De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Onthaalmanagement Administratief vastgoedbediende

Verwante presentaties


Presentatie over: "Onthaalmanagement Administratief vastgoedbediende"— Transcript van de presentatie:

1 Onthaalmanagement Administratief vastgoedbediende
Wim Lecluyse Wim Lecluyse - Publiciteit

2 Manager van een ……………………………….
…………………………….. 1. 2. Aanwezigheid Manager van een ………………………………. …. …. benoeming ………………………….. …………………..…….. zaak hoofdzetel: …………………………. kapitaal: …………………………….

3 …… …… …………… …………… …………… …………… ……………… ………………

4 Drie kikkers ‘Aan de oever van de sloot zitten drie kikkers.
De middelste kikker besluit om in het water te springen.’ Hoeveel kikkers zitten er nu nog op de kant?

5 Prestatieformule Profiel van een ideale verkoper?
Lijst met persoonlijke eigenschappen: 1. ……………………………………… 2. ……………………………………… 3. ……………………………………… 4. ……………………………………… 5. ……………………………………… 6. ……………………………………… 7. ……………………………………… 8. ……………………………………… 9. ……………………………………… 10. ……………………………………… Wim Lecluyse - Deel 3

6 Prestatieformule

7 Prestatieformule ………….. klanten …….…………. …….……. klanten

8 Prestatieformule T E A M ………… ………… ………… …………

9 Verkooptechnieken L G K

10 Verkooptechnieken Ons bedrijf Concurrent 1 2 +

11 Verkooptechnieken 1 2 Prijs Argument Argument Prijs

12 Verkooptechnieken V L O A C Behoeften Wensen Argument Argument Prijs

13 Verkooptechnieken GSM € 80

14 Prestatieformule Kenmerken van natuurlijke aanleg Extravertie:
……………………………… Sociale intelligentie: ……………………………… Verbale kwaliteiten: ……………………………… Fysionomie: ……………………………… Nieuwsgierigheid: ……………………………… Dynamisme: ……………………………… Durf: ……………………………… Humor: ……………………………… Diplomatie: ………………………………

15 Prestatieformule …………………… ……………………

16 De zeven basisemoties Boosheid Verdriet Minachting Angst Verrassing
1 7 2 Boosheid Verdriet Minachting Angst Verrassing Blijdschap Walging 6 3 5 4 De zeven basisemoties

17 Prestatieformule Een pessimist: Een optimist:
ziet in elke mogelijkheid een …………………… Een optimist: ziet in elke moeilijkheid een ……………………

18 Prestatieformule Eerlijk ? Klant: in voorlichting en in advies
“U moet altijd de waarheid vertellen, maar u hoeft niet altijd de waarheid te zeggen.” in afspraken “Afspraak is afspraak.” “Eerlijk duurt het langst.”

19 Prestatieformule ‘Veel mislukkingen zijn het gevolg van het feit dat men niet besefte hoe dicht men bij het succes was, toen men het opgaf.’ Thomas Edison

20 ‘Jij en ik hebben iets 2.400 keer geprobeerd voor we het konden. Wat?
Prestatieformule ‘Jij en ik hebben iets keer geprobeerd voor we het konden. Wat? ………………… ………………………………………

21 Streefdoel van elk bedrijf
…………… …………… …………… ………. = ……… x ……. - ……….. ………. …………. …………. …………… Wim Lecluyse - Publiciteit

22 Namen van de klant Advocaat …………………………………… Leraar ……………………………………
Hotelier …………………………………… Taxichauffeur …………………………………… Dokter …………………………………… NMBS …………………………………… Artiest …………………………………… Beursbedrijf …………………………………… Professor …………………………………… Zanger …………………………………… Wim Lecluyse - Publiciteit

23 De huidige salescontext
WINST Belastingen Leven Investeren Twee oplossingen 1. 2. ………………………………. ……………………………….

24 De huidige salescontext
Meer verkopen? ……………… klanten HOE ? ……………… klanten ………………………

25 ? Concurrentie Marketing keuze KLANT V………… A…………… Marketing…..….
…………………... Marketing V………… A…………… Marketing…..….

26 ……………………. CEO General Electric
“Wie niet denkt in de geest van de klant, denkt helemaal niet!” “Het bedrijf kan u geen baangarantie geven. Dat kan alleen …………. …………… ……………………. CEO General Electric

27 ‘Het opsporen en bevredigen van behoeften’
Marketing ‘De kern van marketing is de klanten……………’ ‘Het opsporen en bevredigen van behoeften’ ‘Zoekt een …………………………….’

28 Grondlegger van de marketing
Philip …………… Zoek naar de beste manieren om uw klant ervan te overtuigen dat uw product het best zijn behoeften kan bevredigen.

29 Wat is marketing? P…………….. P………….. P………….. P……………. P……………… P………………..

30 Marketingmix Product Plaats Prijs Promotie Productontwikkeling
Productverscheidenheid Kwaliteit Vormgeving Eigenschappen Merknaam Verpakking Afmetingen Service Garantie Retourmogelijkheden Distributiekanaal Gebiedsdekking Assortiment Locaties Voorraad Vervoer Vraagprijs Kortingen Bonussen Betalingstermijn Krediet Reclame Publiciteit Sales promotion Persoonlijke verkoop

31 PROMOTIE Instrumenten Product Plaats Prijs Promotie Marketing ……………
B………………. I………………... O………………. ………….. 1. Reclame (aandacht ………..) 2. Publiciteit (aandacht ………..) 3. Sales promotions 4. Persoonlijke verkoop

32 PROMOTIE Instrumenten Reclame: …………………. / …………………… ………………….
…………………………………. …………………. / …………………… …………………. Folders / brochures Afficheren Website / ………………… Radio / TV Gouden Gids

33 Advertorial of …………………….
Een advertentie in de vorm van een redactioneel artikel. Qua tekst en opmaak ziet het er uit als een gewoon persartikel. Bevat veel tekst en weinig plaatjes. Moet te herkennen zijn als niet behorend tot de redactionele pagina’s van de krant waarin deze verschijnt.

34 PROMOTIE Zoekmachines SEM (Search Engine Marketing) SEO
(Search Engine Optimization) ……………….. SEA (Search Engine Advertising) ………………..

35 PROMOTIE Reclamesynergie Advertentie Direct mail Website Nieuwsbrief
(……………………..) Direct mail (……………………..) Website (inschrijven op …………………..) Nieuwsbrief (coupon voor …….………………) Winkel (toestemming om op de hoogte te houden…)

36 “Ik weet dat de helft van al het reclamegeld dat ik uitgeef, weggegooid geld is Ik weet alleen niet ……………………...” John Wanamaker “Stoppen met reclame maken om geld te besparen, is even dom als je ………..… stilzetten om tijd te besparen.”

37

38 Firma van kopieermachines ………………………………………………………………
Kiezen Geld besparen, u hebt het zelf in de hand Druk zelf uw geld ……………………………… …………………… ………………………………………………………………

39 Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (…….)
………………………….

40 “Elke advertentie moet in overeenstemming zijn met de basisprincipes voor de afbeelding van de mens.” Beelden mogen: niet ………………….. zijn, niet …………. zijn met de menselijke waardigheid geen ……………………………... van één persoon over een andere.”

41 Wat is goede reclame? De smaken verschillen.
De enige smaak die echt telt is die van ……………… De interpretaties verschillen. Aantrekkelijke reclame is niet enkel knap, opvallend… Maar moet ook klanten “aan-TREKKEN” om: te ………… te …………………… te …………….

42 Zo haalt u meer uit deze cursus
Gebruik uw hersenen: TEST Uw fitness-score: ……

43 Zo haalt u meer uit deze cursus
Dr. Roger …………… (°1913, +1994) Amerikaans neuropsycholoog Nobelprijswinnaar Geneeskunde 1981 ‘………….…………’ onderzoek

44 Zo haalt u meer uit deze cursus
……… ……… L R ……… ……… …………… …………… …………

45 Hiërarchie van de beelden
…………… (………………………….) …………… ………………. Wim Lecluyse - Publiciteit

46 ................ ………….. Tijdelijk Korting Koopje Verbeterd Uniek
Geniet nu Exclusief Bijzonder Win nu

47 De aantrekkingskracht van vlakken
………….. ………….. ………

48 De evolutie van onze hersenen
Piet Vroon (1939 – 1998) Hoogleraar psychologie ……………………………… Amerikaanse neuroloog ………………………

49 De evolutie van onze hersenen
intellect ……………. neocortex ………… jaar hersenen van het zoogdier intuïtie …………….. …………… jaar hersenen van het reptiel …………… …………… jaar

50 De evolutie van onze hersenen
Neocortex (………….) menselijke handigheid taalgebruik, planning, denken Zoogdierenbrein (………….…..) jaloezie, liefde, angst, zorg mimiek, blozen Reptielenbrein (………..………..) gehoor- en gezichtsvermogen bloedsomloop en ademhaling gebruik van handen

51 Finished files are the result of many
years of scientific research combined with the experience of many years

52 Breek uit uw routine

53 U . U S . U S S . E T D . Breek uit uw routine Test 1 Test 2
Teken een … U . U S . U S S . E T D .

54 De trappen van uw reclame-succes
………. …….….. ………. ………. ……………

55 De fundamenten 2. Weet wat u wil! Geloof in uw talenten!
Zeg niet: “ik kan het niet” Zeg wel: “ik kan het ……… niet” 2. Weet wat u wil! Vandaag over 10 jaar wil ik …………… 3. Geef uw zaak een eigen …………………… 4. Hou vol!

56 Wat is adverteren? Adverteren is het plaatsen van een …………….. …………………. in een gedrukte publicatie. ………………………. Met een advertentie communiceert u ………………… en ……………..….... ; u vertelt de lezer ……….. hij uw product moet kopen en ………. uw bedrijf gevestigd is.

57 Waarom adverteren? Bekendheid creëren 2. Voorkeur aankweken
Een basisdoelstelling: “………………………………..” Bekendheid is geen garantie voor succes 2. Voorkeur aankweken Leg nadruk op elementen die u ………………………… Wat vindt uw doelgroep echt belangrijk? 3. Directe actie U wilt dat uw doelgroep iets doet: ……………………………….. Uw reclame betaalt in feite zichzelf

58 Hoe aanzetten tot actie?
De tekst roep op tot actie ……………………………………………………………… 2. Gebruik maken van hulpmiddelen ………………………………….. ……………………..

59 Uw imago Geef uw zaak een eigen ……………. Geef uw zaak een eigen …………..…
uw persoonlijke naam? een fictieve naam? …………………. Geef uw zaak een eigen …………..… uw gezicht? een ………. Geef uw zaak een eigen ………………….… Geef uw zaak een eigen ………….…

60 Uw imago ……….… …………….

61 Verschillen tussen kleuren
• Blauw Zakelijkheid en kwaliteit. Dwingt respect af en signaleert autoriteit. Zorgt voor extra vertrouwen in de capaciteiten van uw bedrijf. • Geel Voorzichtigheid, nieuwheid, tijdelijkheid en warmte. Geassocieerd met snelheid, mensen gaan onbewust sneller lezen, sneller winkelbezoek). Gebruiken als u een low budget-imago wenst uit te stralen. • Groen Zekerheid, eenheid met de natuur, straalt rust uit. Als u stabiliteit wenst uit te stralen en/of als u een milieuvriendelijk imago wilt uitstralen.

62 Slagzin Synoniemen Vlaanderen Nederland VS Groot-Brittannië Frankrijk
Duitsland ……………………………….. pay-off, payoff tag line, tagline, tag end line, endline, strapline signature claim

63 Slagzin Wat is een slagzin?
Een kort en krachtig zinnetje dat uw logo perfect aanvult. Uw doelgroep krijgt daarmee een goed beeld van uw bedrijf. Bevat de ‘famous last words’ van uw communicatie (het is de handtekening van uw bedrijf). Zoals de jingle van een radiospot zorgt een slagzin ervoor dat uw bedrijf zich in het hoofd van de doelgroep nestelt. Een goede slagzin legt de link naar uw onderneming, zelfs wanneer hij los van het logo verschijnt.

64 Slagzin Tips voor een goede slagzin?
Zet nooit meer dan één idee in uw slagzin. Kort en goed. Gebruik slechts een paar - liefst korte - woordjes. Uw slagzin vergezelt altijd en overal uw logo. Bevat steeds uw USP (unique selling proposition). Kies een slagzin die zegt wat u doet (zichzelf samenvatten). Hanteer het woordgebruik van uw doelgroep

65 Slagzin Voorbeelden Paraat. Altijd, overal: You can: Stad aan de zee:
Connecting People: Er is geen betere:

66 Slagzin Voorbeelden Just do it: Never underestimate the power:
Voorsprong door techniek: Mannen weten waarom: Let’s make things better:

67 Slagzin Voorbeelden Want ik ben het waard: Stop een tijger in je tank:
Ieder zijn één: Samen sterk in werk: We hebben het voor u:

68 Slagzin Voorbeelden The Best a Man Can Get :
Altijd samen, nooit alleen: Belooft het u: Better sex: Geeft je vleugels:

69 Gebruik van kleuren Hebben invloed op hoe we de omgeving waarnemen
Roepen bepaalde betekenis en associatie op: Warme en aangename kleuren = ……………………..gedrag Koude en onaangename kleuren = …………………..gedrag Versnellen en bevorderen de communicatie Beperken mogelijke fouten

70 De treden van de trap van trouw
Promotor Trouwe klant Vanaf 1e …………. Vanaf 1e ………….. ………….. Klant Koper Prospect Suspect Adres …………..

71 Wie wilt u bereiken ? ……………. Promotors Trouwe klanten …………….. Klanten
Prospecten …………… ……………..

72 Wie wilt u bereiken ? Advertenties vaak de laagste ‘……………………………’
als u veel mensen …………………… wil bereiken vaak de laagste ‘……………………………’ belangrijker is het ‘genereren van prospecten’ maak uw advertentie ………………… door het inbouwen van middelen die respons genereren kortingsbon antwoordcoupon website / adres

73 Wie wilt u bereiken ? Advertenties
welke kranten of magazines leest uw doelgroep? u verkoopt producten voor modeltreinen… nationale krant / bereik: lezers prijs: € 5.000 kost per contact: ……….. vaktijdschrift modelbouw / bereik: 500 lezers prijs: € 2.500 kost per contact: …………

74 “The proof of the pudding is in ………………..…….”
Wie wilt u bereiken ? Advertenties “The proof of the pudding is in ………………..…….” uw concurrenten: in welke media adverteren ze? uw klanten: …………………………………………..

75 Wie wilt u bereiken ? Direct mail “Ze brengen niet op en zijn …………...”
Mailings worden vaak verguisd: “Ze brengen niet op en zijn …………...” Mailings worden vaak verkeerd gebruikt als massamedium als …………………. medium een korte gerichte boodschap voor een nauwkeurig afgelijnde doelgroep die u persoonlijk aanspreekt en tot actie aanmaant

76 Uw echte kapitaal = uw klanten
Investeer in uw klanten 1 klant = ………. Het is 5 tot 10 keer goedkoper om een ……………… klant te behouden, dan om een nieuwe klant te maken Breng uw klanten in kaart Extra korting ? Extra waarborg ? Extra informatie ?

77 Klant = BTW (Bron van …………………….………)
22,00 … X 22,00 = ,00 Verjaardag - St. Niklaas … X 22,00 = ,00 10 jaar speelgoed … X 22,00 = ,00 twee grootouders … X 22,00 = ,00 een vriendin …. X 22,00 = …………

78 De hond van ……….. ……………….. en …………… zijn belangrijk
De ideale frequentie hangt af van o.a. De ……………….. De ……………………

79 A I D A De opera van Verdi ………..…… = …………….. = opvallen
………..…… = …………….. = opvallen Giuseppe Verdi ( ) what’s in it for me ? dat zou ik eigenlijk ook wel willen ! ik doe het !

80 Reclame moet opvallen Opvallen is een noodzakelijke, maar geen ………………… voorwaarde Let op de ……... - reclame (…………………………………………………....) Reclame moet opvallen bij je doelpubliek… door hen te prikkelen met iets dat hen interesseert

81 Reclame moet kort zijn Hangt af van uw doelstelling:
Kort = als u bekendheid / herinnering nastreeft Lang(er) = als u ook een ………………………. Inhoud is véél belangrijker dan lengte Zolang het uw doelgroep interesseert

82 ……………………………………......

83 Advertentie volgens …………………
Het beeld neemt ongeveer ….. van de pagina in beslag Onder het beeld de …….. met de eerste letter in kapitaal ……………………… De titel tussen ……………………… De ondertitel trekt de lezer verder in de advertentie De tekst staat ……………………… De eerste letter ………………………

84 Korte …………… (max. 15 tot 20 woorden)
Korte …………….. (max. 3 lettergrepen) Korte ………………… (max. 3 tot 5 zinnen) ……………………… tussen tekstblokken Tussen tekstblokken kleine foto’s ……………………….. Afsluiten met ……………………… Naam en logo …………………………


Download ppt "Onthaalmanagement Administratief vastgoedbediende"

Verwante presentaties


Ads door Google