Netwerk rekenen april 2012
starter 36 x 25 = 35,7 : 7 = 20 % van 7,50 = 156 – (60 + 26) = 10889 + 9221 = 22 x 7 x 5 = 30 300 : 6 =
Programma Toets 2F/3F Plan van aanpak. Aanpak rekenstrategieën.
Toets pilot 2F, 3F 2F, 3F bevindingen? Resultaten? Wat doe je daar mee? Laatste pilot volgende schooljaar, extra herkansing
Je eigen plan VMBO 3 HAVO 4 VWO 5 Tops, tips geven aan elkaar Beschrijven op flap, Beschrijven op flap, ophangen bespreken in groepen.
Afspraken rond strategieën Cruciale onderwerpen afspraken maken. Afdeling, plan, team? Rekenen in andere vakken. Plan van andere school Plan van aanpak van andere school, Saskia???? Eventueel scan erbij.
Handelingsmodel Formele relaties en bewerkingen (formule) Mentaal handelen communiceren Verwoorden laten zien Formele relaties en bewerkingen (formule) Voorstellen – schematisch (model van...) Voorstellen – concreet (afbeelding van...) Werkelijkheidssituaties doen - ervaren - zien gebeuren
Taak van de leerling reflectie aanpak uitvoering ‘context’ bewerking oplossing aanpak reflectie uitvoering Waar gaat dit over? Hoe ziet het er uit? Wat ben ik nu te weten gekomen? Deed ik dit efficiënt? identificatie horizontaal mathematiseren leer moment Hoe pak ik dit aan? planning verticaal mathematiseren rekenvaardigheid Hoe reken ik dit (sneller/korter/handiger) uit?
P.vanwijk@aps.nl 06-25051630