Nalatenschappenwerving Door Alzheimer Nederland
Alzheimer Nederland ● Alzheimer Nederland (AN) geeft al ruim 25 jaar hulp en informatie aan mensen met dementie en hun directe omgeving. ● Door belangenbehartiging en financiering Van wetenschappelijk onderzoek werken we aan een betere toekomst, uiteindelijk zonder dementie.
Dit doen we omdat: 1:5 mensen krijgt te maken met dementie, waarvan 70% met Alzheimer Alzheimer tast de hersenen steeds verder aan en leidt uiteindelijk tot de dood Voor 2050 zal het aantal mensen met Alzheimer verdubbelen en de beroeps-bevolking halveren 20% van de mantelzorgers kan minder betaald werk doen 80% van de mantelzorgers is overbelast of dreigt dit te worden
Deze cijfers moeten omlaag! Hiervoor is veel geld nodig. Inkomsten uit nalatenschappen zijn een belangrijke bron van inkomsten
Werven van nalatenschappen Algemeen: een oude traditie Historie werving nalatenschappen AN?
Belang van nalatenschappen voor de toekomst Jaarlijks: overlijden in NL 140.000 mensen wordt er 12 miljard euro nagelaten worden 400.000 testamenten ge-registreerd
Belang nalatenschappen Alzheimer Nederland
Beleid Welke beleidskeuzen zijn gemaakt en waarom?
Opbouw programma
Strategie Werving Relatiebeheer Onderzoek
Wie zijn onze potentiële erflaters?
Algemeen beeld van de erflater ● Donateur AN (50%) ● 80 - 89 jaar ● Kinderloos
Manieren waarop mensen bij dementie betrokken zijn absolute aantallen .
Redenen om AN te steunen: absolute aantallen
+ -Vrouw/man Werving gebaseerd op: -65 jaar en ouder -Geen kinderen Redenen om na te laten: Directe betrokkenheid bij de ziekte
Werving gebeurt via allerlei kanalen, voorbeelden hiervan zijn: campagne Brochure Website Servicecalls Bedankbrieven Mailing Persoonlijke gesprekken Wijzer nalaten Database analyse Onderzoek telemarketing nieuwsbrieven Huisbezoeken jaarverslag Persoonlijk contact Flyer
Resultaten?
Inkomsten uit nalatenschappen AN:
Vergelijking inkomsten AN en CBF:
Aantal mensen met AN in testament:
Laatste woonplaats van mensen die nalaten aan Alzheimer Nederland
Vragen?