnostiek Spoedbehandeling/ spoedopname Specials Zorgprogramma’s (voorspelbaar= 'bulk') Afhandeling door huisarts Begeleiding van de pati:ent in de zorgketen door zorgplanning Patiënt

Nieuwe manier van werken

Parkeersystemen Identity and access management Gebouwen beheer systeem ICT architectuur en infrastructuur Zorgprogramma’s: geprotocolleerde zorg Bedside terminal

Electronische ordercommunicatie: one-stop shopping Document en archief management Digitale werkplek Demand chain Telefonie en verpleegoproep

SmartCard voor medewerkers beveiligde fysieke toegang Toekomst snelle login & free seating Aanwezigheids registratie toegang lockers Betaalmiddel Parkeren kleding inname en uitgifte automaat toegang tot Elektronisch Patienten Dossier

Integrale logistieke keten Fase Leverancier Distributie Centrum (on)bemand transport systeem Facilitair Team Distributie concept Uitwerking “Spoorboek” Inrichting ontkoppelpunten Ziekenhuis afdelingen logistieke blokken Leverancier Leverancier Distributie- centrum Goederen ontvangst Prins Claus Centrum, Centrum Reval.en Herstel Zorgboulevard

Vernieuwende logistiek

1-persoons kamers Verpleegcentrum 5e verdieping

Conclusie (1) Uitwisselbaarheid personeel neemt toe Standaard opleidingsprogramma aangevuld met specials 10% - 20% van de medewerkers moeten flexibel inzetbaar kunnen zijn gerelateerd aan de vraag Standaard opleidingsprogramma faciliteert e-learning De focus zal meer liggen op toegevoegde professionele waarde binnen alle functie categorieën (high-end professioneel werk) Low-end professioneel werk zoals bepaalde logistieke en administratieve werkzaamheden kunnen worden geautomatiseerd Creativiteit binnen de gezondheidszorg organisatie wordt gestimuleerd waardoor er nieuwe organisatie paradigma’s kunnen ontstaan in plaats van eindeloze verbetertrajecten

Conclusie (2) We zitten in een organisatorisch transformatie proces waar een reductie van 175 fte deel van uit maakt Traditionele manier van professioneel werken is ter discussie gesteld Dit zal op zijn beurt de normale routines van de partners waarmee wij samenwerken ook weer beïnvloeden Door te standaardiseren vermindert de complexiteit omdat 80% van het werk normaal werk is dat goed georganiseerd en gepland is Daardoor ontstaat er tijd om te focussen op de zorgprocessen die multidisciplinair wel extra aandacht vragen

Orbis Medical Park 2008