Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Verder met de persoonlijke aanpak
Centrale werkwinkel D:
Regionale bijeenkomst Werken naar Vermogen Regio Limburg Geert Schipaanboord.
Het verbinden van Kwaliteiten Reactie Ben Fruytier
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Zaakgericht werken in samenhang
Afvalwaterketen Velt en Vecht
BAG - WOZ, planning en commitment
“Balansonderzoek” Afdeling X Maart 2009Begeleider:…………….
Mensen maken de wijk Herijking wijkgericht werken Wim Kemp Wethouder voor welzijn, onderwijs, cultuur en wijkontwikkeling 10 december 2010.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Maatschappelijk Aanbesteden
Governance van de informatievoorziening
21 mei 2012 benut de kansen - safety first digitale en veilige gemeente.
Privatisering bouwtoezicht Rapport “De markt als toezichthouder”
16 april 2009 Recessie, scholing en… de Associate degree Hans Daale Leido.
Zaakgericht werken in samenhang
Sociaal Raadsliedenwerk in De Ronde Venen Hoe samenwerking kan worden omgezet in kracht!
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Samen aan de slag voor het versterken van ons bibliotheeknetwerk 3 oktober 2006 Holstohus, Olst.
Afstudeerpresentatie Richard Lekkerkerk,13 september 2011
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Digitaal mei 2014.
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Workshop ‘visieversneller’
Risicomanagement binnen de decentralisaties
Visie & Strategie.
Beleidsinformatie Jeugd
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Groenvisie Amersfoort
Subsidiebeleid Barendrecht
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
 Inleiding  Op weg naar een visie…  ICT  Vier in balans  Visie  Deskundigheid  Aan de slag  Afsluiting.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Vereniging van Nederlandse Gemeenten Digitale Agenda 2020 Den Haag 8 oktober 2015.
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Naar een duurzaam HRM beleid
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 Financiële risico’s decentralisaties Robert ‘t Hart
Privacy in het sociaal domein Raadscommissie 15 januari 2015.
Sociaal Domein Kop van Noord Holland Samenwerking tussen gemeenten Texel, Den Helder, Schagen en Hollands Kroon.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Rapportage ‘Over leven met dieren’ “Na zaaien komt oogsten”
Resultaten tellen Presentatie voor raadsdelegatie Delft 16 april 2009.
Herindeling GNL
Noord-Brabant, klimaatbestendig en waterrobuust
Sjors Slaats december 2015 Omgevingswet & de Raad Sjors Slaats Sjors Slaats december 2015.
Dat gaat naar het meanderplein toe!
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
Conclusies evaluatie Regieraden
Project dementievriendelijk Veenendaal
Vergunningenmanagement
Wat zijn de uitgangspunten van participatie?
Het Digitaal Stelsel Omgevingswet:
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Toezicht op Goed Bestuur bij IGJ Toezichtfestival maart 2019
Transcript van de presentatie:

Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk

Vereniging van Nederlandse Gemeenten Aanleiding April en december 2009: strategische conferenties: noodzaak tot herijking visie Jorritsma op dienstverlening 5 jaar aan de slag met visie Jorritsma, waar staan we? Visie staat nog steeds, op de goede weg! Moet ook nog veel gebeuren. Maatschappij is veranderd, vraag van mensen aan overheid verandert ook! Aanleiding: veel instrumenten, maar koppeling tussen visie en strategie onvoldoende aanwezig, teveel sturing op ‘losse instrumenten’, samenhang ontbreekt Strategie ontwikkeld om te komen tot de doelen uit visie Jorritsma. Verbinding tussen visie en instrumenten is gelegd. Rapport ‘Dienstverlening draait om mensen’

Vereniging van Nederlandse Gemeenten Inhoud Samenhang instrumenten centraal Doorkijk naar 2020: het is niet klaar in 2015! Tweetrapsraket: –basis op orde –noodzakelijke extra inspanning Hoe? Koploperstrategie

Vereniging van Nederlandse Gemeenten Basis op orde Mensgericht: vraag van mensen (inwoners, bedrijven, instellingen) centraal! Levensgebeurtenissen daartoe centraal: niet meer ‘ik geef bouwvergunning’, maar ‘ik wil verbouwen’ of ‘ik start bedrijf’ NUP onderdelen: ICT is randvoorwaardelijk! Betekent noodzakelijke cultuur en organisatieverandering Normering en aanspreekbaarheid: gemeenten maken duidelijk welke kwaliteit zij leveren en kunnen daarop worden aangesproken (met adequate reactie)

Vereniging van Nederlandse Gemeenten Op weg naar 2020 Ketensamenwerking nog centraler, procesoptimalisatie. Besef dat gemeente één van de partijen is. Via levensgebeurtenissen veelheid van partijen: stroomlijnen van processen. Voor mensen is er maar één overheid!

Vereniging van Nederlandse Gemeenten Dienstverlening daarmee gebaseerd op: Mensgericht Snel en zeker Samenwerking Eenmalige uitvraag gegevens Transparant en aanspreekbaar Resultaat: Vertrouwen van onze burgers Sneller en beter bereiken van maatschappelijke doelstellingen Efficiencyvoordelen

Vereniging van Nederlandse Gemeenten Hoe verder? Bijeenkomsten om de visie te verspreiden; het vertalen van deze visie naar een aantal beleidsterreinen; het onderwerp ‘mensgericht’ (richt zich op houding en gedrag) onder de aandacht bij gemeenten brengen; het uitwerken van een aantal ‘levensgebeurtenissen’; aan de slag met branchenormen het vormgeven van de koploperstrategie.

Vereniging van Nederlandse Gemeenten