Netwerkdag BWO Toets eigen vaardigheid binnen de leergang
HAN – Nijmegen Gestart zonder toetsing eigen vaardigheid Dit beviel uiteindelijk niet vanuit verschuiven affiniteit met bewegen van instromers Nu ‘starttoets’ blok 1 Zwaaien, wendspringen, hoogspringen, trefspel, doelspel Blok 3 afsluitende toets handstandoverslag, zwaaien, tipsalto, rolsprong, trefspel en doelspel (meer complex dan bij start ) – niveau 2 behalen ( zie minimumeisen document 2003), anders extra opdracht
Avans Hogescholen - Breda 2 e jaar initieel: Intake eigen vaardigheid en advies (positief – twijfel – niet doen)
Hogeschool Leiden Per blok 20 bewegingsvaardigheden Moeten ze behalen – wordt afgetekend Verdeeld over 6 uur eigen vaardigheid Motivatie: - Zelf voorbeelden kunnen geven - Ervaren wat er gebeurt als je het niet kan
Hogeschool Heerlen Eigen vaardigheidstoets in elk blok Hele serie vaardigheden 6 willekeurige worden getoetst 5 van de 6 moeten gehaald worden, anders bewegingsactiviteit bewijzen in de praktijk
discussiepunten Wel of niet toetsen? En hoe? Aanscherpen van de eisen in het landelijke toetskader? Instroomeisen?! Selectie aan de poort?