Toine nagel TU/e. ‘Marketing: In Touch’ 19 november 2012 - Eindhoven TU/e - Honors Horizon Toine Nagel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Plaatje vrienden op een bank
En…geniet je een beetje van je reis?
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Over consumenten, gedrag en marketing
Advent Week 1.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Discipelschap.
Hoe word je een ster? *.
Droge voeten en schoon water Help, er loopt een dijk door mijn tuin! 08 November 2012 Marco Maréchal (Hoofd communicatie HHSK)
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Toine nagel ‘bouwstenen’. ‘aanbieden of meedoen’ 11 januari Burgum Bouwstenen voor Sociaal Toine Nagel.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Waar ben jij heel goed in?
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Concept Development – 20 september 2010
Godsdienst.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Taalkunde Grammatica A
Gods betrokkenheid bij je vriendenkring
Echt of nep?.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Toine nagel TU/e. ‘Marketing’ 23 juli Eindhoven TU/e - Summerschool Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
Interpreteren van data
Coachen Maandag 14 juni 2006.
De Vrije Wil Gaby Mevissen, Anouk Wassenbergh, Esmée Dohmen en Lena van Iterson.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Een onverwacht feest Les 2
Media en de massa.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ster van Succes.
Samen sterk in verandering
Godsdienst 1.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Preek Jakobus 2:
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Wanneer was de Slavernij?
Spreekbeurt hockey IRIS.
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Om soms eens dieper over na te denken
Aanvaarding en tolerantie
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Wat heeft een eenzaam en bang schaap nodig?. Zoek je ook naar liefde, warmte, bemoediging en bescherming? Verlang je naar een goede relatie? Is er iemand.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

toine nagel TU/e

‘Marketing: In Touch’ 19 november Eindhoven TU/e - Honors Horizon Toine Nagel

motivatie: Prikkelen Nieuw (inzicht) Toepasbaar introductie; college

introductie; stelling marketing gaat vooral over: ‘hoe breng ik mijn handel aan de man?’

introductie; stelling het vertrekpunt is veelal de dienst of het product... (daar wordt een markt bij gezocht)

organisatiefocusgroep communicatie (vooral ‘zenden’) doel: ‘overtuigen’

organisatie focusgroep communicatie (vooral ‘verbinden’) = ‘collaboration’ crowdsourcing, co- creation, burgerparticipatie Optioneel

theoretiseren

overweging theoretiseren

van automerk tot dameshygiene low interest > gevecht om ‘top of mind’ ‘wij’ reclame’s... deo bijvoorbeeld eh? Onontgonnen gebied... psychologie

reclame anticipeert, reclame fingeert... Mijn benadering: Ben écht! Transparant... kan alleen als iets écht goed is. We doen het samen, en dus hoor je er écht bij. Gewaardeerd voor wie je bent en wat je doet... Deze relatie overstijgt de gewone klant / leverancier relatie...

inlevingsvermogen psychologie

inlevingsvermogen mensen handelen eerst... en beredeneren daarná waarom Neurologie: limbisch systeem, de ‘oerhersennen’ versus ‘nieuwe hersennen’ (cortex / neocortex)

inlevingsvermogen Álle mensen handelen éérst en beredeneren daarná...

inlevingsvermogen Écht allemaal... De eigenaar zegt... Maar wat motveerde hem echt?

en jouw brein? wat zie je?

en jouw brein? wat doet jouw linker- met (of tegen) jouw rechter hersenhelft? (noem de kleuren, niét de woorden)

en jouw brein? wat doet jouw brein met jouw lichaam? (reclame, werkt dat?)

hold that thought... houd die gedachte vast terwijl we even een ander pad in slaan: ‘Belevenis Marketing’

belevenis marketing Experience Marketing; In onze economie is alles te koop. Materieel hebben we alles. Maar, immaterieel niet. We willen ervaringen, belevenissen... Experience marketing gaat uit van waardecreatie door het nauwkeurig regisseren van een beleving. Het regisseren van een verhaal dat het waard is om door te vertellen… ijshotel:

belevenis marketing

belevenis marketing in simpele producten, zoals koffie (Starbucks) en zelfs in mais schuilt een ‘experience’: (waardecreatie)

belevenis marketing Maar... een ‘belevenis’ hoeft niet altijd groots en theatraal te zijn. Een belevenis kan ook in subtiliteiten zitten: Ernest Hemingway’s beste verhaal, zo vond hij zelf, bestond uit zes woorden: for sale, baby shoes, never worn Die zes woorden maken wat los. Dat zou je ook een ‘experience’ kunnen noemen...

subtiele belevenissen

reclame hoeft niet te schreeuwen... als je de subtiliteit beheerst (aandacht gaat juíst naar hetgeen er niét is)

recap Marketing: het vertrekpunt is veelal de dienst of het product... (draai het om: zoek de behoefte) Marktonderzoek: vragen? mensen weten zelf ook niet waarom... (behoeften zitten dieper dan het gesproken woord) Promotie: ‘verkopen’...? ‘beleven’ ! (een leuke en blijvende herinnering)

werk aan de winkel; Je hebt gezien / ervaren dat het brein zijn eigenaar voor de gek kan houden... (beredeneringen, het ‘kleuren’ van informatie) Daar heb je, onder andere in onderzoeken, last van... De eerste ‘kleurende’ factor is de onderzoeker zelf... We gaan proberen die ‘kleuring’ eruit te halen... Door: Jezelf bewust te zijn & Kennis en bronnen te valideren:

werk aan de winkel; voorbeeld

werk aan de winkel; Neem een nieuwsfeit, of een stelling, en ga samen aan de slag om daar de ‘kleur’ uit te halen... Maximimaal resultaat:ontkrachting (invalid data) Minimaal resultaat:nuancering

‘In Touch’ Vragen & Discussie slides: Enjoyed the lecture? Endorse me (LinkedIn)

toine nagel tot zover

Actueel: Collaborative Marketing: (ca 5 min) Brand Positioning: (meaningfull) (7 min) Connecting People / Nokia: Heijmans die korting gaf van € op een nieuwbouwhuis Bronnen en verdieping;