Monniken met gelijke kappen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sociaal infopunt- sociaal huis •Elke gemeente/stad is verplicht om een sociaal huis uit te bouwen Decreet Lokaal Sociaal beleid.
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Op de kaart Het Amsterdamse complement van Google Ad van der Meer Unitmanager Geo-informatie, DPG.
“Digitaal delen is het nieuwe hebben” 9 vragen over de toekomst van overheidsinformatie ICTU Café 11 februari 2014.
Project Vreemdelingentitels met biometrie 2 en 4 juli 2013.
Workshop Digitale Aanvraag van een Stedenbouwkundige Vergunning
Samen leren werken in de cloud
DIGI-PLU Procesgericht digitaliseren en elektronische overheid
Presentatie van het online groeidocument
Handleiding GSM-deurbel
Ontsluiting Veldnamenarchief
met vallen en opstaan naar een mid-office
Zaakgericht werken in samenhang
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Adobe formulieren : stand van zaken.
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Functioneel Ontwerp.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Erik Weytjens CEO - Certipost
Ontwikkelingen van het onderwijsnummer
ROSA versie 3 De bovensectorale referentie architectuur voor en van het onderwijs.
Overdracht Patiënt (v 1.0)
WebHIS Call Manager 3.5.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
1 Conferentie Archieven In het kader van de ontmanteling Land en Eilandgebieden augustus 2007 Plaza Hotel Bonaire ARCHIVO, NOS MEMORIA Mw. M.L..
Enterprise Document Management Fase
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
Digitaal mei 2014.
1 Stand van zaken. Werkgeversaanpak 2 Vanuit 1 loket: Ontzorgen en kwalitatieve dienstverlening aanbieden op diverse gebieden vanuit het concern. Dienstverlening.
{ Workshop 1 Verantwoordelijkheden, procedures, openbaarheid Peter Horsman.
Digitaal samenwerken Jurgen Pijpker: Voorzitter VVMA.
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
Doelen, doelgroepen en dienstverlening Een kijkje in de keuken van het gebruikersonderzoek Thea van der Geest, Nalini Kotamraju Jurjen Jansen, Joyce Karreman,
De toekomst van EDISON Informat, EDISON en Internet 27 april 1999 Freddy Deprez.
We gaan beginnen! Update stand van zaken BSN in de zorg en landelijk EPD Ineke Ruiter Programma Invoering EMD/WDH en BSN Bijeenkomst OIZ > 14 april 2008.
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
G. Hublau Mijn Dossier en toegang tot de certificaten voor de burgers 21 oktober 2015.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
De Bouwplaats-ID, een goed idee?
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
D E M O N S T R A T I E E D U C A T - V V O O R H E T V O O R T G E Z E T O N D E R W I J S E N R O C ' S 2.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Digitaal wedstrijdformulier Jongste jeugd Oost Nederland
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
Positionering en functionaliteit Informatiebeheer Architectuur Archief 2020 Utrecht 8 juli 2015 Adrie Spruit.
Openbaar Lichaam Bonaire
Digitale Overheid en gebruik van DigiD
Inspectielijst in Ketenregister
Katern GEMMA Mobiel.
Minder vergunningen, meer meldingen, minder rompslomp
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
De X-road Pleidooi om niet incrementeel te blijven verbeteren aan de geautomatiseerde overheid over te stappen naar een digitaal opgezette overheid.
Identificatie- en Authenticatiesafari
Introductie eID juni 2017.
Provinciaal RUP ‘stedelijke wijk Burchtdam’: is dat wel democratisch?
Transcript van de presentatie:

Monniken met gelijke kappen Hans Koenders

functioneel loket & “mijn loket” beide maken gebruik van opgeslagen gegevens, toegankelijk met functionele informatiesystemen en/of uit het “archief”

Middeleeuwse Metafoor Poortwachter Stadsomroeper Schout Griffier Monnik

Afhandeling vraagpatroon Startscherm Aanbodgerichte ontsluiting Wat wil ik? Algemene informatie Vraaggerichte ontsluiting Poortwachter Actuele stadsomroeper Statische stadsomroeper Plein Transactie-modules Wat wil ik? Griffier Schout Afhandeling vraagpatroon

Uitgangspunt (1) Standaardoplossing in kader van superpilot. Dat wil zeggen een generieke oplossing, los van het Enschedese digitale loket, inzetbaar bij andere gemeenten Eigen vormgeving voor elke gemeente (style-sheets) Verschillende mogelijkheden van identificatie: wachtwoord, USB-sleutel, GSM

Uitgangspunt (2) Het moet mogelijk zijn om in de loop der tijd meer informatie vast te leggen Het moet mogelijk zijn om vraagpatronen af te handelen, afhankelijk van al vastgelegde informatie Het moet mogelijk zijn om status-informatie uit Back-office-systemen over te halen en te raadplegen

“Mijn Loket” Dienstverlening aan de burger voor: *statusinformatie *inzage in eigen documenten *plek om eigen gegevens beveiligd op te bergen (denk aan term “digitaal kluisje”)

Functies “Mijn Loket” Basis-gegevens ingevuld in griffier Pro-actieve dienstverlening verlopen rijbewijs, paspoort buurman heeft vergunning aangevraagd Status-informatie, inzicht in correspondentie Vraagpatroon

Burger Burger moet zelf kunnen bepalen welke informatie er in zijn "mijn-loket” wordt vastgelegd Burger moet zelf kunnen bepalen welke functionaliteit er mogelijk is Burger bepaalt wie toegang heeft tot zijn “mijn-loket” zelf, baliemedewerker, telefonist(e) of derde partij)

Techniek Deeplinken moet mogelijk zijn Beveiligingeisen moeten voldoen aan landelijke eisen (PKI etc.) Betalen binnen “Mijn-Loket” moet mogelijk zijn Oplossing moet ook in de toekomst te gebruiken zijn met E-Nik en biometrische identificatie etc

Identificatie Burger Service Nummer (BSN) en pincode; sofi-koppeling Later mogelijk chipkaart (electronische handtekening; PKI) of identificatie met bv een mobiele “terminal” Toepassen biometriek

Start- scherm Poort- wachter Stads- omroeper Plein Griffier Schout Anonieme burger Niet-anonieme burger Mijn Loket Poort- wachter Stads- omroeper Plein Griffier Schout Vrager

Digitale loket DK RK RMA PRS-1 PRS-1 GBA GWS4ALL BWT PRS-1 Scanman Baz/Ole21 Digitale loket Baz/Div Mijn loket BAZ DMO DK DSOB RK RMA PRS-1 PRS-1 GBA GWS4ALL BWT PRS-1 Scanman

Monniken met gelijke Kappen Het gaat er voor het loket niet om hoe de monnik zijn werk doet. De gegevens moeten er komen en gebruikt kunnen worden in de dienstverlening