1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inkoop, ontwikkeling en kwaliteitszorg
Advertisements

Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
1 Situatie begin 2011 • Tekort op leges • Bezuinigingen proces • ABC methode (inzicht in kosten) • Respect voor het vak en regelgeving • Systeeminnovatie.
Aanzet tot strategisch denken
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Teststrategie Proces Keten Test
Customer service en planvorming
Hoofdstuk 7 Stukproductie
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Een startersgids voor innovatie
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Planning en beheer van Flexibele Arbeid
Onderscheidend op vier aspecten
Inkoop van zakelijke dienstverlening
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
Welkom bij de presentatie van het
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Kwaliteit en kwaliteitszorg
Integrale kwaliteitszorg (IKZ) van de informatievoorziening
1.3 Kwaliteitsborging.
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 2.
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
© de vries business consultancy, 2008
Introductie OHSAS
© de vries business consultancy, 2008
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
Schildersbedrijf Hoogvliet Wageningen Uw partner in compleet onderhoud.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Pe-opleidingen.nl WFT, wet financieel toezicht. De Wet op het financieel toezicht (Wft) is op 1 januari 2007 in werking getreden. Deze wet regelt het.
Onthaal en service.
Goederenverwerking H24 Kwaliteit en kostenbeheersing Manager Handel.
[Productnaam] Marketingplan
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Hoofdstuk 5 Management- accountinginformatie voor besluiten over activiteiten en processen.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Dinsdag 12 december 2006 Onderwerpen Avond 4:
KAM H7 Kwaliteits(kosten) en kostenbeheersing Logistiek teamleider.
Projectwijzer 7 H2 De klantgerichte organisatie Middenkader Engineering.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Hoofdstuk 6 Service.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
© Copyright Finovion Risico’s van ondernemen.
Aan de slag met loondispensatie De praktijk in beeld.
KAM – Integrale kwaliteitszorg Hoofdstuk 1 Kwaliteitszorg.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Ondernemerschap E43.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
3.1 PRODUCTIE.
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Hst 4 Hoe wordt er gewerkt?
Goederenstroombeheersing
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Coördineren logistiek proces
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING

2 n PRODUCTIEPROCES BESTAAT UIT VERSCHILLENDE PROCESSTAPPEN –ELKE STAP HEEFT ZIJN EIGEN CAPACITEIT, BENODIGDE TIJD EN GELVERDE KWALITEIT n DE ZWAKSTE SCHAKEL BEPAALT DE BENODIGDE PRODUCTIETIJD EN KWALITEIT VAN HET PRODUCT! –ANALYSE VAN DE BOTTLENECK n TIJD EN KWALITEIT GELDEN VOOR ZOWEL INDUSTRIELE BEDRIJVEN ALS DIENSTVERLENENDE BEDRIJVEN

3 n KWALITEITSZORG IS EEN INTEGRAAL ONDERDEEL BEDRIJFSVOERING EN OMVAT ALLE FASEN: –ONDERZOEK EN ONTWIKKELING –ONTWERPFASE –PRODUCTIEFASE –DISTRIBUTIE, LEVERING EN ADMINISTRATIE –AFTER SALES SERVICE

4 n ASPECTEN VAN KWALITEITSZORG: –TECHNISCHE KWALITEIT: WERKT HET GOED –FUNCTIONELE KWALITEIT: VOLDOET HET AAN DE WENSEN EN VERWACHTINGEN VAN DE CONSUMENT: GEBRUIKSVRIENDELIJK –MILIEUKWALITEIT: DUURZAAMHEID VAN HET PRODUCT, RECYCLEBAARHEID –LEVERINGSKWALITEIT: OP TIJD AFGE- LEVERD, WACHTTIJDEN, GEBRUIKSAAN- WIJZINGEN, INFORMATIEVERSCHAFFING KLANT, BEDIENINGSGEMAK ETC.

5 n KOSTEN VAN KWALITEITSZORG: –PREVENTIEKOSTEN: KOSTEN OM DEFECTE PRODUCTEN TE VERMIJDEN –INSPECTIEKOSTEN: KOSTEN OM PRODUCTEN OP TE SPOREN DIE NIET AAN DE SPECIFICATIES VOLDOEN –INTERNE FAALKOSTEN: KOSTEN GEMAAKT AAN EEN DEFECT PRODUCT VOOR VERVOER NAAR DE AFNEMER –EXTERNE FAALKOSTEN: EEN DEFECT PRODUCT DAT AAN AFNEMERS IS GELEVERD –TERUGROEPACTIES EN WETTELIJKE PRODUCTENAANSPRAKELIJKHEID

6 n METHODEN OM KWALITEITSPROBLEMEN TE ANALYSEREN –STATISTISCHE KWALITEITSCONTROLE n TIJDENS PRODUCTIE EN BIJ INSPECTIEMOMENTEN –PEILEN VAN DE KLANTENTEVREDENHEID n EVALUATIES, BINNENKOMENDE KLACHTEN, AANTAL TERUGKERENDE KLANTEN – TOETSING DOOR EXTERNE BUREAU’S n VERKRIJGEN VAN KWALITEITSCERTIFICATEN, ZOALS ISO 9000

7