Geld verdienen met trends

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Workshop 3 deel 1: Marketing
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Geld verdienen met trends
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Workshop OGW in de klas..
Ho 6: Motivatie.
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Geld verdienen met trends
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren Blok 1
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
College 3 Consumentengedrag
MANTELZORGGESPREK.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
De eerste mensen § 1.1 & 1.2.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Opdrachten en eindopdracht
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Bijeenkomst September 2015
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Reken je (niet) rijk.
Workshop Duurzaamheid
Marktsegmentatie en positionering
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Presentatie en marketing
Gedragsproblemen en stoornissen
Verkoopt en handelt verkoop af
E health, Domotica en E-learning
Les 3: regels en afspraken met de klas
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

Geld verdienen met trends Les 2

Les 2 Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2. Trends gevonden? Google? 3. Opdracht A 4. Uitwisselen Groepen vormen

Opdracht A I. Stel voor jezelf vast welke twee trendfactoren jij het meest interessant vindt voor de nabije toekomst en waarom dat zo is. II. Breng deze twee factoren bij elkaar. Wat kan er gebeuren op dit snijvlak? Wat voor trend zou dat kunnen opleveren ? III. Werk punt II verder uit naar de drie trendniveaus. IV. Voor welke doelgroepen is deze ontwikkeling interessant ?

Wat te doen? Uitwisselen info Economie, Politiek, Ecologie, Sociologie, Demografie, Techniek In groepjes bij elkaar met zelfde trendfactor. - Specialist worden in deze trendfactor. I bespreken. Leg uit waarom je deze hebt gekozen? Leg uit aan je groepsgenoten wat deze trendfactor volgens jou betekent. Voorbeelden geven van trends op trendniveaus.

Werkvorm Economie, Politiek, Ecologie, Sociologie, Demografie, Techniek Micro Maxi Mega Wissel. Samen 3 andere trendfactoren groepjes vormen. Leg jouw trendfactor uit. (4x) Brainstorm over alle combinaties en mogelijke uitkomsten. Kies er 2 favorieten uit Bespreek wat er zou kunnen gebeuren op het snijvlak in combinatie met andere trendfactoren. Op trendniveaus.

Samenwerken De mensen die samenwerken móéten de gemaakte afspraken nakomen! Hebben jullie elkaars gegevens? Je mag 1 les missen, Er is namelijk voor de lessen een aanwezigheidsplicht.

Trends Citaat van de site van BCC “Krantenartikelen en documentaires zoals ‘An Inconvenient Truth’ van Al Gore maken de gevolgen van ons energieverbruik en de daarmee gepaard gaande opwarming van de aarde steeds duidelijker. BCC neemt dit probleem zeer serieus en wil een steentje bijdragen aan de oplossing.”

Voorbeelden Economie Economische crisis Demografie vergrijzing Fitbit 2 Griep Withings Sociologie Durex Victor en Rolf The Cut Lidewij Lidewij edelkoort 2 Politiek Al Gore Kilometerheffing Trains vs planes Technologie Nanobots Transport Ecologie Energie Brandstof Opwarming van de aarde

Les 2 Presentaties groepjes. 2 Trendfactoren 3 Trendniveaus Feedback Is dit een goed uitgangspunt? Is het basaal genoeg of heb je stappen overgeslagen? *Groepen? Iedereen telefoonnummers en mobiele nummers?

Onderzoek doen Factoren en niveaus Trendfactoren: Economie Demografie Technologie Politiek Cultuur en sociologie Ecologie Trendniveaus: Micro-trends, marktniveau (product) Maxi-trends, consumentenniveau • Mega-trends, maatschappelijk niveau (normen en waarden)

Voorbeeld Economisch + politiek: mobiliteit is toegenomen Demografisch + sociaal cultureel: globalisering Technologie + cultureel (Japanse fascinatie): -> kleine producten

Aan het werk Verder in jouw groepje: Kies een trend (op maatschappelijk niveau en op consumentenniveau) en kies een behoefte, geef een korte toelichting Kies een doelgroep Definieer de gekozen doelgroep met behulp van demografische, geografisch, psychografische en gedragscriteria. Ga ook in op de aspecten meetbaarheid, omvang, bereikbaarheid en haalbaarheid

Doelgroep segmenteren op behoefte Waarom? – Bioscoop film-industrie of ‘ontspanning en recreatieve vrijetijdsbesteding’. Houd er rekening mee dat niet elke potentiële afnemer met een behoefte ook afneemt. Marktpotentieel (effectieve vraag + potentiële vraag)

Ga in op deze aspecten • Meetbaarheid van segment – Kenmerken doelgroep herkennen en meten • Omvang segment – Koopkracht Bereikbaarheid segment – Promotiecampagnes • Haalbaarheid – Voldoende middelen om segment te bewerken (kapitaal + geld)

Huiswerk Werk de gekozen trend, behoefte en doelgroep uit Stuur deze uitwerking uiterlijk maandag a.s. naar D.L.Hefter@hro.nl Kijk voor de criteria naar Bijlage 2