Geef uw reclame extra aantrekkingskracht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
“Een reis naar Licht”.
Alles wat een begin heeft, heeft ook een einde
Mijn gegevens op het web!?
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
De psychologie van communicatie
29/01/14.  Intro  Theorie  Kennisvragen maken.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
Duidelijk schrijven voor iedereen
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ingenieursvaardigheden
De conquistadores: wereldveroveraars met oogkleppen
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Samen een goed merk promoten
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Patiënten kunnen artsen beter
De dag van het solliciteren Blok 1
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Logo’s en kleurgebruik
Heel interessant !.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Online marketing Expert (in een week)
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
voor familie en vrienden van
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Leerstijlen KOLB SJM.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Verschillende rollen en stijlen
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Marketing Coen van Wetering
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Lezen, schrijven en argumenteren
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Een vergadering organiseren
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Vergadering Personeelsdienst
Onthaalmanagement Administratief vastgoedbediende
Uw bedrijfsbrochure Dit is een uitstekende plek voor een missieverklaring U kunt deze nieuwe professionele brochure gebruiken zoals hij nu is of u kunt.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Geef uw reclame extra aantrekkingskracht “De geheimen van succesvolle reclame” VGP 2 - Commercieel beleid - Deel 6

“Ik weet dat de helft van al het reclamegeld dat ik uitgeef, weggegooid geld is. Ik weet alleen niet ……………………...” John Wanamaker “Stoppen met reclame maken om geld te besparen, is even dom als je ………..… stilzetten om tijd te besparen.”

Firma van kopieermachines ……………………………………………………………… Kiezen Geld besparen, u hebt het zelf in de hand Druk zelf uw geld ……………………………… …………………… ………………………………………………………………

Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (…….) ………………………….

“Elke advertentie moet in overeenstemming zijn met de basisprincipes voor de afbeelding van de mens.” Beelden mogen: niet ………………….. zijn, niet …………. zijn met de menselijke waardigheid geen ……………………………... van één persoon over een andere.”

Wat is goede reclame? De smaken verschillen. De enige smaak die echt telt is die van ……………… De interpretaties verschillen. Aantrekkelijke reclame is niet enkel knap, opvallend… Maar moet ook klanten “aan-TREKKEN” om: te ………… te …………………… te …………….

Zo haalt u meer uit deze cursus Gebruik uw hersenen: TEST Uw fitness-score: ……

Zo haalt u meer uit deze cursus Dr. Roger …………… (°1913, +1994) Amerikaans neuropsycholoog Nobelprijswinnaar Geneeskunde 1981 ‘………….…………’ onderzoek

Zo haalt u meer uit deze cursus ……… ……… L R ……… ……… …………… …………… …………

Hiërarchie van de beelden …………… (………………………….) …………… ………………. VGP 2 - Commercieel beleid - Deel 6

................ ………….. Tijdelijk Korting Koopje Verbeterd Uniek Geniet nu Exclusief Bijzonder Win nu

De aantrekkingskracht van vlakken ………….. ………….. ………

De evolutie van onze hersenen Piet Vroon (1939 – 1998) Hoogleraar psychologie ……………………………… Amerikaanse neuroloog ………………………

De evolutie van onze hersenen intellect ……………. neocortex ………… jaar hersenen van het zoogdier intuïtie …………….. …………… jaar hersenen van het reptiel …………… …………… jaar

De evolutie van onze hersenen Neocortex (………….) menselijke handigheid taalgebruik, planning, denken Zoogdierenbrein (………….…..) jaloezie, liefde, angst, zorg mimiek, blozen Reptielenbrein (………..………..) gehoor- en gezichtsvermogen bloedsomloop en ademhaling gebruik van handen

Finished files are the result of many years of scientific research combined with the experience of many years

Breek uit uw routine

U . U S . U S S . E T D . Breek uit uw routine Test 1 Test 2 Teken een … U . U S . U S S . E T D .

De trappen van uw reclame-succes ………. …….….. ………. ………. ……………

De fundamenten 2. Weet wat u wil! Geloof in uw talenten! Zeg niet: “ik kan het niet” Zeg wel: “ik kan het ……… niet” 2. Weet wat u wil! Vandaag over 10 jaar wil ik …………… 3. Geef uw zaak een eigen …………………… 4. Hou vol!

Wat is adverteren? Adverteren is het plaatsen van een …………….. …………………. in een gedrukte publicatie. ………………………. Met een advertentie communiceert u ………………… en ……………..….... ; u vertelt de lezer ……….. hij uw product moet kopen en ………. uw bedrijf gevestigd is.

Waarom adverteren? Bekendheid creëren 2. Voorkeur aankweken Een basisdoelstelling: “………………………………..” Bekendheid is geen garantie voor succes 2. Voorkeur aankweken Leg nadruk op elementen die u ………………………… Wat vindt uw doelgroep echt belangrijk? 3. Directe actie U wilt dat uw doelgroep iets doet: ……………………………….. Uw reclame betaalt in feite zichzelf

Hoe aanzetten tot actie? De tekst roep op tot actie ……………………………………………………………… 2. Gebruik maken van hulpmiddelen ….................... ………………………………….. ……………………..

Uw imago Geef uw zaak een eigen ……………. Geef uw zaak een eigen …………..… uw persoonlijke naam? een fictieve naam? …………………. Geef uw zaak een eigen …………..… uw gezicht? een ………. Geef uw zaak een eigen ………………….… Geef uw zaak een eigen ………….…

Uw imago ……….….. - …………….

Verschillen tussen kleuren • Blauw Zakelijkheid en kwaliteit. Dwingt respect af en signaleert autoriteit. Zorgt voor extra vertrouwen in de capaciteiten van uw bedrijf. • Geel Voorzichtigheid, nieuwheid, tijdelijkheid en warmte. Geassocieerd met snelheid, mensen gaan onbewust sneller lezen, sneller winkelbezoek). Gebruiken als u een low budget-imago wenst uit te stralen. • Groen Zekerheid, eenheid met de natuur, straalt rust uit. Als u stabiliteit wenst uit te stralen en/of als u een milieuvriendelijk imago wilt uitstralen.

Slagzin Synoniemen Vlaanderen Nederland VS Groot-Brittannië Frankrijk Duitsland ……………………………….. pay-off, payoff tag line, tagline, tag end line, endline, strapline signature claim

Slagzin Wat is een slagzin? Een kort en krachtig zinnetje dat uw logo perfect aanvult. Uw doelgroep krijgt daarmee een goed beeld van uw bedrijf. Bevat de ‘famous last words’ van uw communicatie (het is de handtekening van uw bedrijf). Zoals de jingle van een radiospot zorgt een slagzin ervoor dat uw bedrijf zich in het hoofd van de doelgroep nestelt. Een goede slagzin legt de link naar uw onderneming, zelfs wanneer hij los van het logo verschijnt.

Slagzin Tips voor een goede slagzin? Zet nooit meer dan één idee in uw slagzin. Kort en goed. Gebruik slechts een paar - liefst korte - woordjes. Uw slagzin vergezelt altijd en overal uw logo. Bevat steeds uw USP (unique selling proposition). Kies een slagzin die zegt wat u doet (zichzelf samenvatten). Hanteer het woordgebruik van uw doelgroep

Slagzin Voorbeelden Paraat. Altijd, overal: You can: Stad aan de zee: Connecting People: Er is geen betere:

Slagzin Voorbeelden Just do it: Never underestimate the power: Voorsprong door techniek: Mannen weten waarom: Let’s make things better:

Slagzin Voorbeelden Want ik ben het waard: Stop een tijger in je tank: Ieder zijn één: Samen sterk in werk: We hebben het voor u:

Slagzin Voorbeelden The Best a Man Can Get : Altijd samen, nooit alleen: Belooft het u: Better sex: Geeft je vleugels:

Gebruik van kleuren Hebben invloed op hoe we de omgeving waarnemen Roepen bepaalde betekenis en associatie op: Warme en aangename kleuren = ……………………..gedrag Koude en onaangename kleuren = …………………..gedrag Versnellen en bevorderen de communicatie Beperken mogelijke fouten

De treden van de trap van trouw Promotor ………….. Trouwe klant Vanaf 1e …………. Vanaf 1e ………….. ………….. Klant Koper Prospect Suspect Adres …………..

Wie wilt u bereiken ? De markt …………….. Suspecten Prospecten Klanten Trouwe klanten Promotor De markt

Wie wilt u bereiken ? Advertenties vaak de laagste ‘……………………………’ als u veel mensen …………………… wil bereiken vaak de laagste ‘……………………………’ belangrijker is het ‘genereren van prospecten’ maak uw advertentie ………………… door het inbouwen van middelen die respons genereren kortingsbon antwoordcoupon website / e-mailadres

Wie wilt u bereiken ? Advertenties welke kranten of magazines leest uw doelgroep? u verkoopt producten voor modeltreinen… nationale krant / bereik: 250.000 lezers prijs: € 5.000 kost per contact: ……….. vaktijdschrift modelbouw / bereik: 500 lezers prijs: € 2.500 kost per contact: …………

Wie wilt u bereiken ? Advertenties ………………….. (……..) communiceren met een vakpubliek? ………………….. (……..) communiceren met een breed publiek uit uw regio? locale of regionale ‘papieren’ media gratis huis-aan-huis-kranten zondagskranten regionale lifestylemagazines regionale katernen van dagbladen reclamespot op regionale tv of radio

“The proof of the pudding is in ………………..…….” Wie wilt u bereiken ? Advertenties “The proof of the pudding is in ………………..…….” uw concurrenten: in welke media adverteren ze? uw klanten: …………………………………………..

Wie wilt u bereiken ? Direct mail “Ze brengen niet op en zijn …………...” Mailings worden vaak verguisd: “Ze brengen niet op en zijn …………...” Mailings worden vaak verkeerd gebruikt als massamedium als …………………. medium een korte gerichte boodschap voor een nauwkeurig afgelijnde doelgroep die u persoonlijk aanspreekt en tot actie aanmaant

Uw echte kapitaal = uw klanten Investeer in uw klanten 1 klant = ………. Het is 5 tot 10 keer goedkoper om een ……………… klant te behouden, dan om een nieuwe klant te maken Breng uw klanten in kaart Extra korting ? Extra waarborg ? Extra informatie ?

Klant = BTW (Bron van …………………….………) 22,00 … X 22,00 = 44,00 Verjaardag - St. Niklaas … X 22,00 = 88,00 10 jaar speelgoed … X 22,00 = 880,00 twee grootouders … X 22,00 = 1.760,00 een vriendin …. X 22,00 = …………

Waarom blijven klanten weg? Verhuisd Familie bij de concurrentie Geworven door de concurrentie Ontevreden Gebrek aan aandacht

De hond van ……….. ……………….. en …………… zijn belangrijk De ideale frequentie hangt af van o.a. De ……………….. De ……………………

A I D A De opera van Verdi ………..….. = …………….. = ………….. = opvallen ………..….. = …………….. = ………….. = opvallen Giuseppe Verdi (1813-1901) what’s in it for me ? dat zou ik eigenlijk ook wel willen ! ik doe het !

P P P P 4 P-model P…...... = P…………. = P………. = P…….… = prent het product in de geest van de klant beloof de klant een productvoordeel ! bewijs het, maak het geloofwaardig ! zet aan tot actie !

D D P C DDPC-model Dramatiek = Descriptive = Persuasive = Clinch the scale = roep emoties op ! beschrijf de goede eigenschappen ! overtuig de klant van het voordeel ! gebruik een klinkende slotzin !

Reclame moet opvallen Opvallen is een noodzakelijke, maar geen ………………… voorwaarde Let op de ……... - reclame (…………………………………………………....) Reclame moet opvallen bij je doelpubliek… door hen te prikkelen met iets dat hen interesseert

Reclame moet kort zijn Hangt af van uw doelstelling: Kort = als u bekendheid / herinnering nastreeft Lang(er) = als u ook een ………………………. Inhoud is véél belangrijker dan lengte Zolang het uw doelgroep interesseert

……………………………………......

Advertentie volgens ………………… Het beeld neemt ongeveer ….. van de pagina in beslag Onder het beeld de …….. met de eerste letter in kapitaal ……………………… De titel tussen ……………………… De ondertitel trekt de lezer verder in de advertentie De tekst staat ……………………… De eerste letter ………………………

Korte …………… (max. 15 tot 20 woorden) Korte …………….. (max. 3 lettergrepen) Korte ………………… (max. 3 tot 5 zinnen) ……………………… tussen tekstblokken Tussen tekstblokken kleine foto’s ……………………….. Afsluiten met ……………………… Naam en logo …………………………

Reclame moet grappig zijn Koopt u graag van een clown ? Humor moet functioneel zijn De boodschap ………………… Niet de aandacht op zich trekken

Reclame moet nieuwsgierig maken Ja, als u de juiste verwachtingen schept Let op voor “……………………………….” Uw doelpubliek heeft geen tijd voor spelletjes Uw doelpubliek snort over de snelweg

Reclame diaree Als alles belangrijk is, is niets nog belangrijk. theater-effect Zet vooral uw EVA’s in de verf EVA = …………………………………………….. USP = …………………………………………….. Focus ! Focus ! Focus !

Uw optimale media-mix Reclame media Bepalende criteria Uw keuzelijstje Wie wilt u bereiken ? Wat wilt u bereiken ? Hoe groot is uw budget ? Uw keuzelijstje

Reclame media Begrippen Medium = individuele …………………….. Krant Huis-aan-huisblad Tijdschrift / vakblad Uw zaak zelf Gouden Gids Folder / brochure Affichage …………………………. Radio / televisie Auto’s Bussen van De Lijn Sleepvliegtuigen Luchtballon Toilet Vlaggen ……………………….

Reclame media Begrippen Vlaamse media Baert-Martens ……………..

Reclame media Begrippen Vlaamse media Rik De Nolf ……………..

Reclame media Begrippen Vlaamse media Thomas Leysen ……….

Reclame media Begrippen Vlaamse media Christian Van Thillo ………………..

Reclame media Begrippen Kwaliteitskranten Grootpubliekskranten ………………………… Grootpubliekskranten ………………………… Regionale kranten …………………………

Reclame media Nuttige tips i.v.m. adverteren Grootte en kleur blijken niet er responsgevoelig te zijn Gebruik wél kleur als u werkt aan kwaliteit / imago Gebruik de goede plaatsen de voorpagina’s de achterpagina’s de rechterbladzijde de buitenste hoeken Weekendkranten worden meer verkocht én beter gelezen Informeer vooraf naar onderwerpen die zullen verschijnen Advertentie voor badkranen in bouwkatern over badkamers

Reclame media

Reclame media Begrippen Aantal …………………………………... …………………………………………… Oplage Aantal …………………………………... ( Het Nieuwsblad: 212.890 ) Bereik …………………………………………… ( Het Nieuwsblad: 750.200 )

( Het Nieuwsblad = 12,2%, t.o.v. 6.000.000 ) Reclame media Begrippen …………………….. Het bereik binnen de vooropgestelde reclamedoelgroep (Mannenondergoed = helft van de lezers (50% )) Dekking …………………………………………… ( Het Nieuwsblad = 12,2%, t.o.v. 6.000.000 )

Reclame media Begrippen Kost per duizend …………………………………. …………………………………. 600.000 lezers en een kost van € 30.000 € 30.000 : 600 = ……… een nuttig vergelijkingselement

Reclame media Begrippen Is het meetbare resultaat van een ……………… Is het meetbare resultaat van een reclamecampagne. (aantal tel, coupons, web-bezoeken, meeromzet) CIM Centrum voor ……………………………… Doet onderzoeken naar het bereik en profielen van de verschillende media

Mediamix synergie Bron-effect Synergie Massa-media Uw schoonmoeder… of uw secretaresse Synergie 1 + 1 ……… Massa-media = de rode loper klaarleggen Selectieve / adresseerbare media = de voetstappen op de rode loper

Mediamix synergie 100% B……………. 80% T……………. 65% W…………… ?% Tekst

Uw publiek bekijkt uw reclame met TOTAAL andere ogen dan uzelf ! Aantrekkingskracht van titels Uw publiek bekijkt uw reclame met TOTAAL andere ogen dan uzelf !

Deze lange titel wordt misschien niet eerst gelezen Aantrekkingskracht van titels Deze lange titel wordt misschien niet eerst gelezen blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla Deze korte wel blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

Aantrekkingskracht van beelden Grote beelden voor kleine beelden Beelden met ………… voor beelden met producten Close-ups voor volledige personen Beelden met …………… voor beelden met volwassenen Beelden met levende objecten voor beelden met dode materie

Aantrekkingskracht van kleuren Kleur voor zwart / wit Warme kleuren voor koude kleuren ………….. = gevaar, bloed, actief ………….. = rust, koel zekerheid ………….. = energie, warm

De kracht van het detail

E = C . m³ Reclame-energie C…………………………………… M……………………………… M………………………………

Cliëntgericht aanbod Herkent …………………… zich in uw advertentie Hou rekening met zijn/haar: activiteiten interesses opinies Vertaal uw productkenmerken in ……………… voor de klant

Cliëntgericht aanbod WHIDA W……… H……… I………... D……… A………

PIJN PLEZIER Cliëntgericht aanbod De mensen willen maar twee dingen… De wil om… PIJN geld te verdienen gezond te blijven jong te blijven geprezen te worden Angst om… geld te verliezen ziek te worden oud te worden uitgelachen te worden PLEZIER

Cliëntgericht aanbod opwekken van genot vermijden van pijn De vraag ………………………………….

V O Z S C I N Cliëntgericht aanbod ……………………………….. ……………………………….

Meteen klaar en duidelijk In enkele fracties van seconden Volg het pad van de ogen

Hoofdletters en Kleine letters Meteen klaar en duidelijk Opgelet met hoofdletters ALLES IN HOOFDLETTERS Hoofdletters en Kleine letters

Schreefloze letters Schreefletters Meteen klaar en duidelijk Opgelet met schreefloze letters Schreefloze letters Schreefletters

Meteen klaar en duidelijk Opgelet met typografie in negatief Positief Negatief VGP 2 - Commercieel beleid - Deel 6

Meeslepend Onderschriften bij beelden Korte tussentitels Meeslepende tekst U-tekst Korte zinnen Spreektaal Actieve taal Beeldrijke taal

Meeslepend U-tekst Een uitzendbureau klaagde er over haar brochure niet goed liep.

wij / we / ons / onze voorkomt vs. u / uw Meeslepend U-tekst Een uitzendbureau klaagde er over haar brochure niet goed liep. Tel het aantal keren dat: wij / we / ons / onze voorkomt vs. u / uw

Wie zijn wij, wat doen wij? Uitzendbureau begeleidt u bij het vinden van geschikt personeel voor uw organisatie. Wij zijn gespecialiseerd in het bemiddelen van administratief, commercieel en overig ondersteunend personeel vanaf MBO-niveau in de Regio. Wij beschikken over een groot bestand gemotiveerde en gekwalificeerde kandidaten. Ruim 70% van onze uitzendkrachten vindt via Uitzendbureau een vaste baan. Uitzendbureau is in 1999 opgericht in Stad en sinds 2002 zijn wij ook actief vanuit onze vestiging in Stad. Ons team van professionals heeft een bewezen trackrecord in arbeidsbemiddeling of andere commerciële dienstverlening. Wij onderscheiden ons door te zoeken naar kandidaten die de grootste toegevoegde waarde bieden. Hiertoe streven wij naar een open en heldere communicatie met onze klanten. Betrokkenheid, resultaatgerichtheid gecombineerd met een persoonlijke aanpak zijn dé kenmerken van onze werkwijze. Door klein te blijven proberen wij deze kwaliteiten te waarborgen. Hoe gaan wij te werk? Optimale knowhow van uw organisatie is van groot belang. Wij houden daarbij vooral rekening met de specifieke dynamiek en cultuur van uw organisatie en de markt waarbinnen u opereert. Wij starten met een uitgebreid intake-gesprek om ons een goed beeld te vormen van uw organisatie. Daarna richten wij ons op de vacature. Met behulp van een uitgebreide functieomschrijving en profiel van de gewenste kandidaat gaan wij op zoek. Wervingsmethoden die wij hierbij inzetten zijn het raadplegen van ons kandidatenbestand, het plaatsen van (raam)advertenties en in sommige gevallen directe benadering van potentiële kandidaten. Op basis van hun trackrecord, een uitgebreid intake-gesprek en referentie onderzoek selecteren wij onze kandidaten.

wij / we / ons / onze voorkomt vs. u / uw Meeslepend U-tekst Een uitzendbureau klaagde er over haar brochure niet goed liep. Tel het aantal keren dat: wij / we / ons / onze voorkomt vs. u / uw Score: …. ….

Meeslepend Korte zinnen Fout U kunt erop rekenen dat het tijdelijke ongemak waarmee uzelf en onze andere cliënten daardoor worden geconfronteerd ruimschoots zal worden gecompenseerd door een vlottere en meer gepersonaliseerde dienstverlening die na de voltooiing van de herinrichtingswerken mogelijk zal zijn.

Meeslepend Korte zinnen Goed Na de herinrichtingswerken zullen wij u nog vlotter en persoonlijker kunnen bedienen.

Meeslepend Positief taalgebruik Negatieve formulering Onze kantoren sluiten om 17.00 uur Positieve formulering ……………………………………………………….

Meeslepend Positief taalgebruik Dubbele ontkenning Het is niet onwaarschijnlijk dat we de operatie zullen schrappen. Positieve formulering …………………………………………………………………………………………………………

Meeslepend Positief taalgebruik Dubbele ontkenning Dit betekent geenszins dat we op vele punten niet met het voorstel kunnen instemmen. Positieve formulering ………………………………………………………………………………………………………………

Meeslepend Schrijf gesproken taal Moderne woorden i.p.v. archaïsch eveneens / ook middels / met Korte woorden i.p.v. lange met betrekking tot / over aan de hand van / met Goedkope woorden i.p.v. dure interventie / tussenkomst accorderen / toestaan

Meeslepend Test: gesproken taal geenszins ……… sedert vooraleer reeds slechts heden meermaals ………

Meeslepend Test: gesproken taal momenteel ……… aangaande zijn van mening dat ten behoeve van op die wijze eveneens teneinde ………

Meeslepend Test: stadhuistaal prioriteit ……… deficit bonafide adequaat evident impressie sporadisch ………

Meeslepend Test: stadhuistaal implementatie ……… dienaangaande geenszins niettegenstaande authentiek chronisch impressie ………

Meeslepend Krachtige titels hebben te maken met Eigenbelang Nieuwswaarde Nieuwsgierigheid (in combinatie met één van de vorige)

Meeslepend Onpersoonlijk Persoonlijk Wij geven in maart een aantrekkelijke korting op onze reizen naar New York. Persoonlijk ……………………………………………………………………………………………………

Meeslepend Krachtige titels hebben te maken met Eigenbelang Nieuwswaarde Nieuwsgierigheid (in combinatie met één van de vorige)

Vergelijk zelf “ Vergelijk zelf ” Meeslepend Aanhalingstekens geven een titel aantrekkingskracht Vergelijk zelf “ Vergelijk zelf ”

Meeslepende titels Gratis aanbod Gratis voor u Gratis tips om geld te besparen Tien dagen gratis op proef Gratis advies Gratis prijsofferte

Meeslepende titels Nieuws Pas aangekomen Pas verschenen Belangrijke ontwikkeling De laatste ontdekkingen De eerste… Eindelijk…

Meeslepende titels Hoe? Hoe kan u… vermijden? Hoe begint u…? Hoe wordt u…? Hoe geniet u…?

Meeslepende titels Informatie 7 manieren om… Interessante tips om… De waarheid over… Een goede raad voor… Wat u moet weten over… Fouten die u kan vermijden…

Meeslepende titels Vertrouwen wekken Doe zelf de test Bewezen Meer dan X verkocht

Meeslepende teksten Gebruik een ondertitel tussen de kopregel en de body-copy D Begin de body-copy met een “ rop cap” Maak uw eerste paragraaf kort (max 10 woorden) Na 4 tot 6 cm tekst kan u best een tussentitel invoegen Gebruik geregeld een tussentitel in vragende vorm

Meeslepende teksten Zet uw tekst in kolommen, vergelijk met de kolombreedte van een krant Maak uw tekst niet kleiner dan 9-punten Doorbreek monotomie van lange tekst door paragrafen schuin of vet te zetten Voeg af en toe een illustratie in uw tekst Laat een witregel tussen uw paragrafen

Mobiliserend Actie-gerichte taal snel, doe, ga, kom, bel, surf… Vervaldatum? reageer voor… Adres? Webadres / e-mailadres? Kortingsbon? Antwoordcoupon?

Mobiliserend Antwoordcoupon? Plaats in de advertentie Formaat en grootte Titel Stippellijn Retouradres in de coupon

is een ladder die je niet kunt beklimmen met je handen in je zakken! Succes… is een ladder die je niet kunt beklimmen met je handen in je zakken!