© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Identiteitsverankering
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
“Hoe kom ik aan klanten?”
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Discipelschap.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Taken, functie en beroep (hfdst.8)
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
Inleiding in de Marketing
Oplossingsgericht coachen
Geletterdheid….. Wat is dat?
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Optimale Parkinsonzorg
Congres Appreciative Inquiry
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Pass’t Montessorionderwijs ?
CMV Innovatie Iris de Jong.
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
CanDo Coaching.
Welkom bij deze mini-beurstraining.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
“SODEXO SUPPORTS ME” KENNEN EN UITLEGGEN
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Burgerinitiatieven.
“Help mij het zelf te doen”
Leervragen in een PLG PLG bijeenkomst 17 november 2014
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Lancering Traject
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
UVW LinkedIn Presentatie
Ondernemen moet je doen
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Opdrachten en eindopdracht
Niets is wat het lijkt.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Workshop RAOS conferentie Het evidence beest: welkom in het onderwijs?! Mathilde Plender MSc / Marloes Hoencamp MSc.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
28 maart 2012 Innovatie voor een gezonde levensstijl Activity & Food for Regional Economies Supporting Health.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Mondzorg - persoonsgericht
Duurzaamheid in Gennep
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Kennissessie ‘Samen naar een groter publieksbereik’ - 14 juni 2018
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Een bijeenkomst organiseren voor 100 tot 150 mensen uit Life Science, Medische Technologie, Precisietechnologie, Food ¤Een deel van de dag zal ingevuld worden door enkele sprekers, bv. DSM ¤Een tweede deel van de dag willen we invullen met een gezamenlijke opdracht of activiteit die tot nieuwe netwerkverbindingen moet leiden. ¤Het eind van de dag zou een ‘netwerkproduct’ moeten zijn voor de individuele deelnemers.

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Duidelijk maken bij ondernemers dat Life Science hen kansen biedt door concrete voorbeelden te laten zien tijdens de conferentie Dit geldt met name voor doelgroep van Rim en Ruud Definitie: doel is welzijn en kwaliteit van leven te verbeteren ¤Antwoord geven op de vraag: Wat kan Life Science voor mijn bedrijf betekenen?

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Duidelijk maken dat je die kansen alleen kan verzilveren door multidisciplinair samen te werken met verschillende partijen ¤Met een verbeeldende inleiding Life Science in leven roepen middels de vraag ‘Wat is leven?’ [Jan Wolkers, Marijke Helwegen, …] ¤Duidelijk maken wat de disciplines met elkaar te maken hebben [fijnmechanica, food, etc.] ¤Kruisbestuiving bevorderen

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Zichtbaar maken van clusters

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… We willen: ¤Uit de sessie hoeven géén nieuwe producten komen, maar het modewoord Life Science heeft invulling gekregen n.a.v. link van hun eigen bedrijf met het begrip ¤‘Uitdaging zit in de freesbankwerkers’

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… 1a. Identificeren en selecteren van kansen Zou het niet geweldig zijn als… Wat zou je graag zien gebeuren wat nu niet gebeurt? ¤ 1b. Belangrijke informatie exploreren Wie moeten sowieso betrokken worden? Wie willen we graag betrekken, waarom, wanneer, waar en hoe? ¤ 1c. ‘Framen’ van kern van de conferentie Hoe kunnen we… Op welke manier kunnen we…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten De uitdaging begrijpen… ¤…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… Miriam ¤In workshop kun je een lichaam van Superman / Spiderman / Batman ontwikkelen en daarna ondernemers met hun kennis en kunde onderdelen voor Superman laten definieren ¤Zo breng je op een spelender wijze mensen met elkaar in contact ; op een fantasy niveau komen mensen met elkaar in contact ¤15 groepen van 10 m/v ¤Terugkoppeling : hoe ziet samenwerking er concreet uit, tijdens het diner

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… Miriam [2] ¤Laat die mensen een aantal vragen stellen: doel is ontwikkelen van een beschermende huid die hoge T kan weerstaan: wat heb je dan nodig?

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤Nacht van de innovatie ¤Bijeenkomst organiseren in braakliggende kassen ¤Schalen-dimensies ¤Geen workshop maar action shop: wat kan ik voor een food/medisch bedrijf betekenen; wie kan me helpen ¤Samenwerkingsresultaat uit een knutselworkshop, knutselenderwijs leer je elkaar kennen ¤Buttons: te veel bij elkaar betekent strafpunten

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤Externe deskundige laten kijken naar uitkomsten van een workshop, misschien al in het begin, of achteraf confrontatie ¤Mental stretch bereiken ¤Je kan vantevoren kaarten sturen, hoe benader je ze zodanig dat ze het gevoel hebben iets te missen ¤10 mensen per adviseur per adviseur: luister we willen jou er graag bij hebben, dan heb je al 50 mensen

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤HKW ondernemers helpen kansen in LS te visualiseren?

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤HKW 5 ruziende kinderen samen laten spelen?

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Ideeën… ¤HKW 5 blinden samen iets laten visualiseren?

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Actie…

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets natuurlijke partner voor jongerenmarkten ¤

© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Yppah Nieuwe Emmasingel 7c 5611 AM Eindhoven the Netherlands Tel (+31) direct Fax (+31)