Kameroperahuis Atlas Advies

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regie in Eigen hand Hans van der Knijff 15 mei 2013.
Advertisements

Topsport in Limburg Who cares?. Maatschappelijke context  1. Mondiaal  A. Recessie.  B. Oorlogsdreiging  C. Arm/rijk  D. Milieu  Nationaal  A.
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Menno Karres Lead Auditor
Evaluatie van mentorprojecten
Ondernemen in de praktijk
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Kandinsky College Malderburchtstraat
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Laat Nederland van zijn beste kant zien! Workshop Fondsenwerving 21 oktober 2008 Freek Mekking & Eylem Tanir Projectadviseurs Diversiteit Oranje Fonds.
Informatiebijeenkomst Zorgzwaartebekostiging 29 november 2006 Dia 1 Sinds januari 2005 maakt VraagRaak onderdeel uit van het WOI.
Maatschappelijk Aanbesteden
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
1 Beleidsaanbevelingen SP2SP symposium 8 maart 2010.
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
Dmv de startersregeling wil de gemeente Almere de bereikbaarheid van koopwoningen vergroten voor met name de starters op de woningmarkt in Almere. In de.
Samen werken aan duurzame productketens Dromen, durven en doen…
Werkgeversservicepunt
Oog voor het verschil Een op diversiteitgericht HRM-beleid dient het individu centraal te stellen. Paul breman, lobke smeels en maartje kleijn DIVERSITEIT.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Subsidie! Advieskans of vak apart?
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
Workshop Fondsen werven
De Subsidie Informatie Groep
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Economische samenwerking in een topregio Even voorstellen… Wat willen we bereiken? Hoe werken we samen? Stellingen.
De culturele werkplaats voor jongeren van cc de ploter en jeugddienst ternat.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Presentatie ZZP-Club Huizen 13 maart 2015 Rabobank Noord Gooiland.
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
WELKOM Ouders 4 HAVO & 4 Atheneum.. Studiekeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn interesses?
Alle lijntje bij elkaar…?
WELKOM Ouders / Verzorgers leerlingen 4HTL.. Vervolgstudiekeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
H7 Organiseren.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
WELKOM Ouders 3 HAVO & 3 Atheneum.. Profielkeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn interesses?
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
Subsidie Sociale innovatie en vitale bedrijven VAPRO Subsidieadvies.
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Plaatsbepaling in de gemeenschap
Vereniging Kleine Kernen Limburg Kristel Ashra, projectadviseur
Miranda Goudsblom Adviseur Projectfinanciering
Miranda Goudsblom Adviseur Projectfinanciering
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Start to Buurtsport David Nassen - directeur ISB
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

Kameroperahuis Atlas Advies ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Lobbyen en subsidies

Kameroperahuis: Annemarie Reitsma Atlas Advies: Louis Oosterik ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Even voorstellen Kameroperahuis: Annemarie Reitsma Atlas Advies: Louis Oosterik

Dienstverlening Atlas Advies ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Dienstverlening Atlas Advies 15 medewerkers (12 adviseurs) Vestiging in Almelo Landelijke dekking INK-managementmodel ISO 9001:2008 gecertificeerd Dienstverlening: Beleidsadvies Subsidiebegeleiding Projectmanagement

‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Kameroperahuis Werkplaats voor jonge operamakers (regisseurs, componisten, vormgevers) Productiehuis voor gevorderde operamakers: artistieke en zakelijke begeleiding op maat. Impresariaat voorstellingen uit het productiehuis, worden tezamen met interessante andere producties uit binnen- en buitenland verkocht aan theaters. Platform een plek waar makers samenkomen, initiatieven en mensen aan elkaar gekoppeld worden, kennis uitgewisseld wordt.

‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Beginsituatie Wie heeft er wel eens subsidie aangevraagd? Wat zijn uw ervaringen? Wie wil er subsidie aanvragen? Waarom wilt u subsidie aanvragen? Wat heeft lobbyen te maken met subsidie? 5

Noodzaak voor subsidie ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Noodzaak voor subsidie Wat zijn uw redenen om subsidie aan te vragen? Subsidie is middel en geen doel! Voor niets gaat de zon op 6

‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Subsidiedoelen U krijgt subsidie om iets sneller of beter te doen voor andere doelgroepen met een specifiek beoogd maatschappelijk, sociaal en/of economisch effect. 7

Subsidiedoelen Innovatie. ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Subsidiedoelen Innovatie. Duurzaamheid(milieubewust en energiebesparend) Internationalisering Bevordering integratie Bevordering cultuur…… Scholing en werkgelegenheid Creativiteit????? 8

Kameroperahuis als case ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Kameroperahuis als case Ontstaansgeschiedenis Subsidie- en lobbytraject Voortgang

Vereisten Ken je eigen organisatie: wie ben je, waar sta je voor? ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Vereisten Ken je eigen organisatie: wie ben je, waar sta je voor? Visie: wat wil je bereiken, waarom en hoe? Wat weet je van de subsidieverstrekker? Ga in gesprek! Wees zorgvuldig Heb een lange adem!

Valkuilen Onvoldoende uitgewerkt plan ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Valkuilen Onvoldoende uitgewerkt plan Goed onderbouwde begroting en financiering Te laat aanvragen Schieten met hagel Termijnen laten verlopen Onvoldoende verdiepen in de subsidieverstrekker Geld als doel Vooraf je kansen niet goed inschatten Geen continuïteit 11

‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Houd rekening met Voorwaarden & tegenprestaties subsidieregeling (kan en wil je hier aan voldoen?) Deadlines Behandeltermijnen Tussentijdse evaluaties en rapportages

Tips Zorg voor een goede projectadministratie ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Tips Zorg voor een goede projectadministratie Houden aan mijlpalen en prestaties Verplaats je in de rol van subsidieverstrekker Communicatieplan(ning) Prestatiesubsidie of inspanningsverplichting Helderheid vooraf Wijzigingen/afspraken vastleggen Het venijn zit in de staart! Eindrapportage en -evaluatie 13

Afsluiting Ja, er is geld te verdienen met creativiteit! ‘Hoe verdien je geld met creativiteit’ Afsluiting Ja, er is geld te verdienen met creativiteit! Er zijn subsidies en fondsen voor goede projecten (en uitvoerders!) Lobbyen is essentieel om een aanvraag beschikt te krijgen! Bezint eer ge begint! 14