Welkom bij de tussentijdse presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Groepje: Alissa Beijdorff Mark Aarden Maurice America Brad Bijtjes
Het doen van eigen onderzoek
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Jong-leren in Kwintelooijen
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Wat is een Groene Kerk? Werk maken van duurzaamheid en zorg voor de schepping. Beloven om elk jaar een nieuwe ‘groene’ stap zetten. Ervaringen delen en.
Energiebesparing in het huishouden
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Geld verdienen met trends
we are young so let's set the world on fire we can burn brighter than the sun.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Sollicitatiegesprek.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Brainstorm nieuwe activiteiten Parochieavond 16 maart 2009 Salvator-Maria parochie.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Concept presentatie Taskforce Ledenwerving.. Doelen Meer leden Meer leden die in een raad willen Naamsbekendheid Voorlopen op verkiezingscampagne mei.
Project Sponsoring Kenia
 Aantal verzonden vragenformulieren: 892 stuks  Aantal vragenformulieren retour: 100 stuks  Respons: 11,21% ENQUÊTE DUURZAME MONUMENTEN.
Onderwijsconferentie
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Doelstellingen formuleren
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Enquête.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
Waternet! 6 juni 2011 Strategische Personeelsplanning.
Rotterdam zonder MBO verzuim
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Budget Challenge Workshop 2015
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Budget Challenge Workshop 2015
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Korte termijn Beleidskeuzes uitgaande van de brainstormsessie van 11 Februari Wie zijn wij Wat gaan we doen aan zwakke punten Welke kansen gaan we verzilveren.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
The Creative ones 3 concept ideeën David Kimpel Laura Prins
Communicatie en Instumenten
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
Loyaliteit begint met een warm welkom
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Regie over eigen leven..
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Alle lijntje bij elkaar…?
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Praktisch vormgeven van ondernemen op school Gerrald van Beek
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De laatste jaren is gebleken dat het VNT kampt met een afname van het aantal lidmaatschappen en er weinig nieuwe aanmeldingen zijn.  Positie versterken.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Transcript van de presentatie:

Welkom bij de tussentijdse presentatie KRO ‘JONG’ Welkom bij de tussentijdse presentatie

Doelgroep 20-35 jaar studenten starters

Inleiding Groepsproces Probleemstelling/ Hoofdvragen 3 stappenplan Wat hebben wij gedaan? Wat is ons opgevallen? Wat gaan wij nog doen?

Groepsproces Hoogte en minder hoogte punten groepsproces Verwachtingen voor toekomst

Hoe zijn wij hier mee omgegaan? Duidelijke werkafspraken Eerlijk zijn tegenover elkaar Elkaar helpen Problemen met elkaar uitpraten

Probleemstelling Op welke manier kan de KRO, voor op langere termijn, jongeren (16-35 jaar)aan zich binden.

Hoofdvragen Hoe kunnen wij jongeren enthousiasmeren voor de KRO? Hoe kunnen wij daar op een leuke manier lidmaatschap aan binden? En hoe zorgen wij ervoor dat dit lidmaatschap duurzaam is?

1. Analyse 2. Onderzoek 3. Advies

Stap 1: Analyse Hoe is de situatie nu? Omgeving Concurrenten Intern

Intern Wat doet de KRO nu al aan jongere ledenwerving?

Concurrenten

Wat doen zij om jongere leden te werven?

Omgeving gedrag en behoeftes jongeren De gebruikelijke bronnen

vergrijzing Nederland economische crisis Internet revolutie Jongeren gamen meer dan dat ze televisie kijken.

Stap 2: Onderzoek Waar willen wij naar toe? Kwalitatief Kwantitatief Enquête, interviews, brainstormsessies. Uitslag: geef ons grip op wie wij ons moeten richten, wat zij willen, hoe wij de doelgroep kunnen bereiken.

Enquête 170 respondenten 87% tussen de 16 -25 2% kijkt geen TV 63% zegt over de KRO: met respect voor mensen. 30% zegt over de KRO: saai.

Interviews 12 diepte interviews met: 4 mensen tussen de 16 – 20

Quotes “Ik weet eigenlijk niet waar de KRO voor staat” “Katholieke nog iets huppelepup” “Ik wil gewoon goede kortingen”

Brainstormsessie 17 mensen 1 Gastspreker lekkere hapjes Opvallende ideeën;

Erven lidmaatschap Verlies leden wordt opgevangen. Misschien leuk om daar leuk welkomstcadeautje bij te geven

Guerilla acties metro’s, kerken, huizen, overal posters, stickers van KRO mensen op straat aanspreken, op een leuke ludieke manier

Stap 3:Advies

Wat moet er gebeuren?

Doelgroep

Hoe te bereiken?

Specifieke Acties

Budget

Meetbaar?

Hoe gaan wij van A naar B Specifieke doelgroep Hoe de KRO de doelgroep kan bereiken Welke acties de KRO moet ondernemen om deze aan zich te binden Hoeveel geld is daar voor nodig? En is dit ook nog meetbaar?

Tot nu toe het meest opgevallen Het Katholieke erg in het nadeel werkt. Er veel mensen wel kijken naar KRO programma’s. www.uitzendinggemist.nl vooral bij jongeren erg populair.

Nog even op een rijtje Gedaan PvA Brainstormsessie - Enquête Interviews To Do resultaten verder verwerken Analyse concreter maken Het maken van een advies naar aansluiting van onze analyse/ onderzoek

Vragen