De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Digital Playground Programma workshop 4 april
boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Gent, scheppende stad Gent 2020 Stadscongres VGC 25 februari 2009.
EYV 2011 in Vlaanderen voorbereiding. Stand van zaken •Europese Commissie –Voorbereiding •Eigen voorbereiding •Uitbesteding –Alliantie EYV2011 •Vlaanderen.
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Gerrie Abrahamse 18 november • Van harte welkom! • Vergadering • november 2009 Beleid verandert, verandert u mee? Inhoud presentatie: •Veranderingen.
Inspiratiepakket #DW13 Een interactieve handleiding door Rob Declerck.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Mediawijsheid.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
Mediaopvoeding.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel.
Infomomenten #digidon - #dw14. Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je.
Projectweek.
Flankerend onderwijsbeleid De beleidsprioriteiten van onderwijs in het decreet (art 19) gelijke onderwijskansen, kleuterparticipatie, spijbelen,
Lien Verwaeren Kabinet Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid.
Nieuw relatiemanagement / scrm
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Lokaal Overleg Opvoedingsondersteunig Gent. Decreet van 13/07/07 houdende de organisatie van opvoedingsondersteuning Raamdecreet – schept een structuur.
Ketnet.
Met de steun van Welkom. Inhoud 1.Korte voorstelling Ecolife 2.Ecodriving workshops 3.Ecodriving op evenementen 4.Stand van zaken 5.Toekomstperspectief.
Feedback bij de strategieën van de werkgroep tabak Gezondheidsconferentie dag 2 30 november 2006.
EAD Consulentendag 2011 Diversiteitswerking Sectorconvenants 16 september 2011.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
Het erfgoedalfabet van TERF Erfgoedcel TERF van A tot Z A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N- O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z Erfgoedcel TERF.
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Citymarketing Hilversum 2006
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Laure Van Hoecke – Mediawijs.be en LINC vzw
Wetenschapscommunicatie KU Leuven DAG VAN DE WETENSCHAP.
Gezondheidsrace Laarbeek
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
Provinciaal Steunpunt Vrijwilligerswerk Oost-Vlaanderen.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
informatie over het project
Computer / Tablet / touch-screen
Fairtradegemeente Schijndel
Vrijetijdsparticapatie
ICT zonder beperkingen
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Digitale geletterdheid
Trefdag Ouderen en lokaal beleid 4/4/2019
Vrijetijd voor Iedereen
Trefdag Huis van het Kind Zaventem
Gezondheidsvaardigheden
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw

Even voorstellen

Enkele begrippen - Mediageletterdheid, media-educatie, mediawijsheid - Digitale Geletterdheid, ICT-geletterdheid - E-inclusie, digitale kloof, digitale inclusie

(Digitale) Media -Kennen (instrumenteel, functioneel) -Begrijpen (kritisch, reflectie) -Maken (creatief, actief, sociaal) -Strategisch inzetten VAARDIGHEDEN

Drie campagnepijlers… Het beleid adviseren -Studiedagen Kansengroepen bewust maken van het aanbod -Activiteiten ism lokale partners Sensibiliseren brede publiek -Publiekscampagne

Een activiteit organiseren? Lokale organisaties: samen activiteiten. Kan van alles zijn: – Introductielessen (computer, internet, Word, Linux, Windows 8, tablets, gsm, gps,…) – Digitale rondleidingen – Uitleg over digitale collecties – Materiaal bewaren op nieuwe dragers – Voorstellen van nieuwe website – Beurs LINC vzw ondersteunt in oa. promomaterialen

Waarom meedoen? Digitale kloof dichten! Eigen aanbod in de kijker zetten Nieuwe partners ontmoeten Lokaal netwerk vormen Aanbod op elkaar afstemmen Mensen laten doorstromen Zeer diverse onderwerpen, niet enkel knoppenkennis Zelfs met weinig middelen kan veel bereikt worden, bestaande middelen benutten

Cijfers 2012 Meer dan 1000 activiteiten (45-tal in Bxl) deelnemers stemmen E-award hits op YouTube 400 deelnames Centrumstedenspel volgers op social media (fb, twitter,…)

Samenwerkingsverbanden Lokaal: – 24 verbanden – 108 partners (gemiddeld 4 à 5 per verband) LINC vzw: – EGD, VGC, Bibnet, Jeugdwerknet, Senaat, Vlaams Parlement, Technofutur, BruCoVo, Radio 2, … Cijfers uit 93 evaluatieformulieren (177 organisaties)

Bereikte doelgroepen? 93 formulieren (177 organisaties)

Bereikte doelgroepen? 93 formulieren (177 organisaties)

Concreet: De samenwerking… Activiteit bij lokale actoren - Idee - Partners en financiering - Lokale promotie - Activiteit uitvoeren Ondersteund door LINC vzw – Website – Informatie Infomomenten Inspiratiepakket Pershandleiding – Promocampagne Gratis promotiemateriaal Vlaamse publiciteitscampagne Overzicht activiteiten op website

Promocampagne Gratis materiaal – Posters Per post opgestuurd Deadlines! Aangepast met eigen logo’s voor samenwerkingen met 30+ activiteiten – Flyers – Stickers – Sjabloon programmaboekje – … Vlaamse publiciteitscampagne Overzicht op website Ondersteund door LINC vzw

Infomomenten Inspiratiepakket – Vanmiddag: workshop – Einde van de week: pakket online Pershandleiding …

Publiekscampagne: Spotje TV-spot te zien op YouTube en alle regionale kanalen

Publiekscampagne : Sociale media

Publiekscampagne: Pers Radio en TV Radiospot

Publiekscampagne: Pers Persaandacht: regionaal en nationaal

IN 2013 Stilstaan is achteruit gaan dus…

#DW13: ‘Kijken naar de Toekomst’ Sinds editie 2012 een thema Als inspiratie, niet bindend ‘Toekomst’ kan breed gaan I.s.m. Erfgoeddag Alle info op Ook welkom op de provinciale infodagen van Erfgoeddag! Workshop: inspiratiepakket

Kijken naar de Toekomst Toekomst Jeugd Ouderen van morgen Nieuwe snufjes GadgetsFuturismeTrends… Morgen: een breed begrip…

Projecten 2013 Stedenspel QR-promo Digitale Weekinfopunten …

E-award Deadline: 15 november!

Studiedagen

Website met àlle informatie

Vragen, suggesties, informatie Rob Declerck - LINC vzw Campagneverantwoordelijke Digitale Week