© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen…
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Een bijeenkomst organiseren voor 100 tot 150 mensen uit Life Science, Medische Technologie, Precisietechnologie, Food ¤Een deel van de dag zal ingevuld worden door enkele sprekers, bv. DSM ¤Een tweede deel van de dag willen we invullen met een gezamenlijke opdracht of activiteit die tot nieuwe netwerkverbindingen moet leiden. ¤Het eind van de dag zou een ‘netwerkproduct’ moeten zijn voor de individuele deelnemers.
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Duidelijk maken bij ondernemers dat Life Science hen kansen biedt door concrete voorbeelden te laten zien tijdens de conferentie Dit geldt met name voor doelgroep van Rim en Ruud Definitie: doel is welzijn en kwaliteit van leven te verbeteren ¤Antwoord geven op de vraag: Wat kan Life Science voor mijn bedrijf betekenen?
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Duidelijk maken dat je die kansen alleen kan verzilveren door multidisciplinair samen te werken met verschillende partijen ¤Met een verbeeldende inleiding Life Science in leven roepen middels de vraag ‘Wat is leven?’ [Jan Wolkers, Marijke Helwegen, …] ¤Duidelijk maken wat de disciplines met elkaar te maken hebben [fijnmechanica, food, etc.] ¤Kruisbestuiving bevorderen
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Zichtbaar maken van clusters
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Uit de sessie hoeven géén nieuwe producten komen, maar het modewoord Life Science heeft invulling gekregen n.a.v. link van hun eigen bedrijf met het begrip ¤‘Uitdaging zit in de freesbankwerkers’
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… 1a. Identificeren en selecteren van kansen Zou het niet geweldig zijn als… Wat zou je graag zien gebeuren wat nu niet gebeurt? ¤ 1b. Belangrijke informatie exploreren Wie moeten sowieso betrokken worden? Wie willen we graag betrekken, waarom, wanneer, waar en hoe? ¤ 1c. ‘Framen’ van kern van de conferentie Hoe kunnen we… Op welke manier kunnen we…
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… ¤…
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën…
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… Miriam ¤In workshop kun je een lichaam van Superman / Spiderman / Batman ontwikkelen en daarna ondernemers met hun kennis en kunde onderdelen voor Superman laten definieren ¤Zo breng je op een spelender wijze mensen met elkaar in contact ; op een fantasy niveau komen mensen met elkaar in contact ¤15 groepen van 10 m/v ¤Terugkoppeling : hoe ziet samenwerking er concreet uit, tijdens het diner
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… Miriam [2] ¤Laat die mensen een aantal vragen stellen: doel is ontwikkelen van een beschermende huid die hoge T kan weerstaan: wat heb je dan nodig?
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤Nacht van de innovatie ¤Bijeenkomst organiseren in braakliggende kassen ¤Schalen-dimensies ¤Geen workshop maar action shop: wat kan ik voor een food/medisch bedrijf betekenen; wie kan me helpen ¤Samenwerkingsresultaat uit een knutselworkshop, knutselenderwijs leer je elkaar kennen ¤Buttons: te veel bij elkaar betekent strafpunten
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤Externe deskundige laten kijken naar uitkomsten van een workshop, misschien al in het begin, of achteraf confrontatie ¤Mental stretch bereiken ¤Je kan vantevoren kaarten sturen, hoe benader je ze zodanig dat ze het gevoel hebben iets te missen ¤10 mensen per adviseur per adviseur: luister we willen jou er graag bij hebben, dan heb je al 50 mensen
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤HKW ondernemers helpen kansen in LS te visualiseren?
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤HKW 5 ruziende kinderen samen laten spelen?
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤HKW 5 blinden samen iets laten visualiseren?
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Actie…
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets natuurlijke partner voor jongerenmarkten ¤
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah Nieuwe Emmasingel 7c 5611 AM Eindhoven the Netherlands Tel (+31) direct Fax (+31)