H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoofdstuk 19 Operations management en value chain
Over consumenten, gedrag en marketing
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
Wat is interactieve marketing?
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Arbeidstevredenheid en prestaties
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Onderscheidend op vier aspecten
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Kwaliteitsagenda 2012 Van, voor en door werkgever en werknemers 6 september 2012.
H7: Productmanagement.
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Inleiding tot marktonderzoek
Organisatiestructuur en
Management van gedrag Hoofdstuk 5 Beloning en motivatie 1.
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Van begrippen naar toepassingen
Introductie tot Organisatie Gedrag
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Marketing vandaag en morgen
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Commercieel beleid en recht
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dienstenmarketing Week 4.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Marktsegmentatie en positionering
Office 365 Cloud Computing SaaS
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Transcript van de presentatie:

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Competentiedoelen de vier kenmerken van diensten beschrijven begrijpen hoe diensten op een dienstencontinuüm kunnen worden ingedeeld uitleggen wat kerndiensten en uitgebreide diensten zijn, wat de marketing van diensten via internet inhoudt en uit welke elementen de dienstontmoeting bestaat begrijpen hoe belangrijk de drie eigenschappen van de kwaliteit van een dienst voor marketeers zijn: zoekkwaliteiten, ervaringskwaliteiten en geloofwaardigheidskwaliteiten uitleggen wat de begrippen SERVQUAL en kloofanalyse inhouden uitleggen wat de marketing van mensen, plaatsen en ideeën inhoudt Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS De marketing van iets dat er niet is Werkt marketing voor niet-tastbare zaken? Wat is een dienst? Kenmerken van diensten niet-tastbaarheid vergankelijkheid variabiliteit onscheidbaarheid Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Diensten in categorieën indelen het dienstencontinuüm Kerndiensten en uitgebreide diensten Diensten op internet De dienstontmoeting sociale elementen van de dienstontmoeting: werknemers en klanten fysieke elementen van de dienstontmoeting: serviscapes en andere tastbare zaken Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Kwalitatief hoogwaardige diensten aanbieden Eigenschappen van kwalitatief hoogwaardige diensten De kwaliteit van diensten meten SERVQUAL kloofanalyse kritieke-incidenten methode Strategische kwesties bij de servicekwaliteit Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS De toekomst van de dienstverlening De marketing van mensen, plaatsen en ideeën De marketing van mensen De marketing van plaatsen De marketing van ideeën Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken DE MARKETING VAN EEN PRODUCT DAT ER NIET IS Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux